Capital.ba

Pavlović banka: Ponosni na poslovni uspjeh i tradiciju

29.12.2014. / 12:54

PR

generalni direktor Pavlovic International banka Aleksandar VićanovićBIJELJINA, U Pavlović Internacional banci ponosni su na poslovni rezultat ostvaren u godini na izmaku, jer su uprkos teškoj, opštoj situaciju uspjeli održati trend postizanja dobrih rezultata, koji u tradiciji poslovanja dugoj 125 godina obezbjeđuju stabilnost ove institucije a prije svega zadovoljne klijente. U novogodišnjem intervjuu direktor Pavlović Internacional banke Aleksandar Vićanović, govori o postignutim rezultatima, izazovima u narednoj godini i novim uslugama i proizvodima.

Sa kakvim poslovnim rezultatima Pavlović banka završava ovu poslovnu godinu?

Za nas je protekla poslovna godina, iako složena i teška kako za poslovne subjekte, tako i za građane, bila veoma uspješna, što nas moram priznati čini veoma zadovoljnim i ponosnim. Godinu završavamo sa ukupnom aktivom u iznosu od oko 216 miliona KM. Ostvarili smo dobit u iznosu od oko 1,4 miliona KM, čime smo potvrdili ispravnost naše poslovne strategije i učvrstili osnovu za uspješno poslovanje banke u budućnosti.

Na koji način su se dešavanja u Bobar banci odrazila na poslovanje vaše banke?

Dešavanja oko Bobar banke su uopšteno uticala na djelimično narušeno povjerenje građana u bankarski sektor u RS. S obzirom da je sjedište Pavlović banke u Bijeljini baš kao i Bobar banke, najveće interesovanje klijenata je bilo za našu banku, iako imamo pozitivan finansijski rezultat i pozitivan revizorski izvještaj od strane eksternog revizora. Dakle apsolutno ni jednog momenta nije bilo dovedeno u pitanje poslovanje banke što je u saopštenjima potvrdila i Agencija za bankarstvo Republike Srpske. Međutim moram istaći i činjenicu da smo mi svim klijentima koji su u tom periodu zatražili bilo koju uslugu,u najkraćem mogućem roku odgovorili i da su svi klijenti iz banke izašli zadovoljni.

To je sada iza nas, najbitnije je da špekulacije niti jednog momenta nisu ugrozile naše poslovanje i da iz svega izlazimo jači, sigurniji i spremniji na nove izazove, a našim klijentima se zahvaljujemo na ukazanom povjerenju koje se manifestuje povećanjem štednje građana i privrede u prethodnih 15 dana. Ono na šta smo ja kao direktor i svi zaposleni Pavlović Internacional Banke posebno ponosni jeste 125 godina tradicije, sigurnosti i povjerenja u poslovanju banke, što je značajna garancija stabilnosti banke.

Kakve izazove očekujete u narednoj godini uzimajući u obzir tvrdnje ekonomista da će privredna situacija i dalje biti loša?

Kada privreda i privredne aktivnosti slabe, to se jako odražava na finansijski sektor jedne zemlje i tu ključnu ulogu ima bankarski sektor koji mora da bude aktivan, jak i efikasan da bi se ostvarili ciljevi privredne ekspanzije. Otežani uslovi privređivanja nas motivišu da više i bolje radimo, da budemo kreativniji i nema sumnje da ćemo mi kao banka a i privreda uopšte prevazići sve izazove koji se javljaju na tržištu. Pavlović Banka jeste domaća banka, sa domaćim kapitalom i spadamo u redove manjih banaka ali svojom likvidnošću i brojem i povjerenjem klijenata uspijevamo da ostvarujemo povećanje tržišnog učešće i pored činjenice postojanja kapitalno mnogo značnije strane konkurencije.

Lojalna konkurencija i kontrole regulatora su uvjek dobro došle, konkurencija vas tjera da budete bolji i uspješniji, a kontrola da poštujete propise.

Trend zaduživanja stanovništva raste, da li u je tom smislu relano očekivati smanjenje ponude kredita?

