Capital.ba

Koncesija za autoput Banjaluka – Prijedor nema saglasnosti institucija Srpske

04.11.2021. / 9:30

BANJALUKA – Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor nikada nije dobio punosnažnu saglasnost Pravobranilaštva Republike Srpske, saznaje portal CAPITAL, ali je uprkos tome nastavljena procedura izrade projekta za taj put, a srpski član Predsjedništva BiH i lider SNSD-a Milorad Dodik je čak najavio da u subotu počinje gradnja.

autoput banjaluka prijedor

Ilustracija (Foto: Capital)

Naime, kada je u oktobru 2018. godine, pred izbore, parafiran ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor, Pravobranilaštvo je dalo pozitivno mišljenje, ali uslovno, ističući da se prije potpisivanja ugovora o koncesiji moraju ispuniti određeni uslovi.

Ugovor je zatim potpisan 13. decembra 2018. godine, ali uslovi koje je tražilo Pravobranilaštvo nikada nisu ispunjeni, saznaje portal CAPITAL.

„Ministarstvo finansija nikada nije dalo finansijsko mišljenje o tom projektu, prvo je to izbjegavao Zoran Tegeltija, a zatim i Zora Vidović, tako da uslovi Pravobranilaštva nikada nisu ispunjeni pa taj projekat nema pozitivno mišljenje, što otvara mogućnosti da ga neko ospori“, naveo je izvor CAPITAL-a iz Vlade RS.

Uprkos tome nastavljene su aktivnosti na realizaciji tog projekta, a Kinezi su u nekoliko navrata probijali rokove za izradu tehničke dokumentacije i početak radova.

Nadležnim ministarstvima u Vladi Srpske CAPITAL je uputio pitanja o tome da li taj projekat ima sve neophodne dozvole, ali odgovor nije stigao do objave teksta.

Podjećamo, CAPITAL je u više navrata tražio od nadležnih institucija detalje u vezi sa projektom gradnje autoputa Banjaluka – Prijedor, kao i studije opravdanosti, ugovor i druge dokumente, ali su u Vladi odlučili da sve pomenuto kriju. Pravdali su se time da su Kinezi protiv objavljivanja ugovora, na šta imaju pravo.

Autoput će tako graditi Kinezi, a Republika Srpska će im u idućih 30 godina plaćati godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra. Taj iznos treba da bude obezbijeđen od naplate putarine na svim autoputevima u RS, a ako to ne bude dovoljno, ostatak će biti obezbijeđen iz Budžeta RS, pisali smo u tekstu „Sav novac od putarina u Srpskoj ide Kinezima“.

Kinezi će, s druge strane, plaćati godišnju naknadu od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od iznosa prikupljene putarine.

Eksproprijacija zemljišta za potrebe izgradnje autoputa koštaće Budžet RS oko 21,5 miliona evra.

Planirano je da autoput Banjaluka – Prijedor bude dug oko 42 kilometra, a za uloženih 297 miliona evra, Kinezima će na kraju Republika Srpska platiti 975 miliona evra.

CAPITAL: Svjetlana Šurlan

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!