Capital.ba

Radovi na autoputu Prnjavor – Doboj i zimi

15.12.2012. / 10:42

DOBOJ, Niske temperature i hladno vrijeme nisu zaustavili radove na autoputu Prnjavor – Doboj i u toku su uglavnom zemljani radovi, odnosno prosijecanje usjeka dubokog više od sedam metara i regulacija toka rječice Foče.

Iako je bilo planirano da do kraja godine počnu radovi na izgradnji mosta preko rijeke Bosne u dužini od preko 500 metara, po svemu sudeći moraće se čekati ljepše vrijeme isključivo zbog nepredvidivosti vodotoka rijeke koja je 1. decembra poplavila mjesto gdje su rađene bušotine za tampon zonu ovog mosta.
Kako kažu inženjeri koji rade na autoputu Prnjavor – Doboj, odgađanje radova na mostu, biće nadoknađeno čišćenjem, prosijecanjem i spremanjem dijela trase za izgradnju objekata.
“Na dužini od oko 2,5 kilometara gdje su sada intenzivni radovi biće izgrađeno pet objekata, dva mosta, dva nadvožnjaka i most na rijeci Bosni, a širina gradilišta je oko 50 metara”, kazao je Tonči Troskot, glavni inženjer na gradilištu, dodajući da će sama izgradnja mosta preko rijeke Bosne trajati oko godinu dana.
Nakon što bude prosječen usjek Gojkovići, na kojem je trenutno angažovano oko 15 teških mašina i oko 70 radnika, nastaviće se dalje sa spremanjem trase za prvi nasip šljunka kako bi bila ostvarena nesmetana komunikacija na čitavoj trasi.
Inače, usjek Gojkovići dubok je oko sedam metara i prema procjenama biće iskopano oko 75.0000 metara kubnih zemlje, a mašine koje na njemu trenutno rade potroše oko 4.500 litara nafte dnevno.
Inženjeri angažovani na radovima kažu da nakon usjeka Gojkovići ide malo lakši teren koji će relativno brzo biti raščišćen te da se nakon toga dolazi do možda i najteže prepreke, odnosno usjeka koji će biti dubine oko 16 metara i gdje će se prema prvim procjenama morati iskopati oko milion metara kubnih zemlje.
Uz zemljane radove koji su u toku, radnici s mehanizacijom privode kraju pripremne radove na terenu gdje će biti smješten Centar za održavanje i kontrolu prometa, na kojem će, između ostalih, biti i baza za mehanizaciju koja će biti neophodna u daljim radovima.
“Taj centar kada se završi imaće nekoliko objekata iz kojih će se nadzirati sve na auoputu. Nakon što se završi sa izgradnjom tog centra tu će biti smještena i služba za održavanje puteva, a moći će jednim dijelom pokrivati i dio koridora 5c”, kazao je Troskot.
Istražne radove na autoputu od strane Prnjavora prema Doboju u ponedeljak će početi i makedonski “Granit”, koji je zajedno sa “Integral inženjeringom” čini konzorcijum, koji je na tenderu sa ponuđenom cijenom od 180 miliona evra bio najpovoljniji. Nezavisne novine

 

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!