Capital.ba

Rekordna zarada “Tojote”

06.02.2008. / 8:00

TOKIO, Japanska “Tojota” je objavila rekordan neto profit od 4,3 milijarde dolara u trećem tromesečju poslovne 2007. godine.
Operativni profit kompanije u periodu oktobar-decembar 2007. skočio je 4,7 odsto, na 601,56 milijardi jena (5,6 milijardi dolara), na ukupnoj prodaji vrednoj 6,71 biliona jena, što je 9,2 odsto više nego lane.

Kompanija očekuje da će čist profit u poslovnoj godni koja se okončava krajem marta rasti po stopi od 3,4 odsto, do 1,7 biliona jena i da će operativni profti biti veći za 2,7 odsto, odnosno 2,3 miliona jena.

“Tojota” računa da će prodaja u tom periodu porasti 6,5 odsto, na 25,5 biliona jena
.
Rast profita od 7,5 odsto ostvaren je, kako se ocenjue, zbog povećanja prodaje u Kini, Rusiji i na drugim tržištima sa visokom stopom rasta, bez obzira na usporene isporuke u SAD.

Analitičari ocenjuju da će “Tojota” imati stabilnu stopu rasta profita uprkos slabijem dolaru i riziku od usporavanja američke potražnje, zahvaljujući pre svega očekivanoj dobroj prodaji štedljivog modela “prijus” i profitabilne robne marke “Leksus.”

“Tojota” je otvorila novu fabriku u Rusiji krajem prošle godine, a povećala je kapacitete i u Tajlandu, Brazilu, Kini i Kanadi. Njena prodaja u svetu u trećem tromesečju minule godine porasla je 5,3 odsto, na 2,3 miliona vozila, zahvaljujuci većoj potražnji na svim tržištima u svetu, izuzev u SAD. Prodaja u Japanu bila je gotovo jednaka kao u istom periodu prethodne godine.
Kao dokaz “Tojotinog” uspeha u širenju plasmana u svim regionima, jedan od direktora “Tojote” Takeši Suzuki je naveo da Severna Amerika sada učestvuje sa 44 odsto u njenom ukupnom operativnom profitu u prva tri tromesečja, u odnosu na 57 odsto u istim periodu prethodne godine.

“Možete videti da je naša regionalna ravnoteža unapređena,” izjavio je Suzuki na konferenciji za štamnpu u Tokiju, preneo je Rojters.

Za čitavu poslovnu godinu “Tojota” je zadržala ranija predviđanja globalne prodaje 8,93 miliona vozila, ali prilagođenu projekcijama po regionima.
U Severnoj Americi, uprava kompanija je smanjila procenu za 20.000 jedinica, na 2,97 miliona. Takođe su umanjena predviđanja prodaje na japanskom i evropskom tržištu, ali računa se na veće isporuke u Aziji i drugim regionima.

“Tojota” je najprofitabilnija i najveća auto-kompanija po broju prodatih kola, po čemu je 2006. godine pretekla glavnog konkurenta “Dženeral motors” (GM). Američki GM, međutim, u svoju ukupnu proizvodnju uračunava i vozila izrađena u zajedničkim preduzećima sa kineskim firmama, pa tvrdi da i dalje predvodi listu najvećih proizvođača vozila na svetu, s nekoliko hiljada vozila prednosti.

Japanski gigantski proizvođač automobila, u nastojanju da poveća zaradu, ubrzano smanjuje troškove poslovanja angažovanjem većeg broja snabdevača na izradi delova za vozila i povećanjem efikasnosti rada u okviru programa “Vrednost inovacija”. Prvi plodovi tog projekta se očekuju već krajem ovog meseca, kada će se na tržištu pojaviti remodelirani porodični automobil “kraun.”

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!