Capital.ba

Kupovna moć u Srbiji porasla

16.04.2013. / 13:38

kupovna mocBEOGRAD, Kupovna moć, mjerena odnosom prosječne neto zarade i prosječne minimalne “potrošačke korpe”, u februaru je bila veća, nego u januaru.

To se desilo zahvaljujući, prije svega, povećanju prosječne neto zarade, pokazuje analiza Ministarstva spoljne i unutrašnje trgovine.

Za pokriće prosječne “potrošačke korpe” u februaru je bilo potrebno 1,49 prosječnih zarada od 43.371 dinara, a za pokriće minimalne 0,79 prosječne zarade.

Prosječna “potrošačka korpa” u februaru je iznosila 64.742 dinara i veća je za 0,45 odsto ili 293 dinara, nego u januaru, a u odnosu na prošlogodišnji februar skuplja je za 13,68 odsto.

Minimalna korpa je iznosila 34.241 dinar i veća je za 1,05 odsto ili 356,7 dinara, nego u januaru, a u odnosu februar prošle godine, veća je za 15,17 odsto.

Prosječna zarada je nominalno bila veća za 10,6 odsto, a realno za 10 odsto nego u januaru. U odnosu na februar prošle godine, nominalno je veća za 8,4 odsto i realno manja za 3,6 odsto.

Potrošačke cijene u februaru su u prosjeku povećane za 0,5 odsto u odnosu na januar i za 12,4 odsto u odnosu na isti mjesec lani.

Najveći rast cijena imali su alkoholna pića i duvan 3,8 odsto, komunikacije jedan, stan, voda, električna energija, gas i druga goriva 0,8, rekreacija i kultura 0,6, restorani i hoteli 0,3 i hrana i bezalkoholna pića 0,2 odsto.

Pad cijena zabilježen je kod odjeće i obuće za 0,5 odsto, transporta 0,2 i namještaja, pokućstva i tekućeg održavanja stana za 0,1 odsto.

Natprosječnu neto zaradu u februaru statistika je registrovala u Beogradu, Pančevu, Novom Sadu, Kragujevcu i Zrenjaninu, a ispod prosjeka zarade su bile u Smederevu, Užicu, Zaječaru, Sremskoj Mitrovici, Subotici, Valjevu, Šapcu, Nišu, Kraljevu i Leskovcu.

Kupovnu moć iznad prosjeka Republike imali su Beograd, Pančevo, Novi Sad, Kragujevac i Smederevo. U svim gradovima, koji se statistički prate, prosječna mjesečna neto zarada je pokrila minimalnu potrošačku korpu, a nije bila dovoljna za pokriće prosječne “potrošačke korpe”. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!