Capital.ba

Kinezi hoće autoput Vukosavlje-Rača, a gradnju dobijene dionice Banjaluka-Prijedor više i ne spominju

28.08.2020. / 16:30

BANJALUKA – Srpski član Predsjedništva i delegacija Vlade Republike Srpske razgovarali su danas sa predstavnicima kineske kompanije „Shandong Hi-Speed Group“. Nakon sastanaka saopšteno je da su Kinezi u igri za gradnju autoputa Vukosavlje-Rača, bez spominjanja zašto ne poštuju rokove iz ugovora o gradnji dionice Banjaluka-Prijedor.

autoput kinezi

Nakon sastanka sa Miloradom Dodikom saopšteno je da je sa zamjenikom direktora kineske kompanije Meng Janom razgovarano o