Capital.ba

Saglasnost da “Štrabag” izađe iz ad “Autoputevi RS”

01.07.2010. / 18:36

BANJALUKA, Predsjednik Vlade Republike Srpske (RS) Milorad Dodik rekao je da postoji saglasnost obje strane da austrijska kompanija ”Štrabag” izađe iz akcionarskog društva ”Autoputevi RS” uz naknadu koja ne bi trebalo da prelazi 200.000 evra.

Dodik je rekao da je sada od ključne važnosti regulisati odnose sa ”Štrabagom” kome danas ističe ugovor i da je Vlada u završnim razgovorima oko nekih alternativa o tom pitanju.

“Postoji saglasnost obje strane da `Štrabag` izađe iz akcionarskog društva `Autoputevi RS` uz određenu naknadu koju sada dogovaramo i koja ne bi trebalo da prelazi 200.000 evra, kako bi RS nastavila nesmetano sa tim projektom i gradnjom autoputa”, izjavio je Dodik novinarima u Banjaluci.

Dodik je rekao da je prioritet Vlade RS izgradnja mreže autoputeva, naglašavajući da to nije posao koji se može olako uraditi.

“Vrijeme prije dvije tri godine bilo je puno optimističnije, ali to ne ugrožava posao bez obzira kako se završilo sa `Štrabagom`”, istakao je Dodik.

On je naglasio da će Vlada nastaviti da traži moduse za realizaciju tog posla.

“Nama su neke evropske finansijske institucije nudile kredite, ali treba razmisliti da li da se RS zadužuje za te projekte ili da neko uzme u koncesiju”, naglasio je Dodik i dodao da ukoliko bude opredjeljenje RS da se ide na zaduživanje, da će u tom slučaju biti raspisan tender.

On je podsjetio da je Vlada RS preduzela niz akcija koje su bile važne za projekat dionice autoputa Banjaluka -Doboj, kao što je rješavanje imovinsko-pravnih odnosa i završetak projektovanja.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Saglasnost da “Štrabag” izađe iz ad “Autoputevi RS”

    1. 122

      Ma po konceptu, a i gledanosti i narodnim komentarima me podsjetilo na ”Farmu”.
      Sve bi ja njih na ”Farmu” pa neka uveseljavaju narod, al’ bezbolno. K'o Milos i Maca

    2. lemi

      hahaha sinoc su na tv bila cetiri lazova&demagoga, koji zabavljaju obespravljene, osiromasene i ugnjetavane siroke narodne mase. ali voli to nas narod, cujem danas komentar, ‘jest mu mile odrzao rijec svaka mu cast’
      :D

    3. 122

      Prodaj TLKM koji svake godine dijeli lijepu dividendu cca 80 mil KM, pa gradi autoputeve koji se otplate za nekih 80 godina. Dugorocno brate, samo dugorocno. E sad…80 mil KM godisnje x 80 godina = ?

    4. 122

      To je nas putar :-)
      Svaki put kad se vozim po nasim ”autoputevima” ima da ga se sjetim i spomenem. Nek ne brine – pamtice ga narod i cesto spominjati :-)

    5. hrkljuš

      Pohvali se Dodik sinoć na BN-u: kako je on “idejni tvorac mreže autoputeva u RS” i kako reče to ovaj narod mora da zapamti. Koji BiiiiP (da nekažem šta) od čovjeka braćo draga :D
      Na šta, poslije svega onolika “Ljudina”, spade!!!
      Bijedno, jadno i žalosno!
      I još bi on za predsjednika da bude izabran!
      Pa pitam se imali taj čovjek još trunke obraza kod sebe?!

    6. mile

      Dodik njima placa pola miloiona km..a oni nemogu naci pare???? ne kontam p[a treba oni nama da plate

    7. Zoki

      On se hvali sa samo 200000 EUR odstete. Postavlja se pitanje zasto kod svakog projekta RS placa odstetu firmama koje odustaju.
      Zajednicko kod svih ovih projekata je da nije bilo tendera i da je sve dogovarano u uskom krugu ljudi bez angazovanja savjetnika sto je praksa u svijetu. Glavni izvor korupcije predstavlja upravo ovakvo direktno dogovoranje ljudi koji nisu edukovani da se bave ovakvim stvarima.
      Jedini tender je raspisan kod Telekoma i ispostovana je procedura. Rezultat toga je odlicna prodaja.

