Capital.ba

Milić: Lijepe priče ne mogu praviti bijedno plaćeni novinari

28.03.2014. / 13:41

fotografija 2-1SARAJEVO, „Teško je zadržati profesionalizam i beskopromisnu etiku kada nemate 50 maraka u novčaniku. Iz potrebe za preživljavanjem novinari se vežu za jednu firmu ili instituciju i postaju dio nje“, rekao je danas Goran Milić direktor vijesti i programa na Al Jazeeri Balkans objašnjavajući zašto novinari masovno napuštaju profesiju i postaju PR-ovci.

Milić je učesnicima regionalne PRO.PR konferenciji koja se održava u Sarajevu, govorio o situaciji u regionu, novinarskoj profesiji i zašto u medijima nema pozitivnih priča.

„Samo 2-3 odsto novinara danas može od plate uzdržavati svoju porodicu. Drugi moraju raditi dopunski, često počinju praviti lijepe priče o nekoj kompaniji, čiji direktor ili vlasnik ga „počasti“. To primijeti urednik i kaže dosta mi je tog tvog reklamiranja, uzimaš novac sa strane, što nije neistinito. Ukine mu emisiju illi zabrani da se takvi prilozi dalje prave. Lijepe, pozitivne priče nema jer su novinari bijedno plaćeni“, ocijenio je Milić.

Milić kaže da je „sarađivanje“ novinara sa preduzećima bilo i prošlom socijalističkom sistemu, samo što se to tada nije zvalo korupcija.

Milić je stručnjacima iz odnosa sa javnošću objašnjavao da je situacija u BIH i cijelom regionu mnogo bolja nego što izgleda ili što se o njoj izvještava u medijima.

„Da ima kriminala, svuda oko nas, ali ga ima i u cijelom svijetu. Stopa kriminala je čak i manja nego u razvijenijim država“, kaže Milić.

On je PR-ovcima sugerisao da unesu specifičnost i budu prepoznatljivi u svom poslu, da budu profesionalni.

„Dajte činjenice sa kojima se ljudi mogu poistovjetiti. Suhoparne brojke ništa ne govore i ljudima ništa ne znače. Takvu vijest niko neće pročitati. Nemojte kao na primjer policija koristiti floskule „istraga je u toku“, „izdali smo potjernicu“, bez obzira da li je poginulo 20 ljudi ili je auto udario medvjeda na cesti“, rekao je Milić.

Ovaj dugogodišnji novinar, urednik i direktor brojnih medijskih kuća je bio odličan izbor organizatora za predavača.

Milić je na svoj način mnogim učesnicima PRO.PR-a uzor kao odličan PR države o kojoj izvještava, jer za razliku od crnih tema kojima obiluju mediji, iz njegovih priča „isijava“ umjereni, realni optimizam.

Milić je na konferenciju došao iako je prije nekoliko dana lakše povrijeđen u manjem saobraćajnom sudaru.

Aiken:PR uči liderstvu

1 Pro.PRDrugi, učesnicima izuzetno zanimljiv predavač na PRO.PR konferenciji je bio Alex Aiken izvršni direktor za komunikacije Vlade Velike Britanije koji je objasnio PR je profesija koja uči liderstvu i ljudi to tako treba da shvata.

Osnovne karekteristike dobrog službenika za odnose sa javnošću je da je dobar analitičar podataka, da rediguje sadržaj, te da dobro čita ponašanje ljudi kako bi znao da li govore istinu“, rekao je Aiken.

On je objasnio da vlade stalno moraju raditi na unapređenju komunikacije, ali je vrlo bitno da se shvati da je to posao svakog zaposlenog u državnoj upravi, a ne samo PR-ovca.

„PR se suočava sa velikim izazovima koji donose internet i društvene i socijalne mreže, jer su ljudi spremniji da više vjeruju nepoznati komentarima na vijesti, nego stavovima svoje Vlade“, rekao je Aiken.

U poslijepodnevnom dijelu drugog dana konferencije PRO.PR učesnici će imati odličnu priliku prisustvati uvijek zanimljivom panelu o lobiranju, na kojem je moderator Richart Linning gostujući profesor sa Univerziteta Sjeverne Karoline.

CAPITAL: S.V.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!