Capital.ba

Ovo su najveće laži koje su došle sa Wall Streeta

16.12.2015. / 6:30


Wallstreet 3NJUJORK, Najveća laž koju bi trebali znati svi investitori ali i štediše sa Wall Streeta jest da postoji samo jedna stvar pod njihovom kontrolom. 

A to je kamata na štednju. Dakle, ako ne uštedite više novaca, ne možete računati da će vas burza spasiti.

“Mislim da je velika laž na Wall Streetu ali i unutar zajednice finansijskih savjetnika ona koja počinje ovako: ‘Trebaćete zaraditi veće povrate, tako da ćemo kupiti…’. Nema veze šta ćete trebati. Možda vam treba 20 odsto povrata, možda 15 odsto, možda 10 odsto, ali burza ne zna i ne zanima je šta vama treba. Umjesto toga, dobićete povrat koji vam burza treba osigurati… i zato je štednja najučinkovitiji način da se domognete tih para”, objasnio je Jason Zweig iz Wall Strees Journala.

Iako je danas lako ukazati na sve što ne valja u svijetu finansija, malo ljudi nudi i rješenja šta nam je činiti.

Evo zato još nekoliko najvećih laži s Wall Streeta, kao i savjeta kako bi bilo pametnije postupati na burzi:

Oni tačno znaju šta će se dogoditi

Sigurnost i pretjerana samouvjerenost dva su najveća razloga zašto na tržištu dolazi do velikih gubitaka.

Inteligentni ulagači znaju da uvijek treba raditi u okviru mogućnosti, iako je vrlo primamljivo čuti nekog da vam govori da zna tačno šta čini i da će vašu životnu ušteđevinu utrostručiti u roku nekoliko dana.

Ali ipak, pripazite na one koji upotrebljavaju riječi “uvijek” i “nikad” pretjerano revno.

Novi proizvodi su uvijek nužni

1970. godine postojao je 361 investicijski fond. Do kraja 2014., postojalo ih je gotovo 8.000. Kako biste stekli bolji uvid, znajte da postoji oko 3.700 dionica na čitavoj burzi SAD-a.

Ti fondovi su rasprostranjeni na gotovo 900 finansijskih firmi iz cijelog svijeta, te se sve takmiče za svoj “komadić” američkog tržišnog udjela.

Od 2004. godine, prosječno 650 investicijskih fondova je stvoreno svake godine, dok ih je oko 533 zatvoreno ili se pripojilo drugim fondovima.

Naravno da postoje proizvodi koji su u međuvremenu lansirani, a koji su ljudima bili od velike pomoći. Ali Wall Street će isto tako svake godine izbacivati na tržište nove proizvode u nadi da će neki od njih i funkcionirati, a potrošači će investirati u one koji će im se činiti najprimamljiviji.

Ali investitori bi trebali biti skeptični u pogledu većine investicija u nove proizvode koji se pojave na tržištu, osim ako ih u potpunosti ne razumiju i imaju čvrsti razlog zašto će im dati svoje novce.

Rizik se lako može odrediti i izmjeriti

Rekli biste da su ljudi – nakon različitih situacija koje su pogađale burzu – naučili razliku između tržišnog rizika i rizika modela.

Očito, finansijska kriza nas je naučila da se mnoge financijske tvrtke i dalje pretjerano oslanjaju na nesigurne modele i tablice koje bi im trebale reći što je sigurno a što ne. No teško je koristiti zdrav razum kad pokušavate izračunati vrijednosne rizike.

Previše finansijskih firmi pretpostavlja da su njihovi modeli rizika nepogrešivi i da iza njih, kao dokaz, stoji pravo promišljanje, dok je istina da nikad neće postojati nepogrešiv način mjerenja ili model koje će izračunati sve rizike na tržištu, budući da su ljudi nepredvidivi.

Osim toga, rizik je većinom osobna stavka koja može varirati od investitora do investitora, piše Business Insider. Nezavisne novine

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!