Capital.ba

MUP istražuje poslovanje „Puteva RS“ – Krivične prijave protiv Nešića

26.09.2017. / 11:40

– „Niskogradnja Marjanović“ podnijela dvije krivične prijave protiv direktora „Puteva“
– Tužilaštvo: Od PU Banjaluka zatraženo prikupljanje informacija
– Nešić „štimao“ tender „Prijedorputevima“, pa oštetio „Puteve“ za više od milion KM?
– Nešić: „Putevi“ će podnijeti krivičnu prijavu protiv „Niskogradnje Marjanović“

BANJALUKA, PRIJEDOR – Prijedorska firma „Niskogradnja Marjanović“ podnijela je Okružnom javnom tužilaštvu u Banjaluci krivičnu prijavu protiv direktora „Puteva RS“ Nenada Nešića, kompletne uprave tog preduzeća i drugih nepoznatih lica zbog sumnje da su zloupotrijebili položaj i počinili više krivičnih djela. Sve navode iz krivične prijave, po naredbi tužilaštva, ispituje MUP RS, saznaje poslovni portal CAPITAL

„Niskogradnja Marjanović“ podnijela je Okružnom javnom tužilaštvu Banjaluka dvije krivične prijave protiv JP „Putevi RS“ i direktora ovog preduzeća Nenada Nešića, potvrdili su za CAPITAL u tužilaštvu. Prva prijava podnesena je 26. januara ove godine, a druga 30. maja.

„U ovom predmetu postupajući tužilac je stavio zahtjev PU Banjaluka za prikupljanjem potrebnih obavještenja“, kazala je portparol Okružnog javnog tužilaštva Banjaluka Maja Đaković-Vidović.

Nešiću prihvatljivija 12 miliona KM skuplja ponuda

Firma „Niskogradnja Marjanović“, u vlasništvu Gorana Marjanovića, nedavno je uputila dopis Nadzornom odboru „Puteva RS“ u kojem je navela da je podnijela krivičnu prijavu zbog sumnje da je uprava ovog javnog preduzeća, na čelu sa Nešićem, izvršila više krivičnih dijela u sticaju i produženih krivičnih djela zloupotrebe službenog položaja ili ovlaštenja, nezakonitog davanja pogodnosti privrednim subjektima, te zloupotrebe u postupku javne nabavke.

U dopisu koji je u posjedu CAPITAL-a, navodi se da direktor Nenad Nešić na sve načine pokušava milionski vrijedan posao održavanja puteva dati firmama „Kozaraputevi“ i „Prijedorputevi“.

S obzirom na to je da firmama „Kozaraputevi“ i „Prijedorputevi“ 30. juna prošle godine isticao četvorogodišnji ugovor o održavanju regionalnih i magistralnih puteva u Oblasti 1., koja obuhvata opštine prijedorske regije, „Putevi“ su u maju iste godine raspisali tender za izbog novog izvođača.

Izbjegavanje da tender ne dobije najpovoljniji

Na taj tender ponudu je, osim ove dvije firme koje su za posao tražile 26 miliona KM, dostavila i „Niskogradnja Marjanović“ koja je ponudila za 12 miliona KM nižu cijenu.

Međutim, direktor „Puteva“ je, navodi Marjanović, ignorišući tu činjenicu u oktobru prošle godine posao dodijelio firmama „Kozaraputevi“ i „Prijedorputevi“. Nakon toga kreću žalbe zbog kojih izvođač ni nakon više od godinu dana nije izabran.

„Niskogradnja Marjanović“ se žalila i „oborila“ tender, a direktor „Puteva“ je nakon toga, 1. februara ove godine, donio odluku o sprovođenju pregovaračkog postupka i to samo sa firmama koje su protekle četiri godine radile ovaj posao, odnosno sa „Kozaraputevima“ i „Prijedorputevima“.

I na tu odluku se „Niskogradnja Marjanović“ žalila, prvo „Putevima“ koji su žalbu odbacili, a zatim i Kancelariji za razmatranje žalbi koja je to prihvatila i poništila zaključak „Puteva“ kojim je odbačena žalba „Niskogradnje“.

Paralelno sa pokušajima sprovođenja pregovaračkog postupka „Putevi“ su ponovo 10. februara ove godine raspisali tender za izbor izvođača za ove radove, ali je on u martu ponovo poništen.

