Capital.ba

Monitor dobar trgovac

08.04.2012. / 8:40

BEOGRAD, Svaka roba ima svog kupca. Ovu izreku najbolje potvrđuje činjenica da je putem elektronskih prodavnica „Limundo“ i „Kupindo“, od 2009. godine do danas u Srbiji, prodato više od 2,7 miliona predmeta.

 

Na „Limundu“, po riječima jednog od osnivača, Vladimira Nikolića, više pazare muškarci, jer je riječ o aukcijskom sajtu gdje se kupci nadmeću za cijenu. Na „Kupindu“, pak, gdje su cijene u ponudi fiksne, više kupovina obave žene.
– Do sada je na „Limundu“ prodavalo više od 67.000 ljudi, a kupovalo preko 144.000 – navodi Nikolić. – Obim prodaje mjesečno prelazi 130 miliona dinara. U posljednjih pet mjeseci najkupovanija je odjeća, sa više od 107.000 kupovina, zatim kolekcionarski predmeti, preko 86.000, pa računari i oprema, sa više od 76.000 prodatih komada.

Prodavac i kupac u ovim elektronskim prodavnicama može da bude svako. Uslov je da je stariji od 18 godina. Kupci ne plaćaju provizije, dok se prodavci, takođe, besplatno registruju, ali im se naplaćuje određeni procenat od postignute prodajne cijene i iznos, do najviše 120 dinara, za postavljanje stvari veće vrijednosti na aukciju.
– Ljudi prodaju, ali i kupuju, bukvalno sve – navodi naš sagovornik. – Nudi se i pazari odjeća, obuća, knjige, novi i stari telefoni, namještaj, stripovi, ordenja.
U decembru je prodat domaći računar proizveden prije 30 godina, dok za bife vagon i vagon sa ležajevima, za koji je prodavac tražio čak pet miliona dinara, nije bilo zainteresovanih. Posebno su aktuelne figurice iz „kinder jaja“ , ali i figurice za „pez bombone“, koje su bile popularne osamdesetih godina prošlog vijeka.
– Imali smo slučaj jednog prodavca, koji je na pijaci kupio pet „pez“ figurica za oko 500 dinara, pa ih je ponudio na prodaju – priča Nikolić. – Već po postavljanju oglasa cijena je skočila na nekoliko hiljada dinara. Ispostavilo se da je jedan zeleni „pez“ kamion bio iz veoma rijetke serije, pa je kupoprodaja sklopljena po cijeni iznad 20.000 dinara. A ovo nisu najskuplje prodate „pez“ figurice. Set od 12 komada dostigao je cijenu 33.001 dinar.
Kada je riječ o načinu plaćanja robe kupljene preko ovih elektronskih prodavnica, moguće ga je obaviti na nekoliko načina: putem ličnog preuzimanja, pouzećem, kada kupac plati direktno poštaru, ili brzom poštom. Postoji i uplata unaprijed na račun prodavca, koji potom isporuči robu, ali to se čini samo za poznate i dobro ocjenjene prodavce.
Odnedavno je, zarad zaštite i prodavaca i kupaca, uvedena i opcija plaćanja kroz takozvani „limundo keš„, gdje kupac plati na posrednički račun „Limunda“, koji potom prodavca obavijesti da može da isporuči robu. Po potvrdi prijema robe kod kupca prodavcu se isplaćuje novac.

Prevare i bezbjednost
Zbog velikih nepoznanica koje nosi elektronska trgovina u Srbiji, uvijek se postavlja i pitanje bezbjednosti kupovine.
– Prevara, nažalost, ima, kao i u svakoj trgovini – navodi naš sagovornik. – Ali, trudimo se da taj procenat bude što manji. Tako smo na 300.000 aukcija zabilježili svega pet prevara, što je manje od jedan odsto. Za kupovinu važe pravila kao za svaku elektronsku trgovinu: važno je da je predmet dobro opisan, da ne postoji nejasnoća, da kupac provjeri ocjenu koju ima prodavac. Tu je i Korisnički centar. Kod plaćanja, ako niste sigurni, novac nikako ne treba davati „na neviđeno“, već može da se koristi opcija posredničkog računa. Tako prodavac neće moći da vam uzme novac a da ne isporuči robu.
Džo Bagerista
Najskuplje prodata stvar putem „Limunda“ bio je bager poznatog Džoa Bageriste, koji je 2007. godine, kroz licitaciju, prodat za čak 90.000 evra u dinarskoj protivvrijednosti. Novosti

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!