Capital.ba

Praznici stižu, pazite na poklone

01.12.2014. / 6:25

pokloniBEOGRAD, S približavanjem novogodišnjih i božićnih praznika sve je veća i dilema oko izbora poklona.

Međutim, ono što je sigurno je da, pokazuje istraživanje, treba izbjeći darivanje gotovine, zlatnih ribica i soli ili šampona za kupanje.

Da li će se poklon dopasti onome kome je namijenjen, mnogo više zavisi od pažnje koja se pridaje prilikom odabira poklona, nego od njegove cijene, a davanje novca može čak i da uvrijedi, rezultati su istraživanja koje je sprovela kompanija Masterkard (MasterCard).

Istraživanje kojim je obuhvaćeno više od 15.000 ljudi u 17 evropskih zemalja imalo je za cilj da otkrije šta ljudi vole, a šta mrze pri davanju i primanju poklona.

Gotovo trećina Evropljana smatra da je novac kao poklon, znak nepažnje što može biti uvrijedljivo, a jedna od deset osoba smatra da je to potencijalni razlog za svađu s voljenim osobama, navedeno je u saopštenju kompanije Masterkard.

Glavni razlozi zbog kojih će neko cijeniti poklon su razumijevanje onoga šta primalac poklona zaista želi (87 odsto) i ukazana pažnja (86 odsto). Da cijena poklona koje dobijaju od dragih ljudi, uopšte nije bitna smatra 97 odsto anketiranih.

Najviše pažnje kupovini poklona u Evropi pridaju Česi – 91 odsto smatra da je pažnja odlučujući faktor prilikom odabira poklona.

Šveđani i Poljaci se najviše stide kada kupe poklon u koji nije uloženo dovoljno pažnje, dok za lošim poklonima koje su nekome dali, najmanje žale Francuzi i Belgijanci.

Poklanjanje novca smatra se najneprikladnijim u Španiji (52 odsto) i Italiji (45). Gotovina kao poklon iniciraće prepirku kod svakog četvrtog stanovnika Turske, više nego u bilo kojoj drugoj evropskoj zemlji.

Pored novca, pokloni koje Evropljani, takođe smatraju posljedicom nepažnje, su zlatne ribice (52 odsto), kućni aparati (35), posteljina (26) i kozmetički proizvodi za kupanje (26).

Svaki četvrti ispitanik zažalio je što nekada nije pridao više pažnje odabiru poklona, a gotovo polovina anketiranih izjavila je da je bila razočarana kada su primili nepažljivo odabran poklon.

Istraživanje je pokazalo i da trećina Evropljana počinje s kupovinom poklona mjesec dana unaprijed, a 45 odsto u potragu za poklonima kreće nedjelju dana ili manje prije praznika.

Poklon u zadnji čas češće kupuju muškarci nego žene, a gotovo trećina ispitanika vjeruje da je to razlog što su primili nepažljiv poklon. Najbolji u planiranju praznične kupovine su Britanci, budući da 38 odsto poklone kupuje čak mjesecima ranije.

Istraživanje je sprovedeno anketom na internetu, od 1. do 15. oktobra 2014. godine. Beta

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!