Capital.ba

Otvorena dionica autoputa Mahovljani – Gradiška

30.11.2011. / 11:54

GRADIŠKA, Predsjednik Republike Srpske /RS/ Milorad Dodik i predsjednik Srbije Boris Tadić svečano su danas pustili u saobraćaj dionicu autoputa Mahovljani – Gradiška dugu 26,5 kilometara.

Predsjednik Srpske rekao je da je autoput Banjaluka-Gradiška komunikacijski i civilizacijski iskorak za Srpsku kojim je ostvaren san mnogih njenih građana. Na svečanosti otvaranja dionice autoputa Mahovljani – Gradiška, Dodik je naglasio da je ovaj projekat važan za cijelu Srpsku.

“Nismo odustali od ovog projekta kada je bilo logično da to uradimo, jer svijet koji je zahvaćen krizom ne poznaje ovakve projekte, ali mi smo u roku izgradili ovaj autoput”, naglasio je predsjednik Srpske. On je najavio da će Vlada Srpske nastaviti da ulaže u infrastrukturu, jer bez saobraćajnih spojeva sa Srbijom i Hrvatskom nema ni ekonomske budućnosti Republike Srpske.

“Sve ovo nije bilo lako uraditi. Trebalo je mnogo napora. Bilo je mnogo osporavanja. Volio bih da nekog od onih koji su napadali ovaj projekat vidim danas ovdje, ali nema ih naravno. Oni će nastaviti da govore, jer ne vide dovoljno, ali oni su sami svoj problem, mi nastavljamo da radimo dalje, ne smijemo da stanemo”, poručio je Dodik.

On je izrazio zahvalnost svima koji su vjerovali u izgradnju autoputa. “Zahvalan sam i onima koji su ovo osporavali, jer su bili dovoljan razlog da nas isprovociraju da ne odustanemo”, rekao je Dodik.

Predsjednik Srbije Boris Tadić izjavio je da je završetak prve velike dionice autoputa u RS veoma značajna u simboličkom i funkcionalnom smislu, jer će podstaći razvoj regije i omogućiti otvaranje novih radnih mjesta, koja su u vrijeme krize najvažnije pitanje za svaku vladu.

Tadić je rekao da je izgradnja dionice autoputa od Gradiške do Mahovljana veoma značajna, jer će to biti direktna veza sa autoputem Beograd – Zagreb, gdje će Banjaluka na sredini ove evropske saobraćajnice biti povezana sa panevropskim koridorom 10.

Predsjednik Vlade RS Aleksandar Džombić rekao je da je završetak izgradnje dionice autoputa Gradiška – Mahovljani najveći infrastrukturni projekat koji je Srpska realizovala. “Ovaj projekat ima višestruk značaj. Prvenstveno, izgradili smo jednu modernu saobraćajnicu koja Banjaluku i ovaj dio RS povezuje sa regijom”, istakao je Džombić.

Premijer Srpske je podsjetio da je prethodno otvorena dionica od šest kilometara, te jedna dionica od dva kilometra kod Mahovljanske petlje, te da je u toku modernizacija brze ceste u dužini od devet kilometara Banjaluka – Klašnice.

“Riječ je o ukupno 43 kilometra moderne saobraćajnice koja će na kvalitetan način povezati Banjaluku i ovaj dio RS”, rekao je Džombić i napomenuo da su radove izvodile domaće firme, koje su “dokazale sposobnost, iskustvo i znanje da mogu izvoditi ovako složene projekte”.

Ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović ocijenio je da je autoput Banjaluka – Gradiška jedan od najznačajnijih infrastrukturnih projekata, kojim je Srpska pokazala da je sposobna za složene projekte. “To je sastavni dio mreže autoputeva koje je Vlada 2006. godina zacrtala u zadatak”, rekao je Čubrilović, obraćajući se na ceremoniji otvaranja dionice autoputa Banjaluka – Gradiška, od Mahovljana do Gradiške u dužini od 26,5 kilometara.

Čubrilović je rekao da je dionicu, koja je danas puštena u saobraćaj, Srpska izgradila sopstvenim snagama, poštujući najviše standarde, i tako pokazala da može raditi složene projekte.

Proslavljeni srpski reditelj Emir Kusturica izjavio je da su se politika i ekonomija udružile i odgovorile zadatku koji je postavila Evropa – da se razvijaju regije i, pri tome, zaštiti nacionalni identitet. Kao dječak sam sanjao da brzo dođem do Evrope, i to kvalitetnim putem, rekao je Kusturica i istakao da ti snovi nisu ostvareni, jer uslovi nisu bili dobri.

“Kada smo devedesetih godina prošlog vijeka Milorad Dodik i ja bili dio političke formacije, na čijem čelu je bio Ante Marković, mi smo tada sanjali o projektima kao što je ovaj”, naveo je Kusturica, obraćajući se na svečanoj ceremoniji otvaranja dionice autoputa od Mahovljana do Gradiške.

Nakon svečanog otvaranja, novom dionicom autoputa prošla je kolona automobila zvaničnika RS i Srbije ka Banjaluci.

Svečanosti su prisustvovali i potredsjednici RS Emil Vlajki i Enes Suljkanović, predsjednik Narodne skupštine RS Igor Radojičić i narodni poslanici, članovi Vlade, predstavnici Privredne komore RS, Investiciono-razvojne banke, preduzeća “Integral inženjering”, opština Gradiška, Kozarska Dubica i grada Banjaluka.

Među brojnim zvanicama bio je i predsjednik Akademije nauke i umjetnosti RS Rajko Kuzmanović, banjalučki biskup Franjo Komarica i predstavnici Srpske pravoslavne crkve.

Dionica autoputa Mahovljani – Gradiška duga je 26,5 kilometara. Kilometar ove dionice koštao je 7, 512 miliona KM, dok je cijena autoputa Banjaluka – Gradiška, dugog 32 kilometra, 320 miliona KM. Autoput Banjaluka – Gradiška još nije kompletiran zbog izgradnje Mahovljanske petlje, koja bi trebalo da bude završena do maja naredne godine. Putarina se neće plaćati sve dok ne bude završena i Mahovljanska petlja.

Urađen po savremenim standardima autoput od Mahovljana do Gradiške vozačima će omogućiti bržu i bezbjedniju vožnju. Sada će putovanje od Banjaluke do Gradiške trajati 25 minuta, umjesto dosadašnjih 60 minuta. Prva dionica autoputa dužine 5,6 kilometara puštena je u saobraćaj u aprilu. Srna

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Otvorena dionica autoputa Mahovljani – Gradiška

    1. 122

      Zna nasa vlada koje smo mi ovce pa dijele uputstvo za koristenje autoputa. Time su sve rekli sta misle o marvi koja uporno bleji i glasa za iste cobane.
      U slijedecoj godini moze se ocekivati uputstvo za koristenje bijelog hljeba i otvaranje salame.

    2. Miroslav

      32 km auto-puta platili smo 320 000 000 KM. Daje se zakljuciti da smo Telekom Srpske prodali za 120 km auto-puta. Sta mislite o tome?

    3. bosman

      Meni je žao što ova dva bandita “troše” mladog i naivnog Noleta za svoje interese. Sram ih bilo.

    4. Gagi

      Slazem se sa prethodnim komentarima,Dodik gradi puteve i ostalu infrastrukturu gdje god moze da uzme reket
      min.20% i ovi kilometri puta kostaju ko sv.petra kajgana.Njemu treba EPP,da bi sam u svojim ocima bio veliki.BOLESNIK cija bolest ce nas sve skupo kostati, jer kad se unisti sve i kad Dodo posle padne sa vlasti kako ce se to drzavi i narodu vratiti.Krediti ostaju,privreda upropascena,narod nezaposlen,ali dok je PDV-a uvjek ce biti za drzavnu administraciju,ali je i narodu fitilj skratio pa vrlo brzo moze eksplodirati,narode izaberite mete i kad dodje do tog momenta znate koga cete za vrat hvatati i koga osuditi.razmisljajte i planirajte da ne bude stihijski.

    5. inspektor

      Da vidim koji će od inžinjera staviti svoj potpis na tehnički prijem ovog objekta? Ovi iz Gradip-a se žale da trpe ogroman pritisak da se mahovljanska petlja završi a kako će biti urađena to nije baš previše bitno. Ali rok do aprila neće biti ispoštovan to je sigurno… osim toga nema žurbe, pa hrvati još nisu ni stavili u svoj budžet sredstva namijenjena izgradnji mosta u Gradišci, tako da ćemo se sa autoputa prebacivati trajektom do Hrvatske.ha ha ha!

    6. pičim pičim pičiću i u EU stičiću, al malo morgen

      Baš ste napravili veliki iskorak, svaka vam čast, samo ispiranje para i ništa više. umjesto da pravite fabrike da ljudi rade vi samo pravite puteve pa će narod uskoro da jede taj vaš asvalt, koji vi gradite da biste lakše putovli u Evropu u koju nikada nećete ući. Tadicu bi bolje bilo da je otišao na Kosovo da pomogne malo nasem narodu a ne da se vozika i da dolazi kod nas na gotivu preko naše grbače,jer ipak mi to plaćamo, ma treba mu zabraniti ulazak u RS, prodana duša isto kao i Dodik, jedno priča drugo radi. Ma majku bi svoju prodali samo da njima bude dobro. Razočarana sam što sam uopšte glasala za njega, jer čovjek samo pravi i gradi ono šta njemu treba negledajući na ovaj naš napaćeni narod koji nema hljeba da jede al trpi i netraži ništa više nego samo da se zaposli. Pitanje je dokle će i ovaj narod trpiti, ma treba već jednom da se svi dignemo na noge i da tražimo da nam osposobi propale fabrike, pravi nove, otvara nova radna mjesta, a ne samo da ulaže u mrtav kapital i u autoputev  od kojih nema narod koristi.