„Jedini razlog zbog kojeg postupak javne nabavke za Oblast 1. još nije završen jesu uporni i nezakoniti pokušaji odgovornih lica u „Putevima RS“ da se ugovor dodijeli „Kozaraputevima“ i „Prijedorputevima“, navodi se dopisu „Niskogradnje Marjanović“.

Fiktivan arbitražni spor, „Putevi“ oštećeni za najmanje milion KM?

Naveli su i da „Kozaraputevi“ i „Prijedorputevi“ i dalje rade na održavanju i zaštiti magistralnih i regionalnih puteva za Oblast 1., jer im je uprava „Puteva“ u julu prošle godine produžila važenje ugovora, a sve to naplaćuju po duplo većoj cijeni od one koju je „Niskogradnja Marjanović“ ponudila.

„Budući da su nezakonitosti u radu bile očigledne, u očajničkom pokušaju da se stvori privid zakonitosti „Putevi“ i „Prijedorputevi“ su 2. juna ove godine zaključili Sporazum o arbitraži, sa ciljem da se stvori fiktivan pravni osnov za plaćanja prema toj firmi. Navodi obje strane u arbitražnom postupku da su „Putevi“ bili prinuđeni postupati suprotno Zakonu o javnim nabavkama jer su dužni održavati puteve predstavlja samo je priznanje svjesnog kršenja zakona, a naročito imajući u vidu da postupak javne nabavke  još nije završen zbog upornih nezakonitih pokušaja dodjele ugovora ’Prijedorputevima’“, ističe se u dopisu.

Navodi se i da je u ovom sporu krajem jula donesena presuda kojom su „Putevi“ obavezani da „Prijedorputevima“ u roku od jedne godine isplate 2,9 miliona KM od početka jula do kraja 2016. godine.

„Prema našim saznanjima „Putevi“ su taj novac isplatili za manje od mjesec dana. Trenutkom plaćanja odgovorna lica u „Putevima“ su ovo javno preduzeće oštetila za više od milion KM, jer da nisu postupali protivzakonito „Niskogradnja Marjanović“ bi ove radove obavila za gotovo dva puta nižu cijenu, tako da su i našem preduzeću pričinili šetu u vidu izgubljene dobiti“, ističe se u dopisu ovog preudzeća.

Nešić: Institucije neka rade svoj posao

Direktor „Puteva RS“ Nenad Nešić rekao je danas za CAPITAL da pravosudne institucije rade svoj posao i da će utvrditi da li je postupao nezakonito.

„Pravosudne institucije će utvrditi da li sam ja to uradio ili nisam. Tender je ponovo na razmatranju u Kancaleriji za razmatranje žalbi s obzirom na to da se jedan ponuđač žalio. Zakon o javnim nabavkama kaže da dok je u toku jedna javna nabavka, po istom osnovu se ne može raspisati nova, tako da su navodi „Niskogradnje Marjanović“ laž i vjerovatno će dobiti i kontra krivičnu prijavu“, kazao je Nešić.

On nije želio da potvrdi da li je policija izuzimala dokumentaciju iz ovog javnog preduzeća.

„I policija radi svoj posao“, naglasio je Nešić.

Vlasnik „Prijedorputeva“ i Kozaraputeva“ Dragan Čorokalo za CAPITAL je rekao da se njegova preduzeća ovim poslom bave 50 godina i da nikada nijedno krivično djelo nije počinio.

„Firma „Niskogradnja Marjanović“ koja ima 15 – 20 radnika i koja se bavila samo nasipanjem seoskih puteva po Prijedoru sada želi na silu nešto da dobije. Šta vrijedi njihova niža ponuda ako nemaju reference i ne mogu taj posao uraditi. Mi svake godine uložimo dva miliona KM samo u mašine za redovno održavanje i ako to pomnožimo sa četiri godine dolazimo gotovo do cifre za koju oni tvrde da je moguće uraditi posao. Ovdje je sve potpuno čisto“, tvrdi Čorokalo.

Kazao je da ne stoji ni tvrdnja da je sa njima nezakonito produžen ugovor te da je i sa drugim firmama za druge oblasti rađeno po istom principu.

„Valjda je logično da, ako neka firma dugi niz godina radi na održavanju puteva, po istim cijenama nastavi raditi dok se ne riješi pitanje novog ugovora. Vlasnik „Niskogradnje Marjanović“ sve što je uradio u Prijedoru uradio je kriminalno. On tužaka sve firme koje su dobile posao na koji je on pretendovao“, kaže Čorokalo.

TI BiH: „Putevi“ uporno prilagođavaju uslove „Prijedorputevima“

Spornim višemilionskim tenderom bavila se i nevladina organizacija Transparency International koja se po saznanju da „Putevi“ nisu na vrijeme pravovremeno sproveli postupak izbora novog izvođača za održavanje puteva u Oblasti 1. obratila ovom javnom preduzeću u kojem su im rekli da ove poslove održavanja ne obavlja niko. Nakon toga TI BiH obratio Ministarstvu saobraćaja i veza RS od kojeg je tražio mišljenje da li je time što niko ne održava puteve dovedena u pitanje sigurnost učesnika u saobraćaju.

Ona je istakla da je sporno i to što „Putevi RS“ nisu bili u stanju provesti postupak, ni više od godinu dana nakon što je istekao prethodni ugovor te da je očigledno da su se postavljenim uslovima od starta preferirali određeni ponuđači.

„To je potvrdila i Kancelarija za razmatranje žalbi, navodeći da su uslovi koji se odnose na ukupan promet ponuđača previsoko postavljeni, a da su suviše usko tumačeni uslovi koji se odnose na prethodno iskustvo ponuđača. Ovo navodi na zaključak da su „Putevi“ konstantno insistirali na ograničavanju konkurencije kako bi se ugovor dodijelio određenim firmama ili firmi“, naglasila je Korajlićeva.

Dodala je i da su za sve to vrijeme „Prijedorputevi“ nastavljali raditi na održavanju, bez zaključenog ugovora te da je neophodno ispitati osnovanost produžavanja Okvirnog sporazuma, imajući u vidu da Zakon o javnim nabavkama predviđa produžavanje samo u izuzetnim situacijama, a zatim i sam arbitražni postupak u kojem su „Putevi“ obavezani, da bez obzira na to što nije postojao ugovorni odnos, „Prijedorputevima“ isplate naknadu od preko dva miliona KM.

„Zanimljivo je i da su za to vrijeme, iako su bili u sporu sa „Prijedorputevima“, postupak nabavke za održavanje puteva uporno nastojali prilagoditi ovoj firmi“, naglasila je Korjalić.

 CAPITAL: Marina Čigoja

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: MUP istražuje poslovanje „Puteva RS“ – Krivične prijave protiv Nešića

    1. Planeta majmuna

      Evo i Planetsofta (u narodu poznat kao Planeta majmuna) nasih dragih Jarica iz Aragoste. Odavno ih nije bilo, ali opet su sa GIS napravili odlican posao na kojem su ukrali 300.000KM jer njihov podizvodjac cijeli posao radi za 90.000KM. Putevima uspjesno upravlja propali direktor u osiguranju dr. Miroslav Miskic, poznat u narodu, ali u BL, kao ljubitelj svoga dzepa.

      Dodjela tendera – Nabavka usluge implementacije GIS-a
      JAVNO PREDUZEĆE “PUTEVI BRČKO” D.O.O. BRČKO DISTRIKT BIH
      IDB/JIB
      4600325130000
      Kontakt osoba
      Sanja Ivanić
      OBAVJEŠTENJE O DODJELI UGOVORA
      947-1-2-98-5-11/18
      Broj obavještenja o nabavci
      947-1-2-98-3-56/17

      PLANETSOFT
      4403661720001 Banja Luka
      Bosna i Hercegovina
      IV 2.a. Konačna ukupna vrijednost ugovora/okvirnog sporazma bez PDV-a u KM 398.050KM

    2. Da dodamo malo

      Od ovih 4 miliona koliko je bilo u Putevima RS po BL se javno prica, a i sam Vedran Jaric, vlasnik i direktor Planetsofta tvrdi da je Baja trazio da se prosiri plan sa 2 na 4 miliona (moze da se vidi na sajtu Puteva RS) kako bi on uzeo cisto dva miliona KM. Cijeli posao je vrijedan samo 600.000KM i radi ga jedna firma, ostale su da pravdaju milionsku otimacinu i pljacku. Nites je u kancelarijama Platensofta, a firma iz Ceske je opet u relaciji sa Mijom Skrbicem koji je vlasnik Nitesa.

    3. Neupućen

      A ko se bori u Fondu da proda softver? Tamo je 20miliona za softver a u Putevima ,,samo 3.5,,. Da nije neko pustio Puteve, a da njemu ostane Fond. Pa se malo drugari zaigrali, da neće neko oba kolača.

    4. Jare i pare

      Najnoviji u nizu ratova lokalnog nivoa je softverski: Dodik i Pavić se međusobno bore čiji će štićenici prodati softver preduzeću JP “Putevi” RS, na čijem čelu je Nenad Nešić, funkcioner DNS-a iz Istočnog Sarajeva.
      Dodik zastupa firmu “Prointer”, iza koje stoji njegov sin Igor, a Pavić zastupa firmu “Planet soft”, iza koje stoji Vedran Jarić, kojeg lider DNS-a voli kao sina.
      Cijena posla ugradnje i održavanja softvera u JP “Putevi RS” je sitnica – 3,5 miliona KM. Od toga je dva miliona KM za softver, a još milion i po za održavanje u narednih par godina.
      Čista zarada na ovom poslu je dva miliona KM, pa su i Dodik i Pavić baš uprli da im sinovi dobiju posao.Kako stvari stoje, Dodik i Pavić bi mogli, jedan protiv drugog, okrenuti laserske topove. Tehnološki napredak Republike Srpske je evidentan.

    5. Putevi Republike Sumske

      Prihvata se Izvještaj i prijedlog Komisije za nabavke broj: 02-01-JN-1227/17 od 21.06.2017., i ugovor za javnu nabavku “Usluge izrade baze podataka i katastra puteva”, referenca 023/16, dodjeljuje grupi ponuđača “PLANET SOFT d.o.o. Banja Luka – lider grupe, GEOPUT doo Beograd, AF – CITYPLAN s.r.o. Prag, Češka, Inova – Informatički inženjering d.o.o. Banja Luka i Nites s.r.o. Benešov, Češka.”, ponuda broj: 1227/17 od 19.06.2017.godine, za ponuđenu cijenu, bez popusta od 3.414.100,00 KM, bez PDV-a (skoro 4.000.000,00 KM sa PDV), kao najbolje ocijenjenom ponuđaču. Naravno i da je ukupan broj pristiglih blagovremeno zaprimljenih ponuda 1, hahahahahahaa…

    6. Sanjin S.

      Ako taj Knezevic ima toliki imetak, mozemo zamisliti koliko imaju oni koji su ga postavili na tu funkciju. I mi se nadamo da na izborima dodje do nekih promjena na bolje. Ljudi u vlasti, nakon vise od deset godina sistematske pljacke, imaju toliko para da mogu da kupe toliko glasova koliko im je potrebno da vladaju vjecno. Jedino bi, mozda, neka revolucija pomogla. Ali, bijeli su toliko naoruzani da crveni ne bi imali nikakve sanse. Bogu hvala da sam na vrijeme razgulio iztakve vukojebine. Zao mi mladosti sto sistematski propada inodrasta u sistemu totalno poremecenih i iscasenih vrijednosti

    7. MIki

      Zašto se ne istražuje poslovanje Puteva u vrijeme Nedeljka Kneževića. Nešić je smješan za Kneževića. Za tri godine u putevima Knežević je namakeo nekoliko miliona. Napravio stambeni objekat na Malti, stambeno poslovni u Kotor Varošu koji je u pregovorima za prodaju Geodetskoj upravi za 400 000 KM. Stan u Beču, kuća u Zadru, Drugi stan u Banja luci. Bratu dva stana, jedan na mejdanu a jedan u Novoj Varoši. Četiri automobila (bmw 5, porše Kajen, Audu Q3, Škoda Superb) i dva za brata (BMW 5, VW Džeta) a za oca golf 6 i sve novo. Otišao iz Puteva, napustio politiku, pobjegao u Beograd, ne zna se ni gdje je ni šta radi niti se njegova djela ispituju.

