Capital.ba

PURS raspisala tender od 37 miliona KM za novi sistem fiskalizacije

28.07.2022. / 11:42

BANJALUKA – Poreska uprava Republike Srpske objavila je danas javnu nabavku za usluge uspostavljanja novog informacionog sistema za fiskalizaciju, vrijednog 37 miliona KM sa PDV-om.

zakon o fiskalizaciji

Foto: Capital

Provođenje postupka će se odvijati u dvije faze. Prva je pretkvalifikacija i odnosi se na provjeru kvalifikovanosti kandidata koji su dostavili zahtjev za učešće, a druga faza se naziva “dostavljanje ponuda” od strane kvalifikovanih ponuđača.

Danas je raspisan tender za prvu fazu pretkvalifikacije, ograničeni postupak, vrijedan 31.623.931 KM bez PDV-a, odnosno 37 miliona KM sa PDV-om, u kojem kandidati na osnovu tenderske dokumentacije dostavljaju zahtjev za učešće.

U čemu je suštinska razlika između starog i novog sistema?

Kako se navodi u tenderskoj dokumentaciji, uspostavljanje sistema za fiskalizaciju uključuje usluge upravljanja projektom uspostavljanja informacionog sistema (softver i hardver), postavljanje arhitekture i analize poslovnih procesa, projektovanja, razvoja i implementacije informacionog sistema za upravljanje fiskalizacijom što uključuje isporuku i razvoj softvera, instalacija i konfiguracija hardvera, upravljanjem kvalitetom, rizicima i performansama sistema, kao i bezbjednosnom provjerama (penetracijsko testiranje, identifikacija slabosti i njihovim otklanjanjem radi dostizanja visokog stepena bezbjednosti sistema), te prilagođavanjem korisničkog interfejsa potrebama korisnika i standardima struke.

Takođe, uključeno je vršenje usluga održavanja sistema u garantnom roku (preventavno i korektivno održavanje) putem usluga servis deska, te savjetodavna pomoć Poreskoj upravi u pružanju usluga krajnjim korisnicima sistema u uspostavljanju sistema i njegovom redovnom uspješnom funkcionisanju.

Sistem za upravljanje fiskalizacijom (SUF) definiše novi model elektronske fiskalizacije (e-fiskalizacija), putem kojeg Poreska uprava u potpunosti upravlja sa procesom izdavanja fiskalnih računa. Upravljanje se vrši na način da Poreska uprava preuzima sve podatke iz procesora fiskalnih računa, te putem odgovarajućih servisa, omogućava kupcima provjeru da li je fiskalni račun izdat u skladu sa Zakonom o fiskalizaciji i nodzakonskim programima.

Upravljanje procesom izdavanja fiskalnih računa svakog obveznika fiskalizacije vrši se od njegovog iniciranja do gašenja, a na osnovu podataka kojim se upravlja kreiraju se analize i izvještaji.

Projektom se mora postići da obveznik fiskalizacije može da, u trenutku pojedinačno ostvarenog prometa roba i usluga, uključujući i primljeni avans za budući promet, izda fiskalni račun korištenjem elektronskog fiskalnog uređaja, koji se sastoji od elemenata (procesor fiskalnih računa i elektronski sistem za izdavanje računa) čija je upotreba odobrena od Poreske uprave.

Glavni cilj ovog projekta je stvaranje uslova za efikasnije korištenje resursa Poreske uprave, suzbijanje sive ekonomije, borba protiv nelojalne konkurencije, pvećanje poreskih prihoda, te viši nivo kvaliteta u obavljanju kontrole nad poreskim obveznicima.

Suštinska razlika između starog i novog sistema je što postojeći sistem funkcioniše tako što se dnevno izdati računi smještaju u memoriju fiskalnog uređaja i iz te memorije se kreiraju dnevni izvještaji koji se šalju Poreskoj upravi. Dakle, obveznik je taj koji kontroliše slanje. U novom sistemu to slanje neće zavisti od ljudskog faktora, a informacija o prometu će biti detaljnija, uključujući i artikle na računu koji će biti vidljivi, što sad nije slučaj.

