Capital.ba

Sindikati ne daju “Opel”

27.03.2012. / 11:40

FRANKFURT, Sindikati zaposlenih u njemačkom “Opelu”, filijali američkog “Dženeral motorsa”, glasaće protiv bilo kakvog plana kojim bi se odobrilo zatvaranje fabrika.

Takav prijedlog biće ponuđen u srijedu odboru direktora kompanije, prenijele su agencije.
Uprava kompanije, u okviru srednjoročnog plana razvoja posrnulog “Opela”, predložiće sindikatima da se izjasne o sudbini dvije fabrike, u Njemačkoj i Britaniji.
Sindikalni lideri, međutim, upozorili su da menadžment mora jasno da kaže da odbija javne špekulacije povodom zatvaranja fabrika i da održi hitan interni razgovor kako bi se spriječila dalja moguća šteta kompaniji “Opel/Voksol”.
Američki GM na poslovima u Evropi izgubio je milijarde dolara u posljednjih desetak godina i pokušava da zatvaranjem dva pogona i uštedama ponovo uspostavi profitabilnost kompanije na tom tržištu.

Predsjednik GM-a za Evropu Karl-Fridrih Štrake izjavio je njemačkim medijima da “zatvaranje fabrika nije na dnevnom redu.” On je kazao da GM planira da zadrži sve “Opel/Voksolove” fabrike do 2014 godine, ali da “nije tajna” da se traga za svim rješenjima kako bi kompanija postala profitabilna.

GM će tražiti i druge načine da popravi poslovanje u Evropi, rekao je Štrake dnevniku “Bild”. Među tim prijedlozima se nalazi i moguća rezvizija plata i primanja zaposlenih, piše list.

Štrake je naglasio da su “lažni medijski izvještaji” po kojima će nadzorni odbor “Opela” u srijedu razmotriti plan zatvaranja fabrika u Bohumu, u Njemačkoj i u Elesmer portu u Engleskoj. Štrake je ponovio da postoji sporazum sa matičnom kompanijom GM koji garantuje da će fabrike ostati u životu do kraja 2014 i dodao da je taj dogovor “još na snazi.”

Direkcija “Opela” uložila je 11 miliajrdi evra u nove proizvode koji bi trebalo da se pojave na tržištu do 2014. godine. Čuvena robna marka takođe pokušava da proširi prodaju na tržištima kao što su Kina, Australija i Izrael.

U fabrici u Bohumu se izrađuju tri značajna modela za “Opel”, kompaktni automobil “astra”, zatim “zafira” i minivan “turer.”
Pad prodaje kola u Evropi teško je pogodio “Opel”. Za dva mjeseca ove godine, isporuke u zemljama Evropske unije su pale 19,9 odsto, na oko 116.000 komada, u odnosu na isti period 2011. Udio “Opela” u regionu spao je na šest, sa 6,9 procenata u tom periodu, dok je GM lani u Evropi izgubio 747 miliona dolara.  Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!