Capital.ba

Radovi na Zeničkoj obilaznici teku prema planu

09.06.2018. / 13:06

ZENICA – Izgradnja jedne od najzahtjevnijih dionica na Koridoru 5C, Zeničke zaobilaznice, se izvode predviđenom dinamikom, a na izgradnji je svakog dana angažovano blizu 3.600 radnika.

U sklopu Zeničke zaobilaznice s dvije poddionice Drivuša – Klopče i Klopče – Donja Gračanica, ukupne dužine osam kilometara, biće izgrađena dva tunela, četiri vijadukta i most čija vrijednost radova iznosi oko 140 miliona evra.

Portparolka Autocesta Federacije Bosne i Hercegovine Narcisa Livnjak-Borić je kazala kako su radovi na poddionici Drivuša – Klopče u završnoj fazi.

“Zbog konfiguracije i geološko-tehničkih karakteristika Zenička zaobilaznica predstavlja jednu od najzahtjevnijih dionica na Koridoru 5C. Radovi na poddionici Drivuša – Klopče su u završnoj fazi, a trenutno se priprema trasa za asfaltiranje. Na mostu Drivuša se radi hidroizolacija, a na vijaduktu Perin Han se izvode radovi zaštite od buke i rukohvati. Svi radovi na potpornim konstrukcijama su završeni”, izjavila je Livnjak-Borić.

Završetak svih radova na ovoj dionici se očekuje u narednih 45 do 60 dana.

Na poddionici Klopče – Tunel Pečuj (Donja Gračanica) radovi teku predviđenom dinamikom, a u tunelu Pečuj se trenutno radi na izgradnji standardne obloge i završetku iskopa lijeve tunelske cijevi.

Problemi na vijaduktu Pehare

Radovi na vijaduktu Ričice su u završnoj fazi i trenutno se radi posljednji segment lijeve strane mosta. U tunelu Ričice se radi na uređenju portalnih konstrukcija. Na dijelu trase se izvode radovi na osiguranju zasjeka, dok se na vijaduktu Pehare radovi izvode na pripremi stubova za montažu krletke i izrade rasponske konstrukcije.

Lijeva cijev u tunelu Pečuj biće duga 1.000 metara, a do proboja je ostalo još oko 50 metara. U desnoj tunelskoj cijevi se postavlja hidroizolacija i izrada sekundarne obloge tunela. Livnjak-Borić je istakla da je zbog klizišta u Peharama usporena izgradnja vijadukta.

“Poddionica Klopče – Donja Gračanica je jedna od najsloženijih dionica na Koridoru Vc. Radi se o geološki vrlo složenim terenskim uslovima, odnosno, prilagođava se stvarnim geološkim uslovima na terenu. Radovi na vijaduktu Pehare su usporeni zbog klizišta Pehare za kojeg smo utvrdili da se nalazi na znatno većoj dubini nego što je to predviđeno u Glavnom projektu, što je uzrokovalo neželjene zastoje na izgradnji otvorene trase autoputa. Njena složenost bazira se na tome da na cjelokupnoj trasi imamo više od 1 milion kubika iskopa. Na ovoj dionici autoputa najvećim dijelom se rade armirano – betonski roštilji čija količina seže i do 10.000 kubika betona. Zbog složenosti dionice potrebno je ugraditi 20 kilometara geotehničkih sidara, koji će služiti za stabilizaciju terena”, dodala je Livnjak-Borić.

Radovi na poddionici Klopče – Donja Gračanica trebali bi biti završeni polovinom 2019. godine.

Finansijska pozadina je osigurana, akcize su garant za vraćanje kredita

Novac za izgradnju poddionica je osiguran preko Kuvajtskog fonda za arapski i ekonomski razvoj (KFAER), Međunarodnih finansijskih institucija OPEC fonda za međunarodni razvoj i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).

Izgradnja poddionice Drivuša – Klopče se finansira preko KFAER-a s 33.527.849 evra s PDV-om, dok se poddionica Klopče – tunel Pečuj (Donja Gračanica) finansira preko OPEC-a i EBRD-a s 107.879.289 evra s PDV-om.

“Finansiranje izgradnje dosadašnjih dionica autoputa na Koridoru 5C vršeno je putem kreditnog okvira zaključenog između Bosne i Hercegovine i Evropske investicione banke, odnosno Evropske banke za obnovu i razvoj, osim dionice Jošanica – Kakanj, koja je finansirana iz budžeta FBiH. Dio Sarajevske obilaznice, Lot 3a – poddionica Butila – Vlakovo, finansiran je iz vlastitih sredstava JP Autoceste FBiH”, izjavila je Livnjak-Borić.

Nakon što je usvojen Zakon o akcizama, koji je otvorio milijardu i po evra mogućnosti novih zaduženja, Uprava JP Autoceste FBiH je s finansijskim institucijama već ugovorila milijardu evra za pojedine dionice, a to podrazumijeva skoro kompletan Koridor, osim dionice tunel Prenj i dionice Mostar sjever – Mostar jug, gdje postoje mogućnosti novog modela finansiranja.

Povećanje akciza je sigurnost da će krediti, koji postanu efektivni, biti vraćeni. Klix

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!