Capital.ba

Na trasi autoputa Banjaluka – Prijedor biće srušeno 237 objekata

17.02.2021. / 14:55

BANJALUKA – Na trasi autoputa Banjaluka – Prijedor biće srušeno 237 objekata, od čega je oko 40 odsto stambenih objekata, predviđeno je planom parcelacije za taj autoput koji je sa zakašnjenjem od dvije godine došao na usvajanje u Narodnu skupštinu.

autoput banjaluka - prijedor

Ilustracija (Foto: autoputevirs.com)

Prijedlog odluke o usvajanju Plana parcelacije za auto-put Banja Luka – Prijedor, po skraćenom postupku, danas je pred poslanicima u Narodnoj skupštini Republike Srpske.

Ministar prostornog uređenja, građevinarstva i ekologije Srebrenka Golić rekla je da su mnogobrojne primjedbe građana, iznesene na projektovanu trasu, prihvaćene.

„Po prvobitnom projektu bilo je predviđeno rušenje 880 objekata, mi smo ukazali na to i tražili da se iznađe drugo rješenje kako bi bilo obuhvaćeno manje objekata. Sadašnjim rješenjem na području grada Prijedora se predviđa rušenje 80 objekata, a na području Banjaluke 157 objekata, od čega 40 odsto predstavljaju stambeni objekti, a 60 odsto pomoćni“, rekla je Golićeva.

Dodala je da su rušenja maksimalno izbjegnuta koliko je dozvoljavao Prostorni plan RS.

„Ne može se mimo tog plana, ne može se prosjecati Kozara i praviti autoput“, rekla je Golićeva.

Istakla je da se u Kozarcu, gdje je bilo naglašeno nezadovoljstvo mještana, ruši 17 objekata, od čega četiri stambena i da nijedan objakat neće biti uklonjen bez nadoknade.

Ona je naglasila da ne treba da se miješaju resorne nadležnosti, ističući da ministarstvo kojim ona rukovodi donosi plana parcelacije i da nije bilo uključeno u sklapanje koncesionog ugovora.

Dušica Lemez iz Instituta za građevinarstvo IG rekla je da je najviše primjedbi na plan parcelacije bilo na planirano rušenje objekata i da je u velikoj mjeri pozitivno odgovoreno na primjedbe.

„Gdje se moglo pomjerena je trasa i izbjegnuto je rušenje. Nađena je nova lokacija za petlju u Omarskoj i trasa u tom dijelu je izmještena i izbjegnuto je rušenje. Petlja Prijedor je dobila novu lokaciju zapadno ka magistralnom putu i otklonjene su primjedbe za rušenje objekata“, rekla je Lemezova.

Dodala je da su svi nekategorisani i drugi putevi koji su poremećeni trasom autoputa izmješteni i da je omogućen prolazak „kroz autoput“ na način da će na teritoriji Banjaluke biti 13 nadvožnjaka, pet podvožnjaka, sedam mostova i sedam vijadukata, a na teritoriji Prijedora 10 nadvožnjaka, dva mosta i jedan vijadukt.

Petlja će biti u Kuljanima, Omarskoj i Prijedoru, a jedno odmorište u Bistrici.

U toku je rasprava o ovom planu parcelacije u Narodnoj skupštini Republike Srpske. Poslanici nemaju ništa protiv gradnje, ali zahtjevaju da se pojasni koliko će autoput koštati i da se objelodane ugovori.

Podsjećamo, CAPITAL  je ranije pisao da Plan parcelacije za autoput Banjaluka – Prijedor kasni dvije godine.

Eksproprijacija zemljišta za potrebe izgradnje autoputa treba da košta Budžet RS oko 21,5 miliona evra.

Kada je potpisan ugovor o koncesiji, u decembru 2018. godine, u Vladi su istakli da je rok za otkup zemlje dvije godine. Taj rok istekao je krajem 2020.

Podsjećamo, kineska kompanija „SDHS-CSI BH“, koja je dobila koncesiju za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor, nije ispoštovala zadane rokove za izradu projekata, a Vlada Republike Srpske nekoliko puta im je dala dodatno vrijeme, sve pravdajući virusom korona.

Za autoput Banjaluka – Prijedor predviđeno je da Republika Srpska 30 godina plaća godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra.

Kinezi, s druge strane, treba da plaćaju godišnju naknadu od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od iznosa prikupljene putarine.

Planirano je da autoput Banjaluka – Prijedor bude dug 42 kilometra, a za uloženih 297 miliona evra, Kinezima na kraju Republika Srpska treba da plati 975 miliona evra.

CAPITAL: Svjetlana Šurlan

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!