    8. dejanpd

      Mislim, iz iskustva, da su Prijedorputevi u pravu, kao i Putevi RS, jer živim u Prijedoru, te iz prve ruke mogu garantovati da Marjanovic nema adekvatnu, definitivno, dovoljno kvalitetnih mašina i sredstava da može da uredno održava toliku dionicu, ovo seoskih i prigradskih puteva, gdje je vršio održavanje i zimsko čišćenje, više od pola je dao podizvođačima, koji su svašta radili, samo ne održavali, to je bila zaj.bancija od posla, pa čak i u prigradskom naselju gdje je sjedište firme Marjanović Niskogradnja. Naravno, podobna firma ne podliježe kontroli rada, a pogotovu još kad se odgovornost prebacuje izmedju podizvođača i njihovog glavnog izvođača.
      nadam se da neće proći, zbog lošeg iskustva, pa pogledajte sad puteve u PD koje održavaju i biće vam jasno.

      • Nemaš ti pojma. Pogledaj plate i radnike pd puteva. Ljudi rade za bagatelu. Pogledaj projekte pd puteva. Pista,zabranjeno sletanje aviona,pružnom šipkom ravnali beton,kanalizacija Tukovi. Kradja na debljini affalta za Saničane. Lupaš a nemaš pojma.

      • A što se tiče komentara Dejane za održavanje puteva pogledaj sad ko održava puteve i u kakvom su stanju,prodji tim putevima pa komentariši.

      • baustela

        Pa i to je greska onoga ko mu je dao posao. Zna se kako se osigurava od loseg izvodjaca.

        U ugovoru se napisu kakvi su penali i zahtjeva se bankarska garancija. Pa ako radovi nisu adekvatno obavljeni raskida se ugovor i aktivira garancija.

        A da bi se pracenje izvodjenja radova osiguralo na najvisem mogucem nivou zajedno sa tenderom za izvodjenje radova objedini se i raspise se i tender za nadzor nad izvodjenjem radova. Po kome drugoplasirana firma na tenderu automatski dobija posao nadzora radova.

        U takvom slucaju drugoplasirani na tenderu dise za vrat prvoplasiranom i trazi mu i najmanje greske jer ako ga uhvati u losem izvodjenju radova izvodjac gubi ugovor i onda on kao drugoplasirani po automatizmu dobija ugovor.

        Nije to nista novo. Tako postupaju ozbiljni investitori kad unajmljuju izvodjace radova. Znaci nije problem ni u prijedor putevima i u niskogradnji. Investitor tj grad Prijedor (za odrzavanje lokalnih puteva) i Putevi RS (za odrzavanje ostalih puteva) namjerno nece da omoguce adekvatan nadzor nad izvodjenjem radova bas zato da bi mogli muljati. Oni uvjek poslove daju svojim firmama kako bi od njih dobili pikslu. Te firme nemaju adekvatan nadzor pa ce svakako muljati kako bi sto jeftinije prosli.

        Da uvedu normalan nacin izvodjenja nadzora ne bi se desavalo da su sahtovi potonuli nakon dva mjeseca ili da voda lezi na mostu zbog neadekvatno uradjenog pada ilo da se asfaltiraju putevi debljinom asfalta 5-6 cm.

        Nije to nista komplikovano samo treva imati volje. Ali vlada nece da donese zakone o nacinu izbora izvodjaca radova i nadzora bas da bi mogli muljati.

      • Dragoja

        Dejane lutko, o čemu ti pričaš?! Nemaju mašine??? Ti pojma nemaš. A kroz moju makadamsku ulicu ove godine niko ne prođe, a prošlih, dok je Mućak prolazio, moglo se nekako.

    9. murat Murat

      Zaboravili ste predsjednika Nadzornog odbora u svojim spisima a to je famozni Injac o kome vec neko vreme pisete.
      On je glavna bitanga.

    10. Dragan

      Najveca pljacka je u putevima

    11. KamaSutra

      Hoce li zbog Nesica puci koalicija Dodik/Pavic (Sectasch1 vs Sectasch2), ili je Nesic (Sectasch3) toliko sitan sa ce ga oni pustiti niz vodu. Sve zavisi ko sa Nisecem (i da li) dijeli tal. Nastavak u slijedem broju.