Capital.ba

Manje sektora i direktora u ŽRS

01.09.2011. / 15:11

DOBOJ,  U “Željeznicama Republike Srpske” (ŽRS) završen je prijedlog nove sistematizacije radnih mjesta koja bi trebalo da bude polazna osnova nove organizacije ŽRS-a.

Rok za prijedlog o sistematizaciji i racionalizaciji radnih mjesta u ŽRS ističe danas, a prema saznanju Srne od izvora koji poznaje stanje u ŽRS-u, prijedlogom je smanjen   broj sektora i direktora, te sekretara, kao i broj radnika, posebno aministrativnih u pojedinim sektorima.

Srnin izvor naveo je da je nova sistematizacija “mnogo bolja od dosadašnje, jer je u ŽRS trenutno zaposleno oko 3 600 radnika, među kojima je više od 60 direktora, što je u odnosu na željeznice zemlja EU, računato po kilometru pruge pet puta više zaposlenih”.

Prijedlog sistematizacije trebalo bi da bude polazna osnova nove organizacije ŽRS-a.

Sa prijedlogom sistematizacije i racionalizacije radnih mjesta biće upoznata Vlada RS i slijede pregovori sa predstavnicima svih šest sindikata ŽRS radi usaglašavanja stavova o broju zaposlenih, ali i isplata zaostalih materijalnih troškova, rekao je Srnin izvor.

Premijer RS Aleksandar Džombić rekao je nedavno da je Vlada u potpunosti opredijeljena da sanira trenutnu situaciju u ŽRS i da se obezbijedi kontinuitet poslovanja.

Ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović nedavno je najavio da će biti obavljena analiza koja će jasno pokazati koliki broj radnika zadovoljava potrebe rada u Željeznicama.

Generalni direktor ŽRS-a Dragan Savanović ranije je rekao da će ovo preduzeće oformiti još nekoliko firmi u koje će, nakon nove sistematizacije, biti usmjeren višak radnika.

Ukupan minus ŽRS-a na kraju 2010. godine iznosio je 167,2 miliona KM. Preduzeće ima i dugoročna zaduženja, koja iznose oko 72 miliona KM i kratkoročne obaveze od oko 87 miliona, od čega će 7,5 miliona morati da otplate u ovoj godini. Zbog višegodišnjeg zaduživanja i gomilanja neizvršenih obaveza akumulirani gubitak je samo 70 miliona KM manji od vrijednosti kapitala.

U ŽRS djeluje šest sindikata – Samostalni sindikat mašinovođa, Sindikat željezničara, Sindikat infrastrukture Banjaluka, Samostalni sindikat održavanja šinskih vozila, Sindikat radnika infrastrukture i Samostalni sindikat transportne djelatnosti.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!