Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Banke u Srpskoj nezainteresovane za mobilne ekspoziture

    8. Maja 2025. — 16:07

    Važne izmjene u PDV sistemu BiH: Šta firme i računovođe moraju znati do avgusta 2025.

    8. Maja 2025. — 15:57

    BiH na dnu po energetskoj efikasnosti u Evropi

    8. Maja 2025. — 14:30

    Stevanović plijeni imovinu bijeljinskog preduzeća

    8. Maja 2025. — 14:06
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Komisija: Preispitati sve ugovore o izgradnji malih hidroelektrana

    6. Maja 2025. — 14:11

    Barel pojeftinio za više od dolara

    6. Maja 2025. — 08:58

    Cijene crnog zlata nastavljaju da tonu

    5. Maja 2025. — 12:03

    EU uvodi potpunu zabranu uvoza ruskog gasa

    5. Maja 2025. — 11:24

    Stočarima u Srpskoj isplaćeno 4,4 miliona KM podsticaja

    8. Maja 2025. — 15:38

    Obaveze zdravstvenog sektora u Srpskoj 953 miliona KM

    8. Maja 2025. — 15:00

    Kriza ne zaustavlja rast prihoda od indirektnih poreza

    8. Maja 2025. — 08:03

    Krediti u BiH dostigli godišnju stopu rasta od 10 posto

    7. Maja 2025. — 17:02

    Stranci sve više kupuju nekretnine u Crnoj Gori

    6. Maja 2025. — 13:12

    Najava pregovora SAD-a i Kine o carinama oporavila berze

    4. Maja 2025. — 14:43

    Najveći svjetski penzioni fond ostao bez 40 milijardi dolara

    28. Aprila 2025. — 09:02

    Promet na Banjalučkoj berzi 2,66 miliona KM

    23. Aprila 2025. — 16:05

    Jagode sve skuplje

    8. Maja 2025. — 12:42

    Hugo Bos ostvario bolje rezultate od očekivanih

    6. Maja 2025. — 16:49

    Poznati proizvođač patika na prodaju za 9,42 milijardi dolara

    6. Maja 2025. — 15:36

    Pri kraju dogovor o slobodnoj trgovini između Rusije i UAE

    1. Maja 2025. — 09:01

    U prva tri mjeseca povećan broj turista

    2. Maja 2025. — 13:40

    Turska od početka godine od turizma imala prihod od 9,5 milijardi dolara

    1. Maja 2025. — 14:36

    Crikvenička rivijera – mjesto gdje se more, zdravlje i tradicija susreću

    30. Aprila 2025. — 13:46

    Pad dolazaka i noćenja turista u Srpskoj

    30. Aprila 2025. — 07:32

    Brisel pripremio carine za SAD od 95 milijardi evra

    8. Maja 2025. — 16:28

    Radnicama “Trendteksa” uručene radne knjižice

    8. Maja 2025. — 13:22

    Isplaćeno 6,8 miliona KM za poljoprivrednu mehanizaciju

    8. Maja 2025. — 08:33

    Komisija: Preispitati sve ugovore o izgradnji malih hidroelektrana

    6. Maja 2025. — 14:11
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Legendarni Yugo se vraća

    7. Maja 2025. — 15:08

    Hugo Bos ostvario bolje rezultate od očekivanih

    6. Maja 2025. — 16:49

    Kina i Rusija pokreću projekat koji bi mogao promijeniti odnos snaga u svemiru

    27. Aprila 2025. — 16:35

    Nigerija kaznila Metu sa 220 miliona dolara

    26. Aprila 2025. — 13:16

    Američki gigant hoće nazad u Rusiju

    8. Maja 2025. — 10:30

    BMW zabilježio pad profita za 26,4 odsto

    8. Maja 2025. — 09:34

    Amerika u martu imala rekordan trgovinski deficit

    7. Maja 2025. — 10:02

    Ekonomija evrozone usporila, sektor usluga na ivici stagnacije

    7. Maja 2025. — 09:02
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Tehnički pregledi u Srpskoj pred gašenjem

Tehnički pregledi u Srpskoj pred gašenjem

Darko MomićDarko Momić9. Jula 2024. — 13:3412 komentara3 minute čitanja
tehnički pregled
FOTO: Pixabay

BANJALUKA – Brojne stanice za tehnički pregled vozila u Republici Srpskoj nalaze se pred zatvaranjem i gašenjem zbog nerentabilnosti, otkriva CAPITAL.

tehnički pregled
FOTO: Pixabay

Njihovi vlasnici koji su okupljeni u Asocijaciju stanica tehničkog pregleda kažu da se cijena tehničkog pregleda za automobile od 55 KM nije mijenjala od 2011. godine, dok je u međuvremenu sve poskupjelo.

