Capital.ba

Srbija:Potrošači se najčešće žale na kvalitet obuće

06.07.2014. / 10:26

cipeleBEOGRAD, Potrošači u Srbiji se najčešće žale na kvalitet obuće, pokazuje analiza Ministarstva trgovine Srbije.

Na drugom mjestu po broju pritužbi su računi. Skoro polovinu prigovora napisali su Beograđani. Dvije trećine žalbi koje stignu na adrese Udruženja za zaštitu potrošača upravo se odnose na kvalitet robe ili usluge.

Kupci koji presaviju papir i riješe da se žale to rade jer smatraju da su prevareni i obmanuti. Odnosno, vjeruju da nisu dobili kvalitet koji su platili.
Obuća, i to prije svega sportska nalazi se na samom vrhu liste robe na koju se građani žale.

Izmenjen i dopunjen Zakon o zaštiti potrošača Srbije primjenjivaće se od 21. septembra.
„Trgovac će morati da odgovori na reklamaciju u roku od 15 dana i da je sprovede, osim kod tehničke robe za koju važi rok od 30 dana. Kod prodaje robe van poslovnih prostorija i na daljinu, imate pravo da odustanete u roku od dvije nedelje – kaže Vesna Novaković.

– Obično reklamiraju patike jer su se odljepile, nešto se otkačilo ili izlizalo. Sve što se pokvari ili deformiše u roku od nekoliko mjeseci od početka nošenja ili upotrebe smatra se defektnom, odnosno nekvalitetnom robom i zato kupac ima pravo na reklamaciju – kaže za “Blic” Vesna Novaković, načelnica sektora za zaštitu potrošača Ministarstva trgovine Srbije.

Odmah ispod obuće po broju pritužbi, sa manje od jednog procenta razlike, su računi za struju, gas, vodu… Svaka deseta žalba odnosi se na taj segment. Iako se najčešće žale na visinu računa, građani imaju pritužbe i na jačinu strujnog napona, kvalitet gasa ili vode.

Građani, sudeći prema rezultatima analize sprovedene na osnovu 20.150 žalbi pristiglih u Udruženja za zaštitu potrošača, imaju poroblem i sa računarima, IT opremom i mobilnim telefonima. Najčešće je rač o kvarovima, ali se potrošači često osjećaju i prevarenim jer proizvod kupe zbog nekog specijalnog svojstva koje se reklamira, a koje ne postoji.

Čak 45 odsto žalbi kupaca stiglo je iz Beograda. Problemi sa kojima se suočavaju potrošači u Srbiji, a na osnovu kojih je Ministarstvo trgovine uradilo analizu, praćeni su od januara 2013. do juna ove godine.  Blic

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!