Capital.ba

Kvartalni gubitak “Folksvagena” poslije 15 godina

28.10.2015. / 11:26

folksvagenBERLIN, “Folksvagen” je prijavio prvi kvartalni gubitak u posljednjih najmanje 15 godina pod uticajem afere manipulacije emisijama štetnih gasova iz dizelskih motora.

Njemačka grupacija saopštila je da je u trećem kvartalu zabilježila operativni gubitak od 3,48 milijardi evra.

Kompanija je ranije izdvojila 6,7 milijardi evra u periodu od jula do septembra za pokrivanje troškova nastalih usljed afere. “Folksvagen” je priznao da je u 11 miliona automobila širom svijeta ugradio softver koji smanjuje štetne emisije na testovima.

Njemački gigant sada očekuje da će njegov godišnji operativni profit biti znatno manji od prošlogodišnjeg rekorda od 12,7 milijardi evra.

Ne računajući troškove prouzrokovane skandalom, ovaj proizvođač automobila očekuje da će ostvariti rast između 5,5 i 6,5 odsto, poslije povećanja profita za 6,3 odsto u 2014. godini.

“Folksvagen” planira da umanji investicije za milijardu evra godišnje u svoju baznu automobilsku marku, koja će povući sa tržišta pet miliona automobila. Marka “Audi”, koja donosi oko 40 odsto profita grupacije, takođe će umanjiti planirane troškove.

Direktor marke “Folksvagen” Matijas Miler rekao je da će kompanija možda morati da izdvoji više novca za mjere stabilizacije prodaje, ako ona bude narušena skandalom.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!