“Takođe, poreski inspektor je do sada morao biti pisutan kod fiskalizacije svake kase, što sada neće biti potrebno, jer je sve automatizovano. Veoma je važno što će kontrola biti lakša i za potrošače, jer skeniranjem QR koda možemo vidjeti da li je promet registrovan u Poreskoj upravi, što je svima u interesu”, izjavila je Slobodanka Popović, pomoćnik ministra finansija za fiskalni sistem.

Implementacija projekta će se odvijati kroz nekoliko faza. Prva faza je priprema projekta, zatim druga je definisanje poslovnih i tehničkih zahtjeva, treća je razvoj i implementacija sistema, slijedi obuka i testiranje, te postimplementacijska podrška u garantnom roku.

Vlada snosi troškove uvođenja novog sistema

Prije utvrđivanja Prijedloga zakona Ministarstvo finansija RS provelo je i javnu raspravu. Većina obveznika je priznala da jedva čeka da pređe na jednostavniji model fiskalizacije.

Također, za njih je veoma značajno što će Vlada RS snositi troškove uvođenja novog sistema, jer je to prije skoro 14 godina za njih bila velika stavka.

Od svih zemalja u okruženju koje su uvele identičan ili sličan model fiskalizacije, jedino se Vlada RS odlučila na takav korak. Kako je ranije rečeno, smatrali su da je ovaj put bolje da to bude njihov  trošak i da, na taj način, podrže obveznike.

“To ne posmatramo samo kao trošak, već kao investiciju koja će nam se vratiti kroz povećanje prihoda. Sigurna sam da ćemo sa novim modelom svi biti na dobitku”, navodi Popović. Akta

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: PURS raspisala tender od 37 miliona KM za novi sistem fiskalizacije

    1. Predrag

      Ne padajte na jeftine fore. Obveznike će novi sistem koštati puno više, kako kratkoročno, tako i dugoročno. To da će vlada snositi troškove uvođenja je bajka. U Srbiji se to svelo na pomoć od 100 evra po firmi i 100 evra po prodajnom mjestu.
      Svako prodajno mjesto mora imati internet, a država neće plaćati račune za to. Kao i zs operatora sistema koji kao takav ne postoji u Srbiji, Sve kase moraju da se mijenjaju, a cijena novih je malo niža nego onih u starom sistemu. Mđt. cijena kompletnog sistema je veća. Svi će morati da kupe računare i POS programe. Nema više samostalinih malih kasa,

    2. Alan Ford

      MVJ Lopovsku…

    3. Goran

      Da pogađam: tender će biti realizovan pred izbore sa avansnim plaćanjem uz standardno novo zaduživanje vlade (ipak para nema). Pare će se potrošiti (tome su i namjenjene), ali vlast će izgubiti na izborima, pa od realizacije projekta neće biti ništa. A narod će da vraća zaduženja.

      • Garo

        Sve je tako, samo ce novac kao i do sada ici ka jednoj firmi, Prointeru.

      • PeroBL

        Nažalost, ne. Izvjesnije je:
        – Prointer dobija tender
        – Prointer dobija avans
        – SNSD dobija izbore
        – Prointer pronalazi podizvođače za implementaciju jer sami nisu sposobni da implementiraju ovakav sistem
        – Digitalna fiskalizacija se uspješno implementira i pušta u produkciju, po uzoru na Srbiju,
        – Nova/Stara vlast se hvali ovim sistemom. Proširuje opseg (digitalne) fiskalizacije, po uzoru na Srbiju.
        – Blagi protesti subjekata na koje se proširuje fiskalizacija. Energija protesta se ubrzo rasipa.
        – Prointer nastavlja da održava novi sistem fiskalizacije još godinama
        – Dalje, izvjesno, sve po starom …