Capital.ba

Novi Žeželjev most biće završen iduće godine

25.05.2013. / 12:25

mostBEOGRAD, Gradnja novog Žeželjevog mosta u Novom Sadu mogla bi da bude završena 2014. godine, a ne kao što je ranije najavljeno u novembru ove godine, kažu u Željeznicama Srbije.

Nakon kašnjenja od osam mjeseci sa početkom izgradnje mosta, zbog izmjene glavnog projekta, iskrsao je problem sa podizanjem petog –  jedinog riječnog stuba, što će produžiti rok završetka radova, piše u listu željeznica “Pruga”.
Direktor projekta za realizaciju radova na izgradnji mosta, Srećko Ugrica iz Željeznica Srbije, kaže da je ustanovljeno da iznad kesona starog mosta, porušenog u NATO bombardovanju 1999. godine, postoje veliki betonski blokovi starog mosta.
U toku su istražna bušenja betonskih blokova radi usaglašavanja tehnologije za njihovo uklanjanje.
Najvjerovatnija opcija bi mogla da bude miniranje, odnosno usitnjavanje betona da bi radovi na izgradnji novog mosta mogli da se nastave, rekao je Ugrica.
Krajem prošlog mjeseca je počela montaža metalnog luka mosta od 220 metara pobijanjem šipova u rijeci, a izbušeni su i izbetonirani šipovi na još jednom stubu. Takođe, montira se luk dug 180 metara.
Predviđeno je da novi Žeželjev most, dužine 474 metara i širine oko 31 metar, ima dva željeznička kolosjeka za brzine vozova od 160 kilometara na čas i dvije drumske saobraćajnice, kao i dvije pješačko – biciklističke staze.
Radovi na čeličnoj konstrukciji, vrijedni oko 26 miliona evra, finansiraju se iz fonda bespovratnih sredstava Delegacije EU u Srbiji, a  više od 19 miliona evra za izradu glavnog projekta, stubova i montažu čelične konstrukcije i demontažu postojećeg mosta obezbijeđeno je iz sredstava pokrajine Vojvodine i grada Novog Sada.
Izvođač radova Azvi iz Španije, vodeća firma konzorcijuma, angažovala je kao podizvođače domaće firme Geosondu iz Beograda za izradu šipova, Mat iz Jagodine za zemljane radove, Karin-komerc za isporuku betona, Aksa Inženjering za ugradnju betona… i Mostogradnju iz Beograda za montažu mosta.
Realizacija ovog projekta je počela 10. marta 2011. godine i trebalo je da traje 32 mjeseca, kako je bilo predviđeno ugovorom.
U toku je usaglašavanje novog plana realizacije projekta sa izvođačem radova, kažu u Željeznicama Srbije. Tanjugbiz.rs

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!