Capital.ba

Kinezi preko Banjaluke žele do milionskih projekata

06.01.2020. / 13:10

BANJALUKA – Kineska državna kompanija “Sinohydro Corporation Limited” otvorila je nedavno poslovnicu u Banjaluci iz koje planira rukovoditi projektima u BiH, saznaje portal CAPITAL.

sinohydro

Preduzećem registrovanim u ulici Svetozara Markovića u naselju Nova Varoš će upravljati Liu Židong iz Pekinga koji će imati odriješene ruke za sklapanje milionskih poslova.

Naime, on će samo za ugovore čija vrijednost prelazi 40 miliona evra morati tražiti pismenu saglasnost osnivača.

sinohydro

Ime ove kompanije vezalo se za nekoliko projekata u Bosni i Hercegovini od kojih je većina u Republici Srpskoj.

Oni sa preduzećem “Azvirt Limited Liability” čini konzorcij koji je angažovan na izgradnji mosta “Počitelj” na koridoru VC, poslu vrijednom 28,1 miliona evra.

Konkurisali su i za izgradnju Hidroelektrane “Dabar” vrijedne 430 miliona maraka. Zbog žalbi i sudskih postupaka proces izbora izvođača radova nije završen iako se to očekivalo još tokom prošle godine.

“Sinohydro Corporation Limited” je bio dio konzorcija koji je trebao graditi hidroeletranu “Ulog” na gornjem toku rijeke Neretve. U vezi sa tm je 2012. godine sa “EFT” grupom Vuka Hamovića koja je koncesionar potpisan ugovor o izgradnji koja nikada nije počela.

Vlada Republike Srpske je najvećem trgovcu struje na balkanu produžila rok za izgradnju do maja 2022. godine.

Kineska kompanija se još prije nekoliko godina nudila da gradi autoput Banjaluka-Mliništa. Oni su na osnovu sporazuma iz 2015. godine dostavili i studijsku dokumentaciju neophodnu za završne pregovore o kreditu i studiju uticaja na životnu sredinu, ali Savjet ministara BiH nije dao svoju saglasnost za ovaj projekat.

Bili su zainteresovani i za gradnju nove bolnice u Doboju ali nisu pobjedili na tenderu.

Možda je i bolje da nisu dobili gore navedene poslove jer je prema pisanju pojedinih medija “Synohidro” svojevrsni sinonim za korupciju koji se usput nalazi na crnoj listi Svjetske banke zbog svog poslovanja.

Prema pisanju portala “Mojahercegovina” kompanija je navodno bila uključena u više spornih projekata u afričkim zemljama kao što su Kenija, Uganda, Zimbabve i Zambija iz kojih su stizale optužbe da su skloni korupciji i varanju te da im je kvalitet radova loš.

Čak je i razvojna banka Afrike (AfDB) stavila pomenutu kompaniju na Crnu listu i zabranila im učestvovanje u svim projektima koje finansira Banka Afrike.

“Transparency International” je naveo da je jedan od građevinskih projekata koje sprovodi “SinoHydro” spomenik korupciji.

Riječ je o izgradnji brane u Maleziji koja je prema podacima koji su predstavljeni u ovoj zemlji urađena bez kontrole kvaliteta uz mnogobrojne neregularnosti, a sve radi smanjenja troškova.

Inače, “SinoHydro” je poznat i po koruptivnim radnjama u projektu u Zimbabveu gdje je dobio posao od 533 miliona dolara. Revizija ovog projekta pokazala je da je vrijednost tendera umjetno uvećana i dvostruko premašila realnu vrijednost.

Zanimljivo je da je “Sinohydro” kažnjen i od strane kineske vlade zbog lošeg rada i kritikovan je za svoje projekte na mjestima kao što su Mijanmar i mnoge afričke zemlje.

CAPITAL: Dejan Tovilović

Share Tweet Preporuči

Tagovi:

Komentari

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

Komentari na članak: Kinezi preko Banjaluke žele do milionskih projekata

  1. Turška europska kina

    Turški Cengiz pobjedio za autoputeve, kineski Sinihydro bio skuplju za 50mio eur.
    Kolektor gradio po exYu sa partnerom Cengiz dok je taj skonto da može sam jeftinije i brze.
    Laktaski integral isto premasio 50mio eur.

    Politicki slovenacki Kolektor i laktaski integral ce uskoro propasti pa ce ih nasljediti ja i igraci. Prvi svakako najbolji, jeftini, brzi, profesionalni Cengiz