Capital.ba

Priliv izbjeglica oborio potrošačko povjerenje u Njemačkoj

27.11.2015. / 16:21

berlinBERLIN, Potrošačko povjerenje u Njemačkoj palo je u novembru četvrti uzastopni mjesec, budući da su potrošači zabrinuti zbog rekordnog priliva izbjeglica i tražilaca azila, pokazala je anketa istraživačke kompanije GfK.

Mjesečni indeks povjerenja, kog izračunava GfK na osnovu anketiranja 2.000 potrošača, pao je ovog mjeseca 0,2 odsto na 9,4 poena, a stopa pada nešto je slabija u odnosu na septembarsku i oktobarsku, prenosi agencija Frans pres.

“Uporno snažan priliv tražilaca azila dovodi do potonuća optimizma u pogledu ekonomije”, navodi GfK.

Njemačka ove godine očekuje oko milion izbjeglica. Oko 40 odsto ispitanika navelo je da očekuju rast nezaposlenosti u svjetlu izbjegličke krize, iako uglavnom ne očekuju da će ostati bez posla.

“Raspoloženje građana je trenutno dosta pesimističnije u odnosu na realno stanje u privredi i prognoze stručnjaka koji za 2016. predviđaju rast bruto domaćeg proizvoda od 1,6 odsto”, navodi kompanija.

Očekivanja u pogledu rasta plata takođe su snižena, ali je spremnost na potrošnju blago porasla uoči božićne sezone. GfK predviđa da će indeks povjerenja domaćinstava u decembru dodatno oslabiti na 9,3 poena. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!