Capital.ba

Prava potrošača se svakodnevno krše

14.03.2016. / 15:46

potrosaciSARAJEVO, Prava potrošača u BiH se svakodnevno krše, iako je pravna legislativa propisala da potrošač ne može biti uskraćen za prava koja su mu data, konstatovano je na današnjem sastanku predstavnika Savjeta za zaštitu potrošača BiH sa ministrom spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH Mirkom Šarovićem, povodom 15. marta – Svjetskog dana prava potrošača.

Šarović je nakon sastanka, održanog povodom 15. marta – Svjetskog dana prava potrošača, rekao da su ta prava u EU osnovna prava i u vrhu prioriteta, kao i da osim tijela koje su uspostavile institucije u BiH postoje brojna tijela i organizacije koje se bave tom problematikom.

“Glas potrošača u BiH mora biti snažniji, a potrošači treba da imaju priliku da daju svoj stav o svakoj odluci koja se tiče svakog potrošača, među njima su i povećanje poreza, cijene električne energije, akciza za naftu, bezalkoholna pića…”, rekao je Šarović na konferenciji za novinare u Sarajevu.

Pomoćnik ombudsmana za zaštitu potrošača BiH Ljubica Čolović napomenula je da u BiH potrošačku legislativu čini Zakon o zaštiti potrošača, Zakon o hrani, Zakon o opštoj sigurnosti proizvoda, Zakon o obligacionim odnosima i drugi pravni akti.

Ona je istakla da se prava potrošača u BiH svakodnevno krše i da to pokazuju brojne žalbe koje zaprima institucija ombudsmana.

Čolakovićeva je rekla da se žalbe odnose na sve sektore te da su najbrojnije u sektoru ekonomskih usluga od opšteg interesa i to su one koje podrazumijevaju podmirivanje osnovnih potreba građana poput komunalnih usluga, isporuka energije i vode, poštanske i telekomunikacijske usluge, kao i javni transport.

Predsjedavajući Savjeta za zaštitu potrošača BiH Dragan Milović rekao je da se u javnosti o ovom pitanju mnogo više govori od kada je u BiH donesen Zakon o zaštiti potrošača.

“Postignuti su i određeni rezultati, ali je preostalo još mnogo posla da bi se prava potrošača podigla na nivo onih u Evropskoj uniji”, ocijenio je Milović, koji je i pomoćnik ministra spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH.

Marin Bago iz Udruženja “Futura” smatra da je neinformisanost jedan od ključnih problema kada je riječ o zaštiti potrošača.

Bago je napomenuo da je pojam zaštite potrošača uspostavljen da bi se uspostavio balans u tržišnoj ekonomiji.

UN su ustanovile Međunarodni dan prava potrošača 1983. godine, a BiH je Zakonom o zaštiti potrošača donesenim 2006. ozakonila prava potrošača. Srna

Share Tweet Preporuči

Tagovi:

Povezane vijesti

Komentari

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!