Pavlović Banka je uvijek na usluzi svojim klijentima. Ono čime se mi usmjeravamo u poslovanju jesu propisane procedure i zakoni, koji štite kako interes banke tako isto i interes klijenta. Naime, ono čemu banka teži jeste relaksiranje obaveza klijenta, kako njihovo uredno izmirenje obaveza ne bi bilo dovedeno u pitanje. Kod odobravanja kredita se rukovodimo isključivo kreditnom sposobnošću, ne dovodimo klijente u zabludu da im nudimo silne novce da bi se ostvarili neki planovi banke i slično. Naši komitenti naprotiv,u narednom periodu mogu očekivati još novih kreditnih proizvoda, jer naša svrha jeste biti na usluzi našim klijentima.

Šta osim toga klijenti još mogu očekivati u narednoj godini ?

Poslovna orjentacija Pavlović Banke jeste da bude kvalitetna, pouzdana i prepoznatljiva, da brzo izlazi u susret potrebama svojih klijenata i štediša, kao i da kroz određene promjene u načinu distribucije bankarskih usluga pruži jedan novi kvalitet, ponudi jedan novi, efikasniji i komforniji vid saradnje. Klijenti su nam prioritet, tako da, kao i do sada mogu da očekuju nove prizvode kreirane u skladu njihovim potrebama i željama. Ono što je jedan od značajnih segmenata u poslovanju banke je svakako podrška poljoprivrednim proizvođačima, gđe već tradicionalno obezbjeđujemo povoljne kreditne linije,pa tako već imamo pripremljen program za predstojeću proljetnu sjetvu.

Planirate li proširenje mreže poslovnica?

Namjera i plan Pavlović banke jeste da i dalje širi poslovni sistem, iako naše poslovnice pokrivaju skoro cijelo područje Republike Srpske, od Banja Luke do Trebinja. U svakom većem mjestu imamo organizacione dijelove, sa ukupno šest filijala, dvanaest ekspozitura, jedanaest agencija i šest šaltera koji stoje na usluzi našim klijentima.Trenutno je u pripremi veći, funkcionalniji poslovni prostor za filijalu Istočno Sarajevo, koji planiramo useliti početkom februara naredne godine.Planirano je i otvaranje poslovnice u Prijedoru, preseljenje u novi poslovni prostor u Trebinju, kao i povećanje mreže bankomata.

Kao mlad čovjek ste na čelu ugledne banke, šta je po vašem misljenju osnova na kojoj mladi ljudi nakon školovanja mogu graditi uspješnu karijeru?

Reći ću i mnogo puta ponoviti rad, rad i samo rad. Završetak fakulteta vam pruža ulaznicu u poslovni svijet u kome do kraja života učite. Moje radno vrijeme je minimalno 15 sati dnevno, pa čak i u vrijeme odmora zahtjeva razmišljanje o poslu, te čitanje i prikupljanje informacija. Mladi ljudi posle fakulteta ne treba da traže „posao“ nego šansu da pokažu poslodavcu koliko mogu da nauče i postignu, a nagrada za trud i rad stiže prije ili kasnije. Nažalost, kod nas se zadržala krilatica bivšeg sistema „učite da ne radite puno“, a upravo je suprotno – ako želite uspjeh morate da radite i učite mnogo više od ostalih. Moje iskustvo od referenta do direktora banke potvrđuje da sa većom funkcijom koju obavljate, morate više da radite. Takođe bih napomenuo još jednu zabludu koja vlada u našem narodu, a to je „da rade za vlasnika“, upravo to treba promjeniti u razmišljanjima i shvatiti da radite za sebe, što više doprinesete rezultatu poslovne organizacije u kojoj radite to ta organizacija više zavisi od vas i više ste plaćeni. Ta kratka riječ „rad“ je isključivo vezana za ostvarenje uspjeha samo treba biti strpljiv da se prepoznaju rezultati tog rada i uspjeh je zagarantovan.

PR

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!