    8. lemi

      odstetni zahtjev za RITE Gacko iznosi 60 miliona EUR plus zatezne kamate…da je bar 30, slavili bi.

    9. mile

      Dodik njima placa pola miloiona km..a oni nemogu naci pare???? ne kontam

    10. Akcionar

      Cijela priča sa Strabagom je, kao i svaka druga najavljena megalomanska razvojna investicija, završila na štetu građana RS. 200.000 eur i jeste mala cifra u poređenju sa 30 miliona eur koliko ćemo platiti CEZ-u.
      Tačno je da Strabag nije mogao dobiti podršku banaka za posao dogovoren mimo tendera.
      Diže mi se kosa na glavi svaki put kad premijer ili neki ministar najavi veliki infrastrukturni projekat koji će povesti RS putem navodnog prosperiteta.
      Od 1,2 mlrd KM od prodaje Telekoma koji je donosio od 80 do 120 miliona KM dobiti svake godine, ova Vlada je već spiskala 800 miliona na “razvojne” kredite podobnima, kupovinu propalih prethodno privatizovanih preduzeća, subvencije poreskim dužnicima, krpljenje rupa u Fondu PIO i nešto stambenih kredita.
      I ono što bi se moglo nazvati kao investicija ima vrlo nisku stopu povrata u poređenju sa visokoprofitabilnim Telekomom.

    11. bosman

      sve će to narod pozlatiti na sledećim izborima.

    12. Mark

      Све бисер до бисера .

    13. brkoug

      Ko kome treba da plati ovih 200.000 eura? RS u političkoj propagandi vlastodržaca je ispunila sve svoje obaveze, a Štrabag nije. Kako mi se ovo sada priviđa da RS treba da od poreskih obveznika uzme 200.000 eura i da plati Štrabagu što on nije ispunio svoje obaveze. A vidim Dodik na TV BN prije pet minuta izjavljuje da to i nisu neke pare.Pročitao sam da Štrabag nije dobio podršku banaka zato što je dobio posao bez tendera. Da li to nije krivica Vlade koju mora platiti ovih tričavih 200.000 eura, što reče Dodik. Šta borci i penzioneri mogu na to reći kojima je i 200 KM veliko ko kuća. Ne baš kao Dodikova vila na Dedinju, ali veliko kao prosječna sirotinjska kuća.

    14. lemi

      da napomenem, slican je scenario bio i za Cez i Rite Gacko, samo je nadoknada visemilionska, a cijeli slucaj zataskan.

    15. bosman

      Došla cica na kolica, plati, plati ako hoće iz kola izaći.

    16. lemi

      vidi, vidi.
      evo samo da podsjetim na neke natpise iz bliske proslosti.
      19.februar 2008.
      Direktor “Štrabaga” Rudolf Kraft rekao je da je u poslovnoj tradiciji ove kompanije da, kada radi izvan Austrije, sarađuje sa lokalnim zajednicama i domaćim kompanijama i da će to biti slučaj i u RS.
      5.juli 2008.
      ‘Pravobranilac Republike Srpske (RS) Slobodan Radulj rekao je da ne postoji nikakav rizik za potpisivanje ugovora o izgradnji mreže auto-puteva u RS sa austrijskom firmom “Štrabag”, jer je nađen partner koji ima novac, a putevi po izgradnji ostaju u Srpskoj.’
      15.oktobar 2008.
      ‘Pravnici austrijskog „Štrabaga“ napravili su odličan posao. Prijedlogom ugovora o izgradnji mreže auto-puteva u RS investitor je zaštićen od rizika malog prometa, do nepredvidivih političkih odluka i usvajanja za njega štetnih zakona, a zauzvrat ne daje nikakve garancije za dobro izvršenje posla.’
      23.septembar 2009.
      ‘Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljko Čubrilović izjavio je danas da austrijska kompanija “Štrabag” ostaje u projektu izgradnje autoputa i da Vlada RS ispunjava sve preuzete obaveze.’
      01. juli 2010.
      ‘Predsjednik Vlade Republike Srpske (RS) Milorad Dodik rekao je da postoji saglasnost obje strane da austrijska kompanija ”Štrabak” izađe iz akcionarskog društva ”Autoputevi RS” uz naknadu koja ne bi trebalo da prelazi 200.000 evra.’