Capital.ba

Todorić gubi tržište, konkurencija sve jača

12.11.2016. / 8:00

ZAGREB, Konzum je prošle godine i dalje bio najveći trgovinski lanac u Hrvatskoj, ali njegov tržišni udio smanjen je sa 30 do 40 odsto na 20 do 30 odsto. konzum1

To pokazuje analiza koju je izradila Agencija za zaštitu tržišnog takmičenja.

Na maloprodajnom tržištu došlo je do smanjenja razlike između Konzuma i Lidla, koji je povećao tržišni udio na 10 do 20 odsto, te je sa “sestrinskim” Kauflandom – oba lanca su u vlasništvu Švarc grupe – prvi put prešao ukupni tržišni udio od 20 odsto.

Prošle godine je prvi put u top-10 lanaca ušao Nacionalni trgovački lanac (NTL) koji zbog snažnog rasta postaje sve važniji igrač na tržištu.

KTC je prošle godine napredovao sa 10. na 9. mjesto, dok je Studenac s 9. došao na 8. mjesto.

Tržište mješovitom robom je u porastu, te je prihod veletrgovaca obuhvaćenih istraživanjem prošle godine iznosio 33,1 milijardu kuna, što je rast od 4,5 odsto u odnosu na godinu ranije.

Za poređenje, 2014. godine prihodi trgovaca porasli su za samo 0,37 odsto. Index.hr

 

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!