Capital.ba

Kriza promijenila potrošačke navike građana

08.04.2010. / 12:14

LIVNO, Ekonomska kriza koja je dovela do otpuštanja radnika u privatnom sektoru, smanjenja kupovne moći većine stanovništva i pada prometa u svim granama privrede u BiH, bitno je uticala na potrošačke navike građana koji kupuju samo najnužnije proizvode.

Informacije iz trgovačkih centara u Livnu govore da je zbog ekonomske i finansijske krize promet roba u prva tri mjeseca tekuće godine bio za trećinu manji u odnosu na isti period prošle godine, a pad prometa zabilježen je i u dane uskršnjih praznika kada se tradicionalno bilježi povećan promet u trgovinama.

Livanjski trgovci tvrde da je kriza natjerala građane da promijene svoje potrošačke navike na taj način što kupuju manje, uz prethodnu racionalnu analizu onoga što im je najpotrebnije i odricanja od kupovine nekih proizvoda, iako se cijene većine proizvoda široke potrošnje u prva tri mjeseca ove godine nisu mijenjale.

U anketi koju je nedavno provela lokalna radio-stanica čak 80 odsto građana izjavilo je da kupuje opreznije i manje, odnosno samo ono najpotrebnije, njih 50 odsto odgađa kupovinu ili čeka popuste i rasprodaje, dok se oko 40 odsto, prema vlastitom priznanju, zbog finansijske krize odriče nekih stvari.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!