Capital.ba

Obmana – „Autoputevi RS“ za istu kilometražu naplaćaju različite putarine

05.11.2019. / 14:17

BANJALUKA – Vlada Srpske i „Autoputevi RS“ obmanuli su vozače kada su rekli da će putarinu plaćati po pređenom kilometru. Portal CAPITAL analizirao je udaljenost između naplatnih stanica i zvanične cijene putarina i utvrdio da se za isti broj pređenih kilometara plaća različita cijena, u pojedinim slučajevima i duplo veća.

Ako vozač putničkog automobila uđe na auto-put „9. januar“ u mjestu Drugovići (između Laktaša i Prnjavora) i vozi do Kladara (Doboj), preći će 60 kilometara i platiće putarinu pet maraka.

Ako isti vozač ne ide do Doboja, već odluči da ide u Gradišku i sa auto-puta siđe na naplatnom mjestu Čatrnja, platiće isto pet maraka putarine, iako je prešao 34 km ili skoro duplo manje kilometara nego do Doboja.

Iz Drugovića do Prnjavora auto-putem se ide 26 kilometara i plaća se dvije marke putarine, a iz Drugovića do Nove Topole (između Laktaša i Gradiške) takođe je 26 kilometara, a putarina je četiri marke.

Primjeri samo nekih od nelogičnosti obračuna putarine navedeni su u tabeli.

U Vladi Srpske i „Autoputevima RS“ još prošle godine rekli su da zatvoreni sistem naplate putarine podrazumijeva naplatu po pređenom kilometru.

To je ponovljeno i prije nekoliko dana kada je počeo zatvoreni sistem naplate putarine.

U preduzeću „Autoputevi RS“ su za agenciju Srna 1. novembra rekli da se „sistem naplate putarine na 106 kilometara auto-puteva u Republici Srpskoj u potpunosti zatvara, a putarina će biti naplaćivana po pređenom kilometru”.

No, to se nije desilo jer su cijene korišćenja auto-puta definisane bez imalo logike.

Iz Ministarstva saobraćaja i veza RS, do objave ovog teksta, nema odgovora na pitanja na koji način je utvrđivana cijena putarine i kako objašnjavaju navedene nelogičnosti.

CAPITAL: Svjetlana Šurlan

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Obmana – „Autoputevi RS“ za istu kilometražu naplaćaju različite putarine

    1. Posmatrac

      Ako ćemo realno, izlaz Aleksandrovac je i napravljen samo zbog jednog razloga, zna se kojeg i zna se da nije dobar razlog. Nigdje u svijetu nema 5 izlaza na 30 km autoputa, pri čemu se broj stanovnika mjeri u desetinama hiljada. Pa taj izlaz ne može da otplati jednog radnika godišnje a kamoli 5!

    2. LULA

      Dragi moji putnici . što ovi zarade na autoputu to podijele na plate, tamos jede prekobrojni zaposleni zajedno sa sektorom ALFA koji ih čuva.
      Prođoh Evropu a nigdje ne viđeh obezbjeđenje naplatnih kućica.
      Sve što je normalno u svijetu to za nas ne važi, bitno je da je godišnja karta za autoput od BL- Doboja 1.400 eura, kao da imamo standard Dubaija.
      Šljam jedan.

    3. Milenko

      Dušane Topiću, zašto javno ne obrazložiš ove nelogičnosti?

    4. Bojan

      Dodao bih još, jer autor teksta nije uočio, relacija Aleksandrovac-Jakupovci od jedne do druge naplatne stanice 7,5 kilometara cijena 1,5 konvertibilnih maraka.

      Najviše se bojim da ovakav cjenovnik nije donesen na osnovu pogrešnih informacija o razdaljinama između naplatnih stanica, nego da je prethodno izvršena analiza broja vozila koja prometuju određenim dionicama, te gdje je pojačan promet, oni su pojačali i cijenu ne bi li više oteli od domaćeg stanovništva koji i dan danas direktno preko litre goriva daju 30 pfeninga za izgradnju autoputeva,

      Ovakvom odlukom su direktno pogođeni i žitelji Laktaša i Klašnica, jer zbog izbjegavanja autoputa gužve i zagađenje na tom potezu je nesnošljivo.

    5. Srdjan

      Poštovani,
      Još gora je situacija sa vozilima do 3.5t, koja su jedino u R.Srpskoj u 3. kategoriji na kugli zemaljskoj. Na ostatku planete, pripadaju 2. kategoriji. Rezultat je da kombiji idu starim putem ka Doboju, a Autoputem do Doboja od BL izbos je bio 22.5KM pre “zatvorenog sistema”.
      Govorili smo, ukazivali, ali džaba…
      Autoputevi, koji pored prevoza putnika imaju ulogu u bržoj razmeni roba, kada su brze dostave, nemaju tu ulogu…

      Srdačan pozdrav,

      Srdjan

    6. Miro

      Princip: Ofrlje.
      Struktura cijena korištenja autoputa je skandalozna.
      Vrijeđa zdrav razum i inteligenciju nas poreskih obveznika.

    7. Defekto

      Tako je to kad zaposlis komsinice i rodjacku djecu, pa oni to sve, onako, s kafe na kafu…