„Visina minimalne plate u Srpskoj kada je formirana cijena tehničkog pregleda bila je 350, a sada je 900 KM. Ne treba nikakav drugi podatak da bi svima bilo jasno da stanice za tehnički pregled rade nerentabilno i da su pred zatvaranjem. A tome treba dodati i poskupljenje struje i svih ostalih obaveza i dažbina koje plaćaju stanice za tehnički pregled“, kažu iz Asocijacije.

Oni objašnjavaju da zatvaranje tehničkih pregleda može izazvati lančane probleme.

„Postoji realna opasnost da će se stanice za tehnički u manjim sredinama pozatvarati i radnici će ostati bez posla, a vlasnici vozila će morati da putuju u veće gradove kako bi obavili tehnički. Pored toga, zatvaranjem stanica za tehnički pregled neminovno će doći do gužvi, pa će se na tehnički pregled u onima koje opstanu čekati po nekoliko dana“, objašnjavaju naši sagovornici.

Prema njihovim riječima, podizanje cijena ne bi bio udar na džepove građana, jer će ljudi tih nekoliko desetina maraka za koliko bi minimalno trebalo povećati cijenu tehničkih pregleda svakako potrošiti na gorivo i za odlazak u veće sredine kako bi uradili tehničke preglede.

Oni objašnjavaju da je odluka u rukama Ministarstva transporta i komunikacija BiH koje je nadležno za donošenje jedinstvenog Pravilnika o registraciji vozila i cjenovnika za cijelu BiH.

„Stanice za tehnički pregled u Federaciji BiH su u povoljnijem položaju, jer pored registracije od 55 KM oni dodatno naplaćuju provjeru izduvnih gasova u visini od 35 KM i za to izdaju poseban eko-test“, objašnjavaju naši sagovornici, dodajući da se provjera izduvnih gasova radi i u Republici Srpskoj, ali se ne naplaćuje posebno.

Oni dodaju da su ljudi jedno vrijeme dolazili iz Federacije BiH i radili tehničke preglede u Republici Srpskoj i tako izbjegavali posebno plaćanje provjere izduvnih gasova.

„Međutim, federalnim zakonodavstvom je propisano obavezno posjedovanje eko-testa koji je praktično potvrda da je urađena provjera izduvnih gasova. Pošto taj test ne izdaju stanice za tehnički pregled u Republici Srpskoj, a njegovo posjedovanje je obavezno ako je vozilo registrovano u FBiH, onda je praktično onemogućeno da vlasnici vozila iz FBiH rade tehničke prelglede kod nas“, objašnjavaju iz Asocijacije stanica tehničkog pregleda RS.

Dodaju da je problem i to što u FBiH, gdje se registruje mnogo više vozila nego u RS postoji oko 160 stanica za tehnički pregled, a u Srpskoj postoji skoro 250 stanica.

„U RS je omogućeno da se na svakom ćošku otvori stanica za tehnički, čime se neprirodno povećava konkurencija i svi dovode u težak položaj, dok je u FBiH to bolje regulisano“, zaključuju naši sagovornici.

Prema podacima BIHAMK-a, u FBiH je prošle godine registrovano 740.101 vozilo, u RS 453.719, a Brčko distriktu 39.963 vozila.

CAPITAL: D. Momić

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
tehnicki pregled
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakRepublika Srpska dužna 6,2 milijarde KM
Sljedeći članak Milijarder pobjegao iz Ukrajine

Povezani članci

Capital teme 03 minute čitanja

Direktor prnjavorske firme osuđen na šest mjeseci zatvora

12 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. dule 9. Jula 2024. 18:06

    a sta bi mi iz asocijacije kokosinjaca tek trebali reci?

    Odgovori
  2. Obida 9. Jula 2024. 18:34

    Pa da posla nema ne bi ni otvarali…ko nema neka zatvori,ima vise registrovanih firmi nego imamo stanovnika…pa gospodo ne mogu svi gazde da budu neko mora i rukave da zasuče…a ne preko naroda da odrzavaju socijalni mir…dizuci cene u nebesa..u italiji je 35e twx.pregled i vredi 2g očemu vi pišete..

    Odgovori
  3. Dejan 9. Jula 2024. 21:33

    Sto ne kazu da izdvajaju apanazu od 10-15 KM za svako auto koje im posalju agenti osiguranja, medju kojima su i penzionisani policajci, razni stranacki vojnici, aktivni policajci, prosvjetari i sl.? Koliko izdvajaju za Agenciju, softver, link…jel realno da neke firme koje ne rade nista, a imaju monopol nad tehnickim, zaradjuji vise od samog tehnickog? Apanaza i reket su problem, ne vlasnici vozila, oni ne zele da placaju kriminalne radnje, tehnicki je 2011. Godine bio 30KM, a 2016-2017.:37.5KM…ako se ne varam, a novinari bi to trebali moci, lako, provjeriti.

    Odgovori
  4. Revizor 10. Jula 2024. 08:26

    Postoji nekoliko opcija da se ovo pitanje riješi na zadovoljstvo svih:
    1.Izjednačiti cijenu tehničkog preleda u BiH
    2.Prebaciti registraciju vozila na staice tehničkih pregleda i time olakšati klijentima proces bez redova u policijskim stanicama
    3.Dozvoliti tehničkim pregledima da budu ovlašteni zastupnici osiguranja i time da na jednom mjestu se obavi kompletan postupak registracije vozila
    4.Identično dozvoliti i da se rade procjene oštećenja na vozilima
    5.Profesionalizovati Asocijaciju obzirom da ih sada nigdje nema u javnosti
    6.Sa tehničkim fakultetima uraditi prekvalifikacije kadra koji mogu da rade na tehničkim pregledima i tako podmladiti osoblje koje je zaposleno.
    7.Digitalizacija poslovanja potpuno bez papirologije i bez čekanja u redovima

    Odgovori
  5. osiguranik 10. Jula 2024. 10:51

    cijenu usluge treba prepustiti tržištu. Svako udruživanje u cilju kontorle cijene je zabranjeno po pozitivnim propisima jer se tako uništava konkurencija. Neka tehnički pregledi ponude neku sitnu uslugu i budu bolji od drugih i eto mogućeg rješenja 🙂

    Odgovori
  6. Revizor 10. Jula 2024. 12:36

    Takva praksa ne postoji iz razloga što je posao tehničkih pregleda javno ovlaštenje koje je država prenijela u skladu sa Zakonom o bezbjednosti saobraćaja, tako da tržište ne treba da se bavi cijenama ovakvih poslova jer su posljedice nesagledive, jer za nula maraka davala bi se i nula usluga.

    Odgovori
  7. ratko 10. Jula 2024. 13:38

    daj mi reci revizyoru koja se to usluga i kakva daje sada i kako je moguce da se registruju krsevi zardjali neispravni pokriviti pa kad dodjem iz Franfkurta sto se tice auta saobracaja moram da se privikavam jedno dva dana jel nemogu vjerovat sta je dozvoljeno da goni po ulicama mislim sta treba i sta je moguce dabude gore pa da imamo ne sagledive posledice ko sto kazes???

    Odgovori
  8. Revizor 10. Jula 2024. 15:36

    Ostani u Frankfurtu i nemoj da se nerviraš 🙂

    Odgovori
  9. Kontrolor 11. Jula 2024. 11:07

    Odvojiti tehnički pregled od osiguranja,prekinuti davanje enormnih provizija zastupnicima osig.društava i zaštititi radnike na stanicama od raznih pritisaka,platiti radnike i onda od njih tražiti maksimalnu odgovornost.

    Odgovori
  10. Stp007 11. Jula 2024. 18:26

    Treba regulisati broj stanica Zakonom. To jeste propisati na koji broj vozila može biti jedna stanica tehničkog pregleda. Vlasnici stanica nigdje ne kažu koliko vraćaju agentima osiguranja od urađenog tehničkog pregleda. Kada ne bilo tih 10-15-20KM povrata, provizije časti ili kako god ga nazivali, ne bi bilo potrebe za preispitivanjem rentabilnosti. Sve stanice sa urađenih 160 pregleda mjesečno po ispravno i Zakonom propisanom naplaćenom cijenom ne bi smjele da imaju problem sa rentabilnosti

    Odgovori
  11. Goran 12. Jula 2024. 07:19

    Ako ograničiš broj tehničkih pregleda, tad neće svi koji žele moći otvoriti, već samo najkvalitetniji i najpošteniji? Jel’ to ideja? I samoupravljanje je bila dobra ideja, ali neprovodiva u praksi.

    Odgovori
  12. Revizija 6. Augusta 2024. 18:17

    Nastavi ti da “goniš” po Frankfurtu! Vozačku si stekao, a maternjim jezikom (pogotovo gramatikom)još ovladao nisi! Važno je da ti ovdje određuješ šta i kako treba, a ko jebe pismenost!

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Banke u Srpskoj nezainteresovane za mobilne ekspoziture

8. Maja 2025. — 16:0702 minute čitanja

Svojevrsne banke na točkovima, trebale su da stignu i u najudaljenije krajeve Srpske i olakšaju građanima u kojima nema poslovnica.

Važne izmjene u PDV sistemu BiH: Šta firme i računovođe moraju znati do avgusta 2025.

8. Maja 2025. — 15:57

BiH na dnu po energetskoj efikasnosti u Evropi

8. Maja 2025. — 14:30

Stevanović plijeni imovinu bijeljinskog preduzeća

8. Maja 2025. — 14:06

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Portal Capital je član Journalism Trust Inicijative

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti