Capital.ba

Opel astra umjesto stojadina

21.10.2007. / 21:27

NIŠ, Privatizacija fabrike automobila “Zastava vozila” u Kragujevcu u završnoj je fazi, a prve rezultate treba očekivati do kraja ove godine, a možda i prije.
U igri se nalazi nekoliko svjetskih proizvođača, ali šanse imaju samo veliki i uspješni, kaže u intervjuu za “Fokus” zamjenik generalnog direktora “Zastava vozila” Slavoljub Đurđević.
– Pored automobila zastava 10, čija je serijska proizvodnja počela ovog ljeta, krajem 2008. godine počeće sigurno proizvodnja još jednog novog automobila u Kragujevcu. Radi se o modelu opel astra klasik – otkriva Đurđević.
Znači li to da “Opel” kupuje “Zastava automobile”?
ĐURĐEVIĆ: Oni su u igri. Za sada ne bih ništa više rekao. Trenutno se pregovara s pet jakih svjetskih kuća.
Ko je još u igri?
ĐURĐEVIĆ: To su firme iz Amerike, Njemačke, Rusije, Indije i Kine. Imena ne mogu reći dok se ne donese konačna odluka, ali je uslov da se radi o jakim proizvođačima. Najbolji će pobijediti na tenderu. Sve će se uskoro saznati. Novina u ugovoru jeste to da svako ko kupi “Zastavu”, ima obavezu da svoj najluksuzniji automobil proizvede u Kragujevcu.
Kakva je prodaja novog modela zastava 10?
ĐURĐEVIĆ: Odlična, naročito tokom ljeta. Ali, s obzorom da je prodaja najbolja u proljeće i krajem godine, očekujemo da ona još poraste. Pored Srbije, automobile plasiramo i u BiH, s kojom dogovaramo smanjenje carina na uvoz, a postoje razgovori za početak prodaje u Makedoniji. Želja nam je da bez problema plasiramo automobile na tržište svih zemalja bivše Jugoslavije. Za sada, sve što se ugrađuje u zastavu 10 proizvodi se u Italiji, jer je zainteresovanost kooperanata da proizvode dijelove za taj auto zajedno s nama, mala. I kriterijumi su rigorozni, jer bi svako od njih, pored naših, morao da zadovolji i italijnske standarde.
Koji model “Zastave” je najprodavaniji?
ĐURĐEVIĆ: To je jugo 55, sa francuskim motorom, iako smo zadovoljni i ostalom prodajom. U igri je i jugo florida, koji se i dalje proizvodi. U “Zastavi” važi koncept, koji kaže da treba proizvesti onoliko koliko tržište traži.
Kakav je udio “Zastave” na tržištu automobila Srbije?
ĐURĐEVIĆ: Mi prednjačimo. Dakle, više od pola prodatih automobila u Srbije jesu naši modeli. Možemo pričati šta hoćemo, ali cijena je ta koja prodaje vozilo.
Imaju li institucije ili organizacije još naviku da kupuju “Zastavine” automobile?
ĐURĐEVIĆ: Imaju, naročito kad je u pitanju zastava 10. Nedavno je ekipa iz Vlade Srbije kupila 43 modela ovog automobila. To nam mnogo znači, jer je znak dobre volje i blagonaklonog odnosa Vlade prema fabrici.
Šta je sa “Zastava kamionima”?
ĐURĐEVIĆ: Kamioni su takođe u fazi privatizacije. Doskora su bili mješovita firma s “Ivekom”, ali su oni izgubili interes da i dalje radimo zajedno. Moj lični utisak jeste to da će prije početi prodaja kamiona, jer mi još nemamo konkurenciju u ovom dijelu Evrope. Trenutno se proizvode samo kamioni za specifične namjene, kao što su hladnjače, uglavnom po nalogu kupca.

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Opel astra umjesto stojadina

    1. ve2

      Moje misljnje ja da ZASTAVA zapostavlja domace kadrove tj. ljude koji su sposobni da naprave nas vlastiti proizvod.Ovo sto se sad radi po meni cist poslovni promasaj jer modele koji su bili finansijski promasaji u drugim zemljama mi obijerucke prihvatamo.Ja inace vozim Zastavinu YUGO Floridu iako sa njom ima zaista mnogo problema u svemu mislim da je to nas adut bio a i sad je.1990 god kad je izbacena bila je jedno od jacih auta na nasem a i Evropskom trzistu.Greska ljudi iz zastave je sto su zapostavili modernizaciju postojecih modela YUGO 55 I Floride.
      Inace kadrove koje procijeni ZASTAVA da su nesposobni kad odu preko granice Evropa ih proizvede u najbolje dizajnere na svijetu.