Capital.ba

Šoping molovi propadaju i nestaju

08.02.2014. / 20:43

trzni centriVAŠINGTON, Nekada moćni tržni centri u Americi masovno propadaju. Od njih ostaju samo ogromne zgrade, koje zvrje prazne i beskorisne.

Problem se povećava iz mjeseca u mjesec, i po svemu sudeći, ubrzo će eskalirati.
Najveći problem tržnih centara je odlazak najvećih prodavaca, a oni teško mogu da im pronađu dovoljno dobru zamjenu.
Prognoze su crne. Naime, pretpostavlja se da će 15 odsto američkih šoping centara nestati u narednih 10 godina .

“Rizik od zatvaranja dramatično se poveća kada vas napusti vodeći trgovac” , objašnjava Cedric Lachance, direktor kompanije Green Street Advisors.

Prema njegovim riječima, ako se trend nastavi, i ostale prodavnice počeće sa zatvaranjem, a šoping molovi će propasti.

Za petnaestak godina očekuje se propast polovine američkih šoping centara, tvrdi Howard Davidowitz, savjetnik za maloprodaju. On ipak predviđa da jedini koji mogu preživjeti taj problem su luksuzni lanci, kao na primjer Saks Fifth Avenue i Neiman Marcus .

Veliki tržni centri najavili su nedavno novu rundu zatvaranja prodavnica i otpuštanja radnika .

Ali, šta s tim prodavnicama koje ostaju prazne nakon zatvaranja? Vlasnici šoping centara pokušavaju da ih zamijene restoranima, kafićima i sličnim sadržajima, međutim, situacija je gadna kada im u istom trenutku otkažu dva velika trgovca. Propast je tada neizbježna …

Upravo zbog toga mnogi centri ostanu prazni, beskorisni i mračni. B92

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!