Capital.ba

Popularne morbidne ture “Dark turizam” i “Pronađite Mladića”

12.05.2013. / 10:27

turistiBEOGRAD, Neobične, kontroverzne i morbidne ture su aduti da se privuku turisti u Srbiju, a među njima su i “Pronađite Mladića”, “Uspenje i sunovrat Slobodana Miloševića”, kao i “dark /mračni/ turizam” sa sobama sa pogledom na groblje, te vikendi sa najpoznatijim srpskim vampirom Savom Savanovićem.

Srpski turizam trenutno zarađuje na Novaku Đokoviću, Emiru Kusturici, Nikoli Tesli, Josipu Brozu Titu, Goranu Bregoviću i dinastiji Karađorđević, pošto je današnje goste gotovo nemoguće privući klasičnim turizmom koji podrazumijeva hotele, restorane i muzeje.

Srbija sada praktično nudi sve, a mnoge ture, iako su kontroverzne, nalaze kupca. Među njima su “Put Radovana Karadžića”, džipijada po valjevskim planinama u potrazu za Ratkom Mladićem, a veliko interesovanje izaziva i tura “Najpoznatija smaknuća beogradskog podzemlja”, pišu “Večernje novosti”.

Direktor Udruženja hotelijera i restoratera Srbije Georgi Genov kaže da u srpski turizam treba uključiti sve što donosi novac, a što nije protivzakonito, te podsjeća da je u Njemačkoj hit tura “Treći rajh”, a u Francuskoj putevima Marije Antoanete, koja se završava na giljotini.

Među zanimljivim oblicima turizma nalazi se i “dark turizam”, koji i u Srbiji tek treba da nađe svoje mjesto, a njegov začetnik je beogradsko Novo groblje, na kojem pripremaju turističke ture.

“Domaćin kojem smo registrovali objekat kod Novog groblja mi je rekao da tu upravo dolaze turisti iz dijaspore koji žele da spavaju blizu svojih rođaka”, kaže Genov.

“Dark turizam” je, dodaje, dobar za turizam, a to svjedoče mnogobrojni hoteli u kojima se umjesto u krevetima spava u sanducima ili hoteli koji su nekada bili zatvori.

Još veći novac zarađuje se u grani gdje se pripremaju ture za grupe poslovnih ljudi u kojima oni dožive nešto posebno, a firme su plaćale da njihovi najbolji menadžeri igraju novozelandski haka ples na Zemunskom keju, da kupaju magarice, bacaju kamen s ramena, puše sa Titom u “Plavom vozu”.

Tanja Bogdanov iz “Vekol DMC” kaže da razgledanje grada Beograda sa vodičem ne zanima ruske biznismena, već da je zbog njih vodič nosio nošnju, odveo ih u Tašmajdanski park na piknik i iz pastirske prtenjače podijelio pogaču, slaninu i čokanjče, dok je za njemačke biznismene osmišljena tura “Balkanski špijun”.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!