Capital.ba

Skrivene tajne “guglovanja”

24.04.2013. / 7:55

guglBERLIN, Gugl će kod rezultata pretrage morati češće da predlaže i stranice svojih konkurenata poput Jahu i Binga, i po svemu sudeći spreman je na ustupke kako bi izbjegao veliku novčanu kaznu Evropske komisije.

Korisnici širom svijeta pretraživanje interneta zovu “guglovanje” i to pokazuje koliki je monopol firme Gugl i koliko za njim zaostaju drugi pretraživači, prenosi Dojče vele .

Primjer za to je upravo pretraživač Bing iza koga stoji Majkrosoft. Oko 90 odsto svih pretraga u Evropskoj uniji, na primjer, prolaze kroz portal Gugla, a s druge strane, Bing ne može da računa ni na deset odsto tržišta, čak ni na domaćem terenu, u Americi.
Gugl koristi dominantni položaj tako što kod internet-pretrage favorizuje sopstvene proizvode, kao što su Gugl mape ili Jutjub.
Tako bar tvrde konkurenti, a grupa suparnika Gugla, uključujući Majkrosoft, ali i druge manje kompanije, podnijela je tužbu odjeljenju za zaštitu konkurencije pri Evropskoj komisiji 2010. godine.
“Gugl nam je dao čitav niz prijedloga, ali te prijedloge nisu objavili. U svakom slučaju, uskoro ćemo pokrenuti testiranje na tržištu”, kaže portparol Evropskog komesara za zaštitu konkurencije Antoan Kolombani.
Za sada je poznato da će Gugl ubuduće morati da prikaže više linkova koji vode do stranica poslovnih rivala. Uz to, Guglovi servisi biće jasno označeni u rezultatima pretrage. Tako bi korisnici interneta u EU dobijali drugačije rezultate pretraga nego korisnici u ostatku svijeta.
Na koji će tačno način Gugl promijeniti svoj pretraživač? Ta kompanija o tome za sada ćuti. Tanjug

Share Tweet Preporuči

Tagovi:

Povezane vijesti

Komentari

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!