Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Projekat informatičke zaštite u RS bez zakona, ljudstva i transparentnosti

    14. Maja 2025. — 16:59

    Svečano otvoreni pogon „Šuma“ van funkcije tri godine

    14. Maja 2025. — 16:09

    Ministarstvo i „Autoputevi“ na sudu zbog slupanog auta

    14. Maja 2025. — 13:13

    Kesić pokušao da sruši marže na gorivo

    14. Maja 2025. — 12:33
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Crnogorski prosumeri proizveli 48,7 gigavata struje

    14. Maja 2025. — 15:00

    Kesić pokušao da sruši marže na gorivo

    14. Maja 2025. — 12:33

    Kina gradi solarnu elektranu u orbiti

    12. Maja 2025. — 12:05

    Svjetska banka odobrila više od 150 miliona KM za energetsku tranziciju

    12. Maja 2025. — 11:24

    Promet na berzi skoro 276.000 KM

    14. Maja 2025. — 14:18

    EBRD smanjio prognozu rasta BDP-a BiH

    14. Maja 2025. — 11:37

    Goldman Sachs prvi smanjio izglede za recesiju u SAD

    13. Maja 2025. — 16:57

    Eronet ima primedbu na zahtjev BH Telecoma za kupovinu Telemacha

    13. Maja 2025. — 10:36

    Goldman Sachs prvi smanjio izglede za recesiju u SAD

    13. Maja 2025. — 16:57

    Eronet ima primedbu na zahtjev BH Telecoma za kupovinu Telemacha

    13. Maja 2025. — 10:36

    Optimizam na berzama u Evropi nakon dogovora SAD i Kine

    12. Maja 2025. — 10:58

    Promet na Sarajevskoj berzi preko pola miliona KM

    9. Maja 2025. — 16:00

    Kafa sve skuplja, građani kupuju manja pakovanja

    14. Maja 2025. — 09:50

    Eronet ima primedbu na zahtjev BH Telecoma za kupovinu Telemacha

    13. Maja 2025. — 10:36

    Jagode sve skuplje

    8. Maja 2025. — 12:42

    Hugo Bos ostvario bolje rezultate od očekivanih

    6. Maja 2025. — 16:49

    Turista i dalje manje nego prije pandemije

    14. Maja 2025. — 13:03

    Hrvatska gubi češke turiste

    13. Maja 2025. — 15:46

    U Tivtu devet odsto više turista

    11. Maja 2025. — 08:03

    U prva tri mjeseca povećan broj turista

    2. Maja 2025. — 13:40

    Crnogorski prosumeri proizveli 48,7 gigavata struje

    14. Maja 2025. — 15:00

    Kesić pokušao da sruši marže na gorivo

    14. Maja 2025. — 12:33

    Kina gradi solarnu elektranu u orbiti

    12. Maja 2025. — 12:05

    Svjetska banka odobrila više od 150 miliona KM za energetsku tranziciju

    12. Maja 2025. — 11:24
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Zbog niskog nataliteta tržište proizvoda za djecu u kolapsu

    14. Maja 2025. — 14:00

    Koliko ima i gdje se nalaze kompanije koje vrijede preko milijardu dolara?

    14. Maja 2025. — 08:17

    Kina gradi solarnu elektranu u orbiti

    12. Maja 2025. — 12:05

    Srbija: Struja u domaćinstvima pola minuta nakon ispada na mreži

    11. Maja 2025. — 14:00

    Kolumbija se pridružila kineskoj inicijativi “Pojas i put”

    14. Maja 2025. — 10:55

    Goldman Sachs prvi smanjio izglede za recesiju u SAD

    13. Maja 2025. — 16:57

    McDonald's planira zaposliti 375.000 radnika ovog ljeta

    13. Maja 2025. — 14:33

    Google opet na sudu, prijete mu kazne veće od 12 milijardi evra

    13. Maja 2025. — 11:24
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Kupci električnih auta oslobođeni carine i naredne godine

Kupci električnih auta oslobođeni carine i naredne godine

Dejan TovilovićDejan Tovilović6. Decembra 2023. — 14:581 komentar3 minute čitanja
MOskva
FOTO: Pixabay

SARAJEVO – Na uvoz električnih automobila u BiH ni naredne godine se neće plaćati carina, dok će za hibridne ona biti tri puta manja, sa čime država nastavlja stimulisati elektromobilnost.

električni automobili
FOTO: Pixabay

Ministarstvo spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH pripremilo je Prijedlog odluke o privremenoj suspenziji i smanjenju carinskih stopa pri uvozu novih električnih i hibridnih automobila do kraja 2024. godine koja bi uskoro trebala da se nađe na nekoj od narednih sjednica Savjeta ministara BiH.

„Primjenom povoljnije carinske stope stimulisao bi se uvoz ove vrste automobila od čega bi BiH imala višestruku korist kako sa aspekta smanjenja zagađenja zraka i zaštite životne sredine tako i sa aspekta podizanja stepena bezbjednosti saobraćaja“, navode iz ministarstva obrazlažući svoj prijedlog.

Dodaju da odluka doprinosi izjednačavanju tržišnih uslova za sve uvoznike i distributere u BiH, bez obzira gdje se proizvode vozila brenda koji zastupaju.

Takođe, ova odluka predstavlja nastavak primjene postojeće odluke koja je na snazi do kraja ove godine.

„Time će se osigurati kontinuitet primjene niže carinske stope prilikom uvoza novih električnih i hibridnih automobila“, navode u ministarstvu.

Inače, bez obzira na rok primjene, Savjet ministara je sebi ostavio za pravo da osluku dva puta godišnje preispita i preinači ukoliko ona ne bude u interesu domaće privrede i građana.

Podaci pokazuju da je uvoz električnih automobila aktiviranjem ovih olakšica eksplodirao.

Tako je za 11 mjeseci ove godine vrijednost uvoza bila 15 miliona maraka, dok je prošle godine uvoz iznosio skromnih tri miliona maraka.

Slični trendovi bilježe se i kod hibridnih automobila. U prošloj godini uvoz je za 11 mjeseci iznosio 28 miliona KM, dok je u ovoj godini to 71,2 miliona KM, što ukazuje na pozitivne efekte odluke o smanjenju i suspenziji carina.

Sekretar udruženja za elektromobilnost u Privrednoj komori Federacije BiH Anela Karahasan kaže da su ovi podaci najbolji primjer koliki pozitivan efekt je ostvaren  i koliko je bitno da se odluka o carinama produži i za narednu godinu.

Navodi da suspenzija carina dovodi i do pozitivnih trendova i zapošljavanja u automobilskoj industriji.

Naime, napominje ona, svaki ovlašteni zastupnik i trgovac automobilima mora po zahtjevima principala, kao i sigurnosnim razlozima i specifičnostima rukovanja električnim vozilima, zaposliti dodatno osoblje, naročito u servisima.

„Zahvaljujući usvojenoj odluci kod mnogih ovlaštenih zastupnika zabilježeno je i povećanje broja novih vozila, pored već spomenutog zapošljavanja“, rekla je Karahasan za CAPITAL.

Na sve to odluka je svakako  značajna  i sa aspekta obnavljanja voznog parka u BiH i ekološkog stanovišta na putu dekarbonizacije i ispunjavanja obaveza koje je BiH preuzela  potpisivanjem Zelene agende.

Govoreći o infrastrukturi ona navodi da i dalje postoje barijere vezano za punjače i punionice električnih automobila jer je potrebno ishodovanje građevinske dozvole što znatno usporava i usložnjava proces. Unsko – sanski kanton jedini je u kojim tih barijera nema.

„Uprkos tim barijerama, u BiH je nešto više od 300 punionica i većinom su tzv. spore AC punionice uz ugostiteljske objekte i tržne centre“, zaključuje Karahasan.

Inače, pored ukidanja carina, Federacija BiH iz budžeta finansijski pomaže kupce novih automobila koji idu na elektro pogon.

Međutim, ispostavilo se da novčanu podršku koriste uglavnom oni koji nemaju finansijskih problema.

Tako je nedavno objavljena odluka o izboru korisnika podsticaja za kupovinu električnih i hibridnih automobila, a skoro pola miliona maraka podijelie su sudije Suda BiH, ugledni doktori, djeca političara, profesori.

CAPITAL: D. Tovilović

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
carina elektricni automobili uvoz
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakAir Montenegro otkazao letove iz BiH
Sljedeći članak Prvi solarni reaktor uskoro kreće da proizvodi zeleni vodonik

Povezani članci

Capital teme 03 minute čitanja

Uvoz zlata, satova i parfema u BiH premašio 107 miliona KM

Capital teme 06 minuta čitanja

Izvoz BiH u EU smanjen za 465 miliona maraka

1 komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. Betoven 6. Decembra 2023. 23:57

    Zato je Luka Petrović platio auto 300.000 KM. Električno. Uštedio čovjek na carini.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Projekat informatičke zaštite u RS bez zakona, ljudstva i transparentnosti

14. Maja 2025. — 16:5907 minuta čitanja

Plan Vlade RS da za 57 miliona KM kupi kineski softver za zaštitu na internetu, izazvao je ozbiljne sumnje

Svečano otvoreni pogon „Šuma“ van funkcije tri godine

14. Maja 2025. — 16:09

Ministarstvo i „Autoputevi“ na sudu zbog slupanog auta

14. Maja 2025. — 13:13

Kesić pokušao da sruši marže na gorivo

14. Maja 2025. — 12:33

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Portal Capital je član Journalism Trust Inicijative

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti