Capital.ba

Talgo vozovi plaćeni 67 miliona evra ostaju u hangarima

30.04.2012. / 8:00

SARAJEVO,  Vlada Federacije BiH nema pet miliona eura, koliko je potrebno izdvojiti da bi počeli saobraćati talgo vozovi, tako da će početak saobraćanja ovih modernih vozova ponovo biti prolongiran, potvrdio je Enver Bijedić, ministar prometa i komunikacije FBiH.

 
“Subvencioniranje putničkih linija svugdje u svijetu je normalno i znamo da je to važno za ‘Željeznice FBiH’, ali i za sve građane. Pet miliona sada nemamo u budžetu. Možda nekim rebalansom budu obezbijeđena sredstva ili na neki drugi način, ali bojim se da ovi vozovi neće početi saobraćati ovog ljeta, kako je najavljeno”, kazao je Bijedić.
Za nabavku devet talgo garnitura za ŽFBiH potpisan je kreditni ugovor s Vladom Španije vrijedan 66,7 miliona eura. Prvi talgo vozovi su u BiH došli 2010. godine i od tada se nalaze “parkirani” u hangarima i na prugama ŽFBiH. Talgo vozovi su moderni vozovi koji putnicma, za razliku od vozova koji se sada koriste, pružaju vrhunski komfor. Do sada su u nekoliko nekoliko navrata probijani rokovi za početak vožnje ovih vozova.
Bojim se da ovi vozovi neće početi saobraćati ovog ljeta, kako je najavljeno, kazao Bijedić
Iz “Željeznica FBiH” istakli su da bez pet miliona eura nije moguće očekivati pokretanje linija sa talgo vozovima, ali da očekuju da će talgo vozovi početi saobraćati već početkom ljeta.
“Samo putnički saobraćaj ‘Željeznice FBiH’ košta 15 miliona KM godišnje. ‘Željeznice FBiH’ zarade od prevoza putnika oko dva i pol miliona KM godišnje, a dva miliona KM finansira država. Znači, ŽFBiH imaju godišnji gubitak od oko deset miliona KM samo na ime putničkog saobraćaja iz razloga što Vlada FBiH ne učestvuje u njegovom finansiranju u skladu sa realnim potrebama i zakonskim obavezama. Zakon, također, obavezuje i kantonalne vlade da učestvuju u sufinansiranju putničkog željezničkog saobraćaja. Međutim, o taj zakon svi se oglušuju”, kažu u “Željeznicama FBiH” i ističu da bi samo održavanje talgo vozova koštalo oko pet miliona KM, koje “Željeznice FBiH” nemaju.
Talgo vozovi su moderni vozovi koji putnicima pružaju vrhunski komfor
Bijedić se slaže da država treba više da pomogne željeznicama.
“Novca jednostavno nema. Bio bih najsretniji da sutra prvi sjednem u ove moderne vozove, ali to je preoptimistično. Previše je kompozicija kupljeno i nije izračunato koliko su građani zainteresovani za ovakve vozove. Jednostavno vozovi su kupljeni i plaćeni skupo a da niko nije provjerio da li će se na njima zaraditi”, kazao je Bijedić, istakavši da vozovi neće biti prodati.
Iz “Željeznica FBiH” su istakli da očekuju da talgo vozovi budu uspjeh. Osim pet miliona eura, potrebno je da od Srbije i Mađarske stignu zvanične dozvole za saobraćanje talgo vozova, što se još nije desilo. Nezavisne novine

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!