Capital.ba

Sankcije zbog negativne ocjene revizije

12.11.2012. / 14:37

BIJELJINA, Komisija za finansije i budžet Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH donijela je danas u 12 zaključaka prijedloge kojima se sankcionišu zajedničke institucije sa negativnim revizorskim izvještajem i jača uloga ove parlamentarne komisije u nadzoru trošenja budžeta BiH.

“Ubuduće će ljudi koji prave greške biti odgovorni za te greške”, rekao je novinarima predsjedavajući Komisije Emir Kabil i podsjetio da negativne revizorske izvještaje imaju Ministarstvo inostranih poslova, Ministarstvo odbrane i Ministarstvo za ljudska prava i izbjeglice BiH.

Ova tri ministarstva će u budžetu za 2013. godinu imati umanjenje od 10 odsto za troškove reprezentacije, kao i institucije kojima je revizija dala mišljenje sa rezervom.

“Negativni izvještaji bazirani su na neracionalnom korištenju sredstava za reprezentaciju i predložili smo restriktivne mjere da se ona smanji, zatim na trošenju goriva i održavanju voznog parka, gdje smo tražili donošenje jedinstvenog stava i akta o tome kako bi se obezbijedilo smanjenje potrošnje”, rekao je Kabil.

Prema njegovim riječima, kod neracionalne potrošnje u zajedničkim institucijama nije problem u spektakularnim ciframa, nego u principu rada.

“U planiranju narednog budžeta strogo će se voditi računa o tome koliko će sredstava ići za namjene koje su označene kao propusti u izvještajima revizora”, rekao je Kabil.

On je ocijenio da je svaki negativni izvještaj revizije indikativan i najavio da će biti upućen tužilaštvu koje će ispitati da li ima elemenata za odgovornost.

“Komisija za finansije i budžet želi da aktuelizuje svaki propust, da se on iznese u javnost i da mu se tako da značaj, da se svaki problem na koji je ukazano uozbilji i riješi”, rekao je Kabil.

On je istakao da je za parlamentarnu komisiju najvažnije da se budžet napokon usvoji blagovremeno, što očekuje da će se i dogoditi do kraja godine.

“U budžetu postoje sredstva, ali njihova raspodjela nije adekvatna i ubuduće treba racionalno trošiti prateći svaku stavku jer se domaćinskim trošenjem može mnogo toga postići”, rekao je Kabil.

Drugi zamjenik u Komisiji za finansije i budžet Anto Domazet precizirao je da je, među predloženim mjerama za bolje upravljanje javnim novcem, objedinjavanje nabavki kancelarijskog materijala i goriva, uz očekivanje da će nabavka većih količina omogućiti povoljniju cijenu i bolje uslove nabavke.

Zasjedanje Komisije za finansije i budžet Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH održano je u turističkom kompleksu Etno sela “Stanišići” u Bijeljini, a troškove prevoza i smještaja poslanika snosi Američka agencija za međunarodni razvoj /USAID/.  Srna

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!