Capital.ba

Mirković: Za mjesec dana otkupljeno oko 5.000 tona kukuruza

02.11.2015. / 12:58

zitoprometBIJELJINA, “Žitopromet”, najveći semberski otkupljivač kukuruza, je od početka oktobra do danas od poljoprivrednih proizvođača otkupio oko 5.000 tona žita, rekao je direktor ovog preduzeća Bogdan Mirković.

“Prve količine su primljene početkom oktobra, nakon izuzetno loših vremenskih uslova za berbu kukuruza, a otkup je intenziviran posljednjih desetak dana kada su ratari ponovo na parcelama i nastavljaju berbu”, kaže Mirković.

On je naveo da, osim dosadašnjih 5.000 tona, “Žitopromet” očekuje dalji priliv određenih količina u svojim kapacitetima. Cijena iznosi od 26 do 29 feninga za kilogram ili 260, odnosno 290 KM po toni, bez PDV-a.

Kada je riječ o vlažnosti zrna, Mirković kaže da je na početku bila niska i iznosila je do 17 odsto, a da je u posljednje vrijeme primjetna povećana vlažnost i kreće se oko 23 odsto.

“Do sada je više od 60 odsto od ukupno otkupljenog kukuruza u naše skladište došlo sa povećanom vlagom, pa ovaj kukuruz zahtijeva naknadno sušenje u našim sušarama. Njegova cijena koju poljoprivrednim proizvođačima plaćamo je 26 feninga za kilogram”, rekao je Mirković.

On je naveo da je, na osnovu razgovora sa proizvođačima o zasijanim površinama, ovogodišnji prinos kukuruza znatno niži, ali relativno dobrog kvaliteta.

“U prosjeku kukuruz je dobrog kvaliteta u ovoj godini, ali je na manjim parcelama nešto lošiji. To znači da je kukuruz koji dolazi sa većih parcela kvalitetniji jer oni koji se ozbiljnije bave proizvodnjom ove kulture primjenjuju bolje agrotehničke mjere”, rekao je Mirković.

Prema njegovim riječima, cijenu kukuruza na tržištu u Republici Srpskoj diktira cijena u okruženju, prije svega u Srbiji. “Kukuruz je kultura vezana, prije svega za ravničarsko područje – Semberiju i Vojvodinu, pa se na sličan način određuje i cijena ove žitarice, kao i cijena pšenice”, rekao je Mirković.

Govoreći o novinama u proizvodnji “Žitoprometa”, Mirković je istakao kardio-program koji je zaživio prije godinu dana, zahvaljujući saradnji sa proizvođačima iz SAD.

“Ovaj program je našao svoje tržište – program kardio keksa, hljeba i peciva, posebno u Bijeljini, ali i šire gdje je `Žitopromet` prisutan na tržištu. Danas ima i širu paletu proizvoda u odnosu na godinu dana ranije“, rekao je Mirković, ističući da je ova program sve zastupljeniji kod određenih proizvođača, a razlika u cijeni je minimalna. Srna

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!