Capital.ba

Tojota po prodaji i dalje ispred GM-a

28.10.2013. / 10:15

toyotaTOKIO, Japanski proizvođač automobila Tojota je u periodu januar-septembar prodao 7,41 milion vozila širom svijeta, što je gotovo nepromijenjeno u odnosu na prošlu godinu, ali i dalje više od Dženeral motorsa (GM), tako da je kompanija zadržala poziciju najvećeg svjetskog proizvođača automobila.

Prema saopštenju američkog GM-a, njegova globalna prodaja u devet mjeseci ove godine dostigla je 7,25 miliona vozila, što je za 4,6 odsto više u odnosu na isti period lani, dok je prodaja Tojote u istom periodu na godišnjem nivou porasla za 0,1 odsto, prenosi agencija AP.

Njemački Folksvagen prodao je za devet mjeseci ove godine nešto više od sedam miliona automobila, čime je njegova prodaja porasla za pet odsto u odnosu na prošlogodišnji nivo.

Prema saopštenju Tojote, kompanija je u periodu jul-septembar prodala 2,5 miliona automobila, kamiona i autobusa.

GM je tokom sedam decenija bio vodeći svjetski proizvođač automobila, ali ga je u 2008. godini sa te pozicije skinula Tojota. GM se opet povratio 2011. godine, kada je proizvodnju Tojote ugrozio zemljotres i cunami u sjeverozapadnom dijelu Japanu, prekinuvši lanac dostave dijelova.

Tojota se, međutim, otada ponovo povratila i prošle godine opet izbila na čelnu poziciju.

Najnoviji Tojotin uspjeh je najviše rezultat snažne prodaje u SAD, gdje su modeli “kamri”, “korola” i “tundra” naročito popularni. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!