Luburić: Planiramo da do 2025.godine postanemo najbolja preduzetnička banka u BIH
31.05.2022. / 11:18
BANJALUKA – MF banka je prošlu godinu završila sa ukupnom aktivom od preko 600 miliona maraka, ostvaren je rast od 15 odsto, a ukupna ostvarena neto dobit na kraju godine je iznosila 8,6 miliona konvertibilnih maraka.
Predsjednik Uprave Bojan Luburić, kaže kako banka do 2024. godine planira širenje u sve lokalne zajednice u koijma postoji značajan provredni potencijal, te velika ulaganja u jačanje tima, odnosno, razvoj ljudskih potencijala.
MF banka je na nivou prošle godine, uprkos izazovima s kojima se susretao cijeli svijet, pa tako i bankarski sektor ostvarila najuspješniji poslovni rezultat od početka svog poslovanja. Kako tumačite taj uspjeh i da li će biti teško dostići tu „ljestvicu“ i ove godine?
LUBURIĆ: Izazovi su brojni za cijelu privredu u BiH i regiji, ali je važno biti dobro pripremljen za nekoliko scenarija, prepoznati ključne trendove koji se dešavaju i uočiti izazove i potencijalne prijetnje. Na taj način, mi u MF banci izazove i prijetnje pretvaramo u prilike koje koristimo da se brzom reakcijom prilagodimo novim okolnostima i bolje pozicioniramo. Da bi to bilo moguće, naravno da su važni finansijski resursi i razvoj tehnologije, ali ipak je presudan faktor to što imamo jako fokusiran i entuzijastičan tim ljudi koji želi da uradi nešto drugačije i bolje i to pravi najveću razliku u svakom biznisu. MF banka je 2021. godinu završila sa ukupnom aktivom od preko 600 miliona maraka, ostvaren je rast od 15 odsto, a ukupna ostvarena neto dobit na kraju godine je iznosila 8,6 miliona konvertibilnih maraka. Sve ovo zajedno predstavlja rekordnu godinu u dosadašnjem poslovanju banke. Sada imamo dodatno ojačan tim u odnosu na prošlu godinu, tako da uopšte ne sumnjam da ćemo ”ljestvicu” značajno preskočiti, a svi pokazatelji tokom prva četiri mjeseca ove godine ukazuju na to.
U kojoj mjeri dešavanja na geopolitičkoj svjetskoj sceni utiču na bankarski sektor u svijetu, a posebno kod nas?
LUBURIĆ: Niti jedan sektor ni zemlja u Evropi, pa tako ni bankarski sektor u BiH, nisu imuni na trenutna geopolitička dešavanja i svako odgovoran treba da bude svjestan toga i spreman na moguće scenarije. Bankarski sektor je tokom krize izazvane pandemijom pokazao snagu i veliku izdržljivost. U prvim mjesecima ovih novih dešavanja, ta snaga se ponovo potvrđuje. Ono što daje dodatni optimizam jeste činjenica i da je naš realni sektor, konkretno mala i srednja preduzeća, takođe iskazao izdržljivost i sposobnost prilagođavanja na mnogo višem nivou nego u nekim zemljama u EU. Banke će u narednom periodu osjetiti još veći pritisak da se prilagođavaju novim okolnostima poslovanja, odnosno, trenutnom inflatornom okruženju, depopularizaciji štednje, narušenim lancima snabdijevanja, transporta i trgovine na međunarodnom nivou. Pored toga, dodatni pritisak i trend koji traje već nekoliko godina, jeste ogroman zamah tehnološkog razvoja, potrebe za bržim i jednostavnijim uslugama, jeftinijim transakcijama itd. Banka koja želi da se dobro pozicionira i prosperira u takvom okruženju, mora biti svjesna ovih faktora i mora biti spremna dati brze odgovore na njih. MF banka je već duboko ”zagazila” u taj proces i transformaciju.
Kako zadržati povjerenje klijenata u takvim okolnostima?
LUBURIĆ: Morate u takvim situacijama da konkretnim djelom pokažete klijentu da ste iskren i pouzdan partner, da smo zajedno u čitavom procesu razvoja i da nam se dugoročni interesi podudaraju, čak i u turbulentnim vremenima. Mi smo upravo to učinili tokom početka i cijelog trajanja krize usljed COVID pandemije, a isto ćemo učiniti i sada. Ali i mnogo prije toga, kada su pojedini klijenti dolazili u vlastite krizne situacije, nastojali smo dati podršku i zajedno pronaći rješenje. Samo na taj način se stiče i zadržava iskreno i snažno međusobno povjerenje sa klijentima, a ne praznim riječima i frazama.
MF banka trenutno posluje u 31 poslovnici širom BIH. Za 2022. je planirano otvaranje čak devet novih poslovnica– planirate li se zaustaviti na tome?
LUBURIĆ: Plan je da nastavimo i do 2024. u potpunosti izgradimo mrežu i osiguramo naše prisustvo u svim opštinama u kojima postoji značajan privredni potencijal. Želimo biti podrška u oslobađanju tog potencijala kako bismo bili direktan učesnik privrednog razvoja. Nakon toga, prisustvo i bazu klijenata širićemo primarno ulaganjem u digitalne kanale komunikacije.
Uz brojne usluge koje MF banka nudi svojim klijentima, kada je u pitanju SME segment poseban akcenat u ovom periodu je stavljen na ponudu bankarskih garancija. Zašto baš garancije i šta u okviru toga nudite ovom segmentu klijenata?
LUBURIĆ: Svima je poznato da je privreda tokom 2021. doživjela određeni oporavak u odnosu na pandemijsku 2020. što je bilo i očekivano. Međutim, uočili smo sada veoma interesantan podatak – BiH je u periodu januar-april 2022. povećala izvoz za čak +41 odsto u odnosu na prethodnu godinu, a pri tome još nismo ni ”zagrebali” naš puni potencijal. To je ogromna prilika i smatramo da MF banka može odigrati važnu ulogu u smislu aktiviranja, obuke i usmjeravanja naših SME klijenata da se otvore ka prodaji na inostrana tržišta. To dodatno možemo podržati i kroz odobravanje garancija prema inostranim korisnicima čime bismo olakšali i ubrzali izvoz, ali istovremeno obezbijedili našeg klijenta da je siguran u naplatu isporučene robe ili usluga. Naravo, garancije su potrebne i za sve ozbiljnije poslovne aranžmane ili tendere unutar zemlje, a tu smo već odavno uspostavili jako dobru i ekstremno brzu podršku.
U martu ste pokrenuli program edukativne i mentorske podrške klijentima pod nazivom MF mentor. Koliko je klijenata do sada postalo dio ovog programa i kako ste zadovoljni njegovim uspjehom do sada?
LUBURIĆ: Preko 100 klijenata je već dio programa i prve reakcije su odlične. Zato smo odlučili u narednih godinu dana da to intenziviramo i povećamo budžet za MF mentor, uz očekivanje da ćemo početkom 2023. godine dostići najmanje 250 klijenata u programu mentorske podrške. Interesantan je podatak da se godišnje u BiH registruje oko 15.000 novih djelatnosti, što je značajan potencijal, ali manje od 35% ih doživi 3. godinu postojanja. Razlog je što mali preduzetnici imaju mnogo veće potrebe od običnog finansiranja da bi opstali u početnoj fazi i prerasli u stabilna preduzeća. Obuka, mentorstvo, umrežavanje i druga nefinansijska podrška im mogu osigurati neophodnu ”odskočnu dasku” i vjetar u leđa za opstanak i razvoj poslovanja, a to je upravo svrha MF mentora.
Kakvi su planovi MF banke u narednom periodu?
LUBURIĆ: Osim širenja poslovne mreže, planiramo velika ulaganja u jačanje tima, odnosno, razvoj ljudskih potencijala, praćen značajnim povećanjem investicija u tehnologiju i digitalizaciju prije svega internih procesa. To će nam omogućiti još kvalitetniju i bržu uslugu i podršku klijentima. Želimo postati najbolja preduzetnička banka u BiH do 2025. godine, a to ćemo postići usluživanjem i osnaživanjem naših preduzetnika na brz i jednostavan način, da zajedno rastemo i ostvarujemo zacrtane ciljeve.
PR
Tagovi: bojan luburićmf banka
Stečaj FG „Birač“ biće okončan do kraja godine
Da nije portala Kapital niko ne bi saznao sve dok oni ne odluče da se sazna Tačno Svi podmićeni i…
72Spomenik borcima u Banjaluci poskupio za milion maraka
Upravo tako. "Spomen park", a betonski stubovi. Bolje da su napravili pravi park, za svaku brigadu po jedno drvo. Ali…
2Stečaj FG „Birač“ biće okončan do kraja godine
Nema viska gdje dodje Pavlovic. 228 strani akcionar suti ???
72Pavlović postao jedini vlasnik „Alumine“
Kakav si ti akcionar pa ocekujes propast ? Hondurase daj nam neke smernice ?
8Stečaj FG „Birač“ biće okončan do kraja godine
Capital i mali akcionari koji komentarisu na ovom portalu. Bilo bi bolje da su pisali prijave drzavnom sudu jer ovo…
72