Capital.ba

Tender za srpsku brzu prugu

04.12.2011. / 8:20

BEOGRAD,  Željeznice Srbije raspisale su tender za izgradnju pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin na Koridoru 10, kojom će vozovi moći da idu brzinama od 160 kilometara na sat, izjavio je juče generalni direktor Željeznica Srbije Milovan Marković.

Rekonstrukcijom i modernizacijom jednokolosječne pruge na toj dionici, koja je dio pruge Beograd-Niš, predviđena je gradnja 10,2 kilometara nove dvokolosječne i elektrificirane pruge, rekao je generalni direktor Marković navodeći da će posao biti finansiran iz zajma Evropske investicione banke (EIB).
Na javnim pozivima za građevinske radove, kao i nabavku opreme i radove na elektrotehničkim postrojenjima, ponude mogu da budu dostavljane do 10. februara, a radovi sa okvirnim rokom od 14 mjeseci trebalo bi da počnu na proljeće.
Inače, za rekonstrukciju i modernizaciju 770 kilometara pruge na trasi Koridora 10 kroz Srbiju potrebno je oko 4,6 milijardi evra, kažu u Željeznicama Srbije.
To podrazumjeva savremenu dvokolosječnu prugu za mješoviti putnički i teretni saobraćaj, kao i kombinovani transport na cijeloj dužini Koridora 10, uz projektovane brzine od 160 do 200 km/h.
Da bi se na Koridoru 10 i pruzi Beograd-Bar kroz Srbiju ukinule sve „lagane vožnje” i brzine vozova podigle na projektovane potrebno je oko 350 miliona evra, rekao je Marković.
Kada bi sva ta sredstva bila na raspolaganju bilo bi potrebno, prema procjeni u Željeznicama, oko pet godina za realizaciju svih predviđenih projekata.
Generalni direktor je podsjetio da je na dionici Gilje-Ćuprija-Paraćin u toku gradnja novog željezničkog mosta na Velikoj Moravi, čija je vrijednost oko devet miliona evra, a finansira se takođe iz zajma EIB.
Radovi na izgradnji mosta su počeli prije deset mjeseci i biće završeni, prema Markoviću, do 3. avgusta 2012. godine.
Marković je naveo da se na Koridoru 10 realizuje i projekat za izgradnju novog Žeželjevog mosta preko Dunava u Novom Sadu, vrijedan 45,3 miliona evra, sa rokom od 32 mjeseca koji se računa od marta ove godine.
Generalni direktor je kazao da su pri kraju pregovori sa Češkom eksportnom bankom o kreditu za elektrifikaciju i modernizaciju pruge Niš-Dimitrovgrad, jedinoj dionici željezničkog Koridora 10 koja nije elektrificirana.
Marković je naveo da napreduju i pregovori sa EIB o dobijanju kredita od 200 miliona evra za modernizaciju i izgradnju dvokolosječne pruge od Stare Pazove do Novog Sada na Koridoru 10.
„Očekujemo da ćemo od Evropske banke za obnovu i razvoj obezbijediti još 35 miliona evra za remont pruga na Koridoru 10, a aktuelno je i obezbjeđivanje kredita od 35 miliona evra za revitalizaciju pruge Beograd-Resnik”, kazao je on.
Marković je dodao da se očekuje i skori početak realizacije ruskog kredita od 800 miliona dolara namijenjenog modernizaciji srpske željeznice.
“Ukoliko sve bude teklo po planu već do kraja godine možemo imati prvi izvođački ugovor sa ruskom stranom za izgradnju drugog kolosjeka dionice Beograd-Pančevo, u okviru modernizacije i proširenja Beogradskog željezničkog čvora”, naveo je čelnik Željeznica Srbije.
Marković je istakao da srpska privreda može da ima značajne koristi od željezničkog Koridora i da resorni ministar Milutin Mrkonjić daje veliku podršku razvoju željezničkog saobraćaja u Srbiji.
Generalni direktor je kazao da željeznički saobraćaj trenutno u Evropi bilježi pad u prevozu robe, ali da sve države daju velike podsticaje svojim željezničkim preduzećima da bi afirmisale taj vid saobraćaja iz ekonomskih i strateških razloga.
Navodeći da i u mnogo bogatijim državama željeznice imaju velike gubitke Marković je istakao da nijedna država u svijetu, sa izuzetkom Japana i njihovih željeznica, nije u poziciji da ne izdvaja subvencije za razvoj željezničkog saobraćaja.
“Tačno je da su Željeznice Srbije veoma zadužene, bilansno više od 700 miliona evra, ali kolege iz moćnih Austrijskih željeznica su nam nedavno rekli da njihov dug iznosi 18,5 milijardi evra”, rekao je Marković.
Marković je dodao da Austrijske željeznice, takođe, bilježe ogromne gubitke od 400 miliona evra na godišnjem nivou, ali da dobijaju velike subvencije koje se mjere u milijardama evra. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Tender za srpsku brzu prugu

    1. zidar

      e moja bijedo tek 160 km