Capital.ba

Koji brend VW je neprofitabilan?

14.08.2012. / 19:55

MADRID, Španska robna marka “Seat” ponovo je jedini brend njemačke grupacije “Folksvagen” (VW) koji je poslovao sa gubicima.

Glavne četiri preostale robne marke njemačkog koncerna VW, među kojima su “Audi” i “Škoda”, posluju sa profitom, podsjeća “Automotiv njuz.”
Kompanija “Seat” suočava se s usporenom prodajom u Španiji gdje registracija novih kola pada već skoro dvije godine. Podaci o poslovanju “Seata” u potpunosti odudaraju od rezultata matične kompanije VW koja spada među najprofitabilnije auto grupacije na svijetu.

VW nastavlja sa dobrim rezultatima uprkos dužničkoj krizi u Evropi, u situaciji kada se glavni rivali, kao što su “Pežo-Sitroen” (PSA), “Ford” i “Fijat”, bore sa drastičnim padom prodaje.

VW je objavio najveći profit i rekordne isporuke usred evropske finansijske krize, istovremeno povećavajući kapacitete u Kini i Rusiji.

Od 2008. “Seat” je zabilježio oko jednu milijardu evra (1,24 miliajrde dolara) gubitaka. Kompanija je bila profitabilna smo jednu, u posljednjih deset godina. Ipak uprava VW-a uporno pokušava da oporavi špansku filijalu, bez obzira što mnogi stručnjaci preporučuju da bi “Seat” trebalo da zatvori kapije.

Direktor Centra za istraživanja u autoindustriji Ferdinand Dudenhofer upozorio je da “nema nikakve sumnje da je ‘Seat’ jedna ‘crna ovca’ u svojoj familiji.”

On smatra da bi trebalo prekinuti sa proizvodnjom kola tog brenda i ponuditi pogone u Španiji drugim robnim markama kompanije. Dudenhofer, koji je nekada bio direktor PSA, navodi da kompanija “Škoda”, kao jedna od filijala VW-a koja proizvodi vozila za masovnu prodaju, nudi modele u istom segmentu kompaktnih kola srednje veličine. Zbog toga, smatra on, nema više razloga da se održava “Seat.”

VW je kupio “Seat” 1986. godine u okviru plana širenja prisustva na španskom tržištu. Uprava kompanije je nekoliko godina pokušavala da riješi problem gubitaka koji su nastajali zbog nedovoljnog korišćenja kapaciteta u “Seatovoj” glavnoj fabrici u Martoreli, u kojoj može da proizvede 500.000 vozila godišnje. U 2010. izrađeno je, međutim, svega 345.000 kola, mnogo manje nego 2.000 godine. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!