Capital.ba

Potrošači ne bi ni trepnuli da nestane 74 odsto brendova

05.02.2017. / 7:30

Ljudi ne bi marili, niti bi primetili ako bi 74 odsto brendova koje koriste jednostavno – nestalo, pokazuje najnovije istraživanje Havas Medija grupe pod nazivom “Svrsishodni brendovi”. 

Globalni direktor Havas Medija grupe, Dominik Delport, izjavio je za CNBC da je to posljedica pretjerane komunikacije, odnosno bombardovanja potrošača reklamnim porukama.

 – Imamo previše brendova, mogućnosti, tako da ljudi mogu vrlo lako da nađu alternativu a… pretjerana komunikacija ubija komunikaciju, tako da morate biti od koristi ljudima – rekao je on.

U svijetu u kom se dnevno pošalje 500 miliona tvitova, napiše 4,3 milijarde postova na Fejsbuku i objavi 500 miliona sati videa na Jutjubu, uspjeh mogu da postignu samo brendovi koji potrošačima isporučuju korisnost.

Istraživanje sprovedeno na 300.000 ispitanika u 33 države, koje je obuhvatilo 1.500 brendova iz 15 različitih industrija, pokazuje da je irelevanost 74 odsto brendova posljedica činjenice da oni ne doprinose kvalitetu života potrošača.

Naime, 75 procenata učesnika ankete očekuje od brendova da više doprinesu kvalitetu njihovog života, a samo 40 odsto njih veruje da brendovi to i čine.

Međutim, 60 odsto smatra da je sadržaj koji brendovi donose loš, irelevantan ili da ga uopšte nema. Da sadržaj brenda treba da zabavi, pruži rješenje ili omogući iskustvo smatra 84 odsto ispitanika.

Izvještaj je rezultirao rang listom najznačajnijih brendova, a u top 10 su Gugl, PejPal, VotsAp, JuTjub, Samsung, Mercedes Benc, Nivea, Majkrosoft, Ikea i Lego.

– …ako pogledate sve te tehnološke brendove, oni su na vrhu rang liste. Zašto? Zato što čine moj život lakšim, u osnovi, i potpuno su besplatni. Sve te aplikacije su uglavnom besplatne za preuzimanje, a pružaju sjajne usluge – dodao Delport.

Prema njegovoj definiciji, koristan brend je funkcionalan, obezbjeđuje vrijednost za novac, čini život pojedinca lakšim, a uz to ima i pozitivan uticaj na zajednicu.

Zasebna studija konsultantske kuće Brend Fajnens, takođe objavljena ove nedjelje, tvrdi da je Gugl najvrjedniji brend na svijetu, koji je u 2016. godini porastao sa 88,2 milijarde na 109,4 milijarde dolara.

Gugl je pretekao Epl, čija vrijednost brenda sada iznosi 107,1 milijardu dolara, što je za 27 odsto manje nego prethodne godine, prenosi CNBC.  Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!