Capital.ba

Službenici UIO se od premještaja brane bolovanjem

10.02.2020. / 15:47

BANJALUKA – Uprava za indirektno oporezivanje (UIO) BiH nedostatak kadrova pokušava da nadomjesti internim premještajima, što uglavnom izaziva negodovanje kod zaposlenih koji to opstruišu otvaranjem bolovanja, prenosi portal CAPITAL.

službenici uio

Kako navode u UIO BiH premještaj se vrši uglavnom na radno mjesto istog nivoa, ali problem nastaje kada radnik izgubi pravo na dodatak na platu koji je imao na prethodnoj poziciji.

UIO nema adekvatne mehanizme za provjeru opravdanosti bolovanja, odnosno i u slučaju izvršenih provjera odsustva premještenog službenika sa posla zbog bolovanja nismo imali razumijevanje zdravstvenih ustanova”, navodi se u njihovom izvještaju o radu za prošlu godinu.

Prema njhovoj ocjeni svemu je uzrok nedostatak adekvatne finansijske motivacije za rad kao i niske plate u odnosu na složenost poslova koje zaposleni obavljaju.

Povodom ove problematike sindikat Uprave za indirektno oporezivanje (SUINO) je pisao Savjetu ministara BiH koji je tražio čak 15 odsto veći budžet za plate.

Kada je riječ o platama i naknadama, ukazujemo da naš inspektor ima platu od 998 KM, dok inspektor na entitetskom nivou najmanje 1.400 KM. Iako smo u poređenju sa entiteskim poreskim upravama znatno efikasnija insitucija, kako po prikupljanju prihoda, tako i po broju i iznosu duga koji nismo uspjeli naplatiti, imamo daleko najlošije uslove za rad”, stoji u pismu koje potpisuje Ana Mrnjavac, predsjednik sindikata.

Sa druge strane obim poslova se konstantno povećava a aktivnosti su sve složenije.

Zbog toga je uprava nedavno od Savjeta ministara BiH tražila dozvolu za zapošljavanje 133 nova službenika, a o čemu je portal CAPITAL pisao prije nekoliko dana.

Procjena je da će nova radna mjesta upravu godišnje koštati 2,4 miliona maraka.

Inače, u toku 2019. godine Upravu je napustilo 79 zaposlenih od kojih je 41 otišlo u penziju. Njih 11 je upravu napustilo dobrovoljnim istupanjem iz službe, troje je dobilo otkaz na osnovu disciplinske mjere a jedan zaposleni je otišao na izdržavanje kazne zatvora. Čak 14 zaposlenih je u prošloj godini umrlo.

Izuzetno je nepovoljna i starosna struktura. Oko 200 zaposlenih su osobe sa 61 i više godina starosti, dok službenici od 50 do 60 godina života čine oko 40 odsto zaposlenih u UIO.

Ovakvo stanje starosne strukture zaposlenih u UIO zahtijeva ozbiljno bavljanje ovom problematikom u cilju blagovremenog obezbjeđivanja stručnih kadrova za obavljanje poslova koji zahtijevaju posebne vrste znanja i iskustva u segmentima iz oblasti indirektnih poreza, koje iskustvo se stiče kroz višegodišnji rad na konkretnim poslovima”, žale se u UIO BiH.

Ukupno u 2019. godini, uprava je zapošljavala 2.417 službenika od kojih je preko 80 odsto zaposleno u regionalnim centrima dok je ostatak u centrali uprave.

U strukturi zaposlenih u Upravi i Upravnom odboru visoku stručnu spremu ima 1.222 zaposlenih, višu školu 334, a  četvorogodišnju srednju školu 825 zaposlenih. Srednju školu za zanimanje do 3 godine i školu za VKV imalo je 16 zaposlenih, dok je 27 zaposlenih sa osnovnom školom.

CAPITAL: Dejan Tovilović

Share Tweet Preporuči

Tagovi:

Povezane vijesti

Komentari

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!