Capital.ba

Nepravilnosti utvrđene u 24 odsto slučajeva

03.04.2014. / 12:09

inspekcijaBANJALUKA, Republička tržišna inspekcija je za tri mjeseca ove godine izvršila 1.468 kontrola u Republici Srpskoj, gdje je u 353 ili 24 odsto slučajeva utvrdila nepravilnosti, potvrđeno je danas u Inspektoratu Srpske.

Zbog uočenih nepravilnosti izrečene su 173 upravne mjere, a zbog počinjenih prekršaja izdata su 252 prekršajna naloga u vrijednosti od 172.160 KM.

Inspekcija svakodnevno kontroliše da li se subjekti pridržavaju odredaba propisa, kao što su izdavanje računa, isticanje prodajnih cijena, deklarisanje proizvoda i drugo.

U ovim kontrolama inspektori djeluju preventivno i preduzimaju mjere, s ciljem otklanjanja nedostataka, te na taj način sprečavaju da dođe do povrede prava potrošača.

U posmatranom periodu izdavanje računa kontrolisano je 1.184 puta i u 141 slučaju konstatovano je da poslovni subjekti nisu ispoštovali ovu zakonsku odredbu.

Najčešće je riječ o objektima koji se bave prometom prehrambene i neprehrambene robe, te objektima koji obavljaju djelatnost pružanja usluga ishrane i pića.

Izvršeno je i 1.198 kontrola cijena i u 117 slučajeva utvrđene su nepravilnosti, koje su se u 84 odsto slučajeva odnosile na to da cijene nisu bile vidno istaknute i dostupne potrošačima.

Inspektori su konstatovali da u pet odsto slučajeva cijene nisu bile formirane na propisani način, dok je u 12 odsto kontrola utvrđeno da se trgovci prilikom prodaje nisu pridržavali formiranih i istaknutih cijena.

U svim slučajevima inspektori su nalagali otklanjanje nepravilnosti.

U 936 izvršenih kontrola deklaracija, u svega tri slučaja utvrđeno je da njihov sadržaj nije bio u skladu sa zakonom, te je zbog nepotpunih deklaracija privremeno van prometa, do otklanjanja nedostataka, stavljena robe u vrijednosti od 39.850 KM.

Po konkretnim reklamacijama potrošača izvršeno je 15 kontrola, od čega je u sedam slučajeva primjedba potrošača uvažena i riješena u toku same kontrole.

U tri kontrole inspektori su izdali dva rješenja o otklanjanju nepravilnosti i novčano kaznili subjekte, dok je u pet kontrola utvrđeno da reklamacija potrošača nije bila opravdana.  Srna

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!