Capital.ba

Njemačka otjerana iz Latinske Amerike

26.01.2013. / 17:56

njemackaSANTJAGO DE ČILE, U Latinskoj Americi izbio je sukob oko tržišnog udjela između Evrope i Azije.

Njemačka preduzeća sve više su izložena konkurenciji iz Kine.
Zato i kancelarka Angela Merkel na samitu EU i zajednice latinoameričkih i karipskih država (CELAC) koji se održava 26. i 27. januara u Čileu traži mogućnosti za saradnju sa regionom.
“Najvažnije latinoameričke zemlje imajo vrlo dobre kvote u trgovinskoj razmjeni sa pacifičkim prostorom i Kinom”, kaže Ginter Majhold, zamjenik direktora fondacije Nauka i politika. A to sve ide na račun prisutnosti Evrope:

“Evropljani moraju da razmisle kako će se pozicionirati u budućnosti. Od njih se očekuje više od pukog Sporazuma o slobodnoj trgovini”, savjetuje Majhold.
Made in China ili made in Germany? Konkurencija između njemačkih i kineskih kompanija je sve oštrija.

Prema podacima Konferencije UN o trgovini i razvoju Kina je povećala direktne investicije u zemljama Latinske Amerike i Kariba sa 621 milion američkih dolara u 2001. na 44 milijarde američkih dolara u 2010. Poređenja radi, njemačke direktne investicije u regionu porasle su u istom periodu sa 41 milijarde na 50 milijardi američkih dolara.

Od 90-ih godina prošlog vijeka privredni uticaj Njemačke u Latinskoj Americi je opao. Tokom velikog talasa privatizacije u Latinskoj Americi 90-ih godina Njemačka je prepustila prednost svom evropskom susjedu. I dok je Njemačka izgubila udio na tržištu, Španija je postala drugi najveći investitor poslije SAD.

U trgovinskim odnosima sa EU Latinska Amerika još uvijek zauzima skromnu poziciju. Tako je 27 država EU 2010. izvezlo više robe u Švajcarsku nego u Brazil i Meksiko zajedno. Među deset najvažnijih trgovinskih partnera EU samo je jedna latinoamerička zemlja – Brazil.

Na samitu u Santijagu de Čileu, EU pokušava barem na političkom planu da premosti sve veću privrednu distancu između oba regiona. Ginter Majhold iz fondacije Nauka i politika zahtijeva “novi početak sa manje arogancije”:

“Samit je šansa da se približimo Latinskoj Americi. Ako propustimo tu šansu, odveć “istrošen” odnos neće opstati.”

Prije deset godina prisustvo Azije u Novom svijetu je bilo zanemarljivo. Tamo se nisu mogli zamisliti automobili iz Kine ili Južne Koreje, baš kao ni brzi vozovi. Ali sada u Brazilu automobile prave Folksvagen, Audi, Fijat i BMW – a uskoro i kineski i južnokorejski proizvođači, prenose agencije.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!