Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    „Šume Srpske“ u minusu šest miliona maraka

    11. Jula 2025. — 16:38

    BiH na uvoz mlijeka potrošila 267 miliona KM

    11. Jula 2025. — 14:56

    “Autoprevoz” prodao 34 dunuma zemljišta

    11. Jula 2025. — 14:12

    Brat Novaka Đokovića ugasio firmu u Banjaluci

    11. Jula 2025. — 09:48
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    “Elektroprivreda BiH” mora da kupi 400.000 tona uglja

    8. Jula 2025. — 10:43

    Cijena sirove nafte oko 67 dolara po barelu nakon odluke OPEK-a

    8. Jula 2025. — 08:59

    Potrošnja i proizvodnja uglja u Evropskoj uniji na istorijskom minimumu

    4. Jula 2025. — 13:22

    Kakve su šanse za napredovanje ekonomije u BiH?

    2. Jula 2025. — 15:18

    „Šume Srpske“ u minusu šest miliona maraka

    11. Jula 2025. — 16:38

    Neto devizne rezerve Srbije povećane

    11. Jula 2025. — 14:52

    Koliko duguje BiH, a koliko zemlje u regionu, ko je najveći dužnik?

    11. Jula 2025. — 11:28

    Spoljni dug Srbije oko 50 milijardi evra

    11. Jula 2025. — 09:01

    Kreis International postao većinski vlasnik banjalučkog Stočara

    10. Jula 2025. — 13:10

    Ko su najveći telekomunikacioni igrači na Balkanu

    4. Jula 2025. — 08:16

    Banjalučka firma isplaćuje dividendu akcionarima

    3. Jula 2025. — 08:16

    Jačanje evra ugrožava napore oko obuzdavanja inflacije

    2. Jula 2025. — 13:07

    BiH na uvoz mlijeka potrošila 267 miliona KM

    11. Jula 2025. — 14:56

    SAD odrezala Srbiji carine od 35 odsto

    8. Jula 2025. — 09:20

    Tramp uvodi carine od 30 odsto na svu robu iz BiH

    8. Jula 2025. — 09:12

    Kada Lidl planira otvaranje prodavnica u BiH

    6. Jula 2025. — 11:10

    Sve više radnika iz BiH odlazi na sezonski rad u Hrvatsku

    5. Jula 2025. — 14:31

    Španija prestigla Japan u BDP-u po stanovniku

    5. Jula 2025. — 11:55

    Srpsku za pet mjeseci posjetilo 186.698 turista

    3. Jula 2025. — 15:16

    Booking ide na sud zbog optužbi na podizanje cijena smještaja

    2. Jula 2025. — 16:58

    Osrednji rod voća, čekaju nas veće cijene

    12. Jula 2025. — 13:52

    Zašto poljoprivrednici u Srpskoj izbjegavaju osiguranje?

    12. Jula 2025. — 11:00

    Ratari prepušteni berzi i volji mlinara

    11. Jula 2025. — 07:38

    Trampove carine smanjuju izvoz BiH u SAD

    10. Jula 2025. — 15:49
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Ovo voće košta 160 dolara po komadu

    6. Jula 2025. — 16:18

    Jednostavnim trikom možete značajno uštediti gorivo

    6. Jula 2025. — 09:03

    Direktoru agencije “Apriori” prva nagrada fotografskog takmičenja

    4. Jula 2025. — 14:07

    Gdje su najskuplje nekretnine na svijetu

    24. Juna 2025. — 15:54

    Fon der Lajen: Spremni smo da zaštitimo interese Unije

    12. Jula 2025. — 16:50

    Tramp najavio carine od 30 odsto za EUi Meksiko

    12. Jula 2025. — 15:46

    Novi talas stečajeva zahvatio Njemačku

    12. Jula 2025. — 12:00

    Stopa nezaposlenosti u Kanadi pala na ispod sedam odsto

    12. Jula 2025. — 09:01
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Kupci električnih auta oslobođeni carine i naredne godine

Kupci električnih auta oslobođeni carine i naredne godine

Dejan TovilovićDejan Tovilović6. Decembra 2023. — 14:581 komentar3 minute čitanja
MOskva
FOTO: Pixabay

SARAJEVO – Na uvoz električnih automobila u BiH ni naredne godine se neće plaćati carina, dok će za hibridne ona biti tri puta manja, sa čime država nastavlja stimulisati elektromobilnost.

električni automobili
FOTO: Pixabay

Ministarstvo spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH pripremilo je Prijedlog odluke o privremenoj suspenziji i smanjenju carinskih stopa pri uvozu novih električnih i hibridnih automobila do kraja 2024. godine koja bi uskoro trebala da se nađe na nekoj od narednih sjednica Savjeta ministara BiH.

„Primjenom povoljnije carinske stope stimulisao bi se uvoz ove vrste automobila od čega bi BiH imala višestruku korist kako sa aspekta smanjenja zagađenja zraka i zaštite životne sredine tako i sa aspekta podizanja stepena bezbjednosti saobraćaja“, navode iz ministarstva obrazlažući svoj prijedlog.

Dodaju da odluka doprinosi izjednačavanju tržišnih uslova za sve uvoznike i distributere u BiH, bez obzira gdje se proizvode vozila brenda koji zastupaju.

Takođe, ova odluka predstavlja nastavak primjene postojeće odluke koja je na snazi do kraja ove godine.

„Time će se osigurati kontinuitet primjene niže carinske stope prilikom uvoza novih električnih i hibridnih automobila“, navode u ministarstvu.

Inače, bez obzira na rok primjene, Savjet ministara je sebi ostavio za pravo da osluku dva puta godišnje preispita i preinači ukoliko ona ne bude u interesu domaće privrede i građana.

Podaci pokazuju da je uvoz električnih automobila aktiviranjem ovih olakšica eksplodirao.

Tako je za 11 mjeseci ove godine vrijednost uvoza bila 15 miliona maraka, dok je prošle godine uvoz iznosio skromnih tri miliona maraka.

Slični trendovi bilježe se i kod hibridnih automobila. U prošloj godini uvoz je za 11 mjeseci iznosio 28 miliona KM, dok je u ovoj godini to 71,2 miliona KM, što ukazuje na pozitivne efekte odluke o smanjenju i suspenziji carina.

Sekretar udruženja za elektromobilnost u Privrednoj komori Federacije BiH Anela Karahasan kaže da su ovi podaci najbolji primjer koliki pozitivan efekt je ostvaren  i koliko je bitno da se odluka o carinama produži i za narednu godinu.

Navodi da suspenzija carina dovodi i do pozitivnih trendova i zapošljavanja u automobilskoj industriji.

Naime, napominje ona, svaki ovlašteni zastupnik i trgovac automobilima mora po zahtjevima principala, kao i sigurnosnim razlozima i specifičnostima rukovanja električnim vozilima, zaposliti dodatno osoblje, naročito u servisima.

„Zahvaljujući usvojenoj odluci kod mnogih ovlaštenih zastupnika zabilježeno je i povećanje broja novih vozila, pored već spomenutog zapošljavanja“, rekla je Karahasan za CAPITAL.

Na sve to odluka je svakako  značajna  i sa aspekta obnavljanja voznog parka u BiH i ekološkog stanovišta na putu dekarbonizacije i ispunjavanja obaveza koje je BiH preuzela  potpisivanjem Zelene agende.

Govoreći o infrastrukturi ona navodi da i dalje postoje barijere vezano za punjače i punionice električnih automobila jer je potrebno ishodovanje građevinske dozvole što znatno usporava i usložnjava proces. Unsko – sanski kanton jedini je u kojim tih barijera nema.

„Uprkos tim barijerama, u BiH je nešto više od 300 punionica i većinom su tzv. spore AC punionice uz ugostiteljske objekte i tržne centre“, zaključuje Karahasan.

Inače, pored ukidanja carina, Federacija BiH iz budžeta finansijski pomaže kupce novih automobila koji idu na elektro pogon.

Međutim, ispostavilo se da novčanu podršku koriste uglavnom oni koji nemaju finansijskih problema.

Tako je nedavno objavljena odluka o izboru korisnika podsticaja za kupovinu električnih i hibridnih automobila, a skoro pola miliona maraka podijelie su sudije Suda BiH, ugledni doktori, djeca političara, profesori.

CAPITAL: D. Tovilović

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
carina elektricni automobili uvoz
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakAir Montenegro otkazao letove iz BiH
Sljedeći članak Prvi solarni reaktor uskoro kreće da proizvodi zeleni vodonik

Povezani članci

Capital teme 03 minute čitanja

Uvoz zlata, satova i parfema u BiH premašio 107 miliona KM

Capital teme 06 minuta čitanja

Izvoz BiH u EU smanjen za 465 miliona maraka

1 komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. Betoven 6. Decembra 2023. 23:57

    Zato je Luka Petrović platio auto 300.000 KM. Električno. Uštedio čovjek na carini.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

„Šume Srpske“ u minusu šest miliona maraka

11. Jula 2025. — 16:3803 minute čitanja

Blaško Kaurin potvrdio da će prvo polugodište završiti u minusu

BiH na uvoz mlijeka potrošila 267 miliona KM

11. Jula 2025. — 14:56

“Autoprevoz” prodao 34 dunuma zemljišta

11. Jula 2025. — 14:12

Brat Novaka Đokovića ugasio firmu u Banjaluci

11. Jula 2025. — 09:48

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti