Capital.ba

Menadžeri, obavezno slušajte glas zaposlenih

16.09.2007. / 11:13

BEOGRAD, Menadžeri u Srbiji uglavnom su u zabludi i misle da, zbog toga što ima 700.000 nezaposlenih, mogu često da menjaju radnike i dovode nove ljude i stručnjake, ali to se uvek loše odrazi na profit – smatra Lesli Samozi, profesor i akademski direktor Siti koledža na Šefildskom univerzitetu.

Profesor Samozi je u Privrednoj komori Srbije održao seminar, koji je organizovao Centar za edukaciju i stručno obrazovanje, na temu odnosa između menadžera i zaposlenih. U intervjuu za beogradski Blic govori o odnosi menadzera i zaposlenih.

U Srbiji koja ima 700.000 nezaposlenih, menadžeri malo razmišljaju o tome kakav odnos imaju sa zaposlenima.
– Seminar ima cilj da informiše menadžere o tome kako da izgrade odnose sa svojim zaposlenima, jer najuspešnije svetske kompanije tome pridaju veliku pažnju. Ukoliko, recimo, menadžer gleda samo kako da poboljša kvalitet proizvoda i usluga, a ne kako da u isto vreme poboljša i odnose sa zaposlenima, ta kompanija će imati manji profit.

Da li naše kompanije, mogu da izvrše neophodne organizacione promene?
– Kad god dolazi do promena, kao, na primer, kad se menja proizvodna linija, kod zaposlenih se javlja otpor. To nije slučaj samo sa kompanijama u zemljama u tranziciji, već je tako i u razvijenim državama. Sigurno je da Srbija može mnogo da nauči o organizacionim promenama od drugih zemalja.

Ko su po vama nosioci takvih promena u Srbiji?
– Vidim jaku grupu mladih menadžera koji žele promene. Međutim, to neće biti lako. Najveći problem u Srbiji jeste odliv mozgova.

Šta savetujete menadžerima u Srbiji?
– Glavni savet je da moraju da slušaju zaposlene i da s njima budu jedan um. Ako direktor ima 12 zaposlenih, oni više znanja imaju nego jedan menadžer. Drugo, oni bolje poznaju klijente i njihove želje nego menadžer. Više znaju šta nije u redu sa sistemom u organizaciji, kao i šta uraditi da sistem bude bolji. Menadžer mora da nauči da od zaposlenih traži savet.

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Menadžeri, obavezno slušajte glas zaposlenih

    1. radenko

      Stvar je u tome da direktori budzetskih ustanova misle da su bogom dani; kada zasjednu na stolicu njihov osnovni moto jeste da sto vise zagorcaju rad, a samim tim i zivot zaposlenima.U smisljanju budalestina nema im premca. Njihovo ponašanje je takvo iz razloga što je jedini kriterijum za njihov izbor bila partijska pripadnost. Želja takvih ljudi za maltretiranjem zaposlenih je primarna u njihovom direktorskom radu i neobjašnjiva psihički normalnim ljudima. Saglasan sam sa gospodinom Perovićem, smatram da u zdravoj radnoj atmosferi, radnik ima izuzetno puno motiva da da sve od sebe i obrnuto…Ono što je poražavajuće jeste da svi (čelnici lokalne uprave, osnivači ustanova) znaju da su budale i neznalice postavili na direktorska mjesta,ali niko ništa ne preduzima.

    2. Perovic Bozidar

      Potpuno se slazem sa gospodinom Samozijem, naime Radim kao direktor prodaje u kompaniji Polet keramika u sklopu Nexe groupa, smatram da zaposlene treba slusati i zajednickim snagama ici do uspeha, uvek je vise glava pametnije od jedne, direktor je tu da presece , ako je situacija teska, ali pre same odluke dolazi do kosnultacija i skupljanja informacija , sagledavanja svacijeg misljenja u timu, iznosenje ideja i selekcija tih ideja i prihvatanje resenja koje je najprihvatljivije Savet svim menadzerima, budite samokriticni, priznajte svoju gresku, i slusajte svoje zaposlene, niste najpametniji, vise glava daje bolje rezultate…..100% potvrdjeno i dokazano…..pozitivna radna atmosfera i postovanje zaposlenih vodi vecem uspehu…100%…srdacan pozdrav.