Capital.ba

Pad isporuka računara na globalnom nivou za 6,9 odsto

19.01.2014. / 7:17

gartnerSTAMFORD,U zadnjem kvartalu prošle godine je širom svijeta isporučeno 82,6 miliona računara, što je pad od 6,9 odsto u odnosu na isto tromjesečje 2012. Ovo je sedmi kvartal zaredom u kojem se bilježi pad isporuka.

„Iako je isporuka ličnih računara nastavila padati, imamo sve više povjerenja u globalna tržišta, poput primjera američkog, od kojih očekujemo oporavak. Snažan rast tableta nastavio se negativno odražavati na lične računare. Na tržištima u razvoju je najpopularnija komunikacija putem smartfona, a drugi najpopularniji uređaj je upravo tablet. Rezultat toga je slabije širenje ličnih računara na takvim tržištima“, rekao je Mikako Kitagawa, glavni analitičar Gartnera.

HP i Lenovo su bili izjednačeni na svjetskom vrhu isporuke ličnih računara tokom većeg dijela 2013., a Lenovo je preuzeo čelnu poziciju u zadnjem kvartalu sa udjelom od 18,1 odsto u ukupnim isporukama. Ta kompanija je zabilježila snažan rast u svim regijama osim azijsko-pacifičkoj, gdje im Kina još uvijek predstavlja neosvojivu utvrdu.

HP je s druge strane zabilježio pad isporuka od 7,2 odsto u zadnjem tromjesečju prošle godine. Dell je zadržao treću poziciju sa 11,8 odsto ukupnih globalnih isporuka, to je plod redefinisane politike kompanije koja se odlučila staviti veći naglasak na sektor ličnih računara za krajnje potrošače na tržištima u razvoju. Do sada su uglavnom bili orijentisani na poslovne korisnike.

Acer i Asus nisu zabilježili veće pomake u odnosu na 2012., obe kompanije su se više usmjerile na tablete i to se pokazalo kao dobar potez. Acer se etablirao kao brend na Chromebook tržištu, dok je Asus poznatiji kao dobavljač tableta. Lični računari i dalje spadaju u strateške proizvode obe kompanije, ali povećanje udjela u tom sektoru nije im prioritet.

U SAD-u je isporučeno 15,8 miliona ličnih računara u zadnjem kvartalu 2013., što je pad od 7,5 odsto u odnosu na isti period 2012. I pored pada isporuka od 10,3 odsto, HP je zadržao prvo mjesto na američkom tržištu sa udjelom od 26,5 odsto u ukupnim isporukama.

„Praznična prodaja tehnike u SAD je bila na standardno dobrim nivoima, međutim, kupci su većinom kupovali tablete, a ne lične računare. Ipak, smatramo kako je tržište ličnih računara dotaklo dno i kako mu slijedi oporavak budući da se proizvođači sve više okreću izradi laganih i tankih računara sa povoljnom cijenom. Takvi računari mogli bi biti zanimljivi kupcima, što bi trebalo donijeti određeni rast u 2014.“, smatra Kitagawa.

Isporuka ličnih računara u EMEA regiji iznosila je 25,8 miliona jedinica u četvrtom kvartalu 2013., što je pad od 6,7 odsto u odnosu na Q4 prošle godine. Međutim, pad je dosta ublažen u odnosu na prethodnih sedam tromjesečja. Istočnoevropska tržišta su pored pada zabilježila dosta aktivnosti pokretanih uglavnom potrošnjom korporativnih IT sektora. I na ovim tržištima je većina praznične potrošnje bila usmjerena na tablete, pogotovo one s Android operativnim sistemom, čija cijena konstantno pada i tako privlači brojne kupce.

Isporuka ličnih računara u Azijsko-pacifičkoj regiji je iznosila 26,5 miliona ukupno u četvrtom kvartalu 2013., odnosno pala je za 9,8 odsto u odnosu na zadnji kvartal 2012. Kupcima nisu bili prioritet lični računari, već su se većinom fokusirali na alternativne uređaje poput smartfona. Neki su odustali od kupovine računara jer njihove potrebe sasvim dobro zadovoljavaju i drugi uređaji, poput tableta.

Tokom cijele prošle godine isporučeno je ukupno 315,9 miliona ličnih računara, što je pad od 10 odsto u odnosu na 2012. To je ujedno i najveći zabilježeni pad u istoriji prodaje ličnih računara. Lenovo je preuzeo vodeće mjesto na globalnom tržištu ličnih računara sa 16,9 odsto udjela na tržištu, a slijedi ga HP koji je zabilježio pad od 9,3 odsto u isporukama. Business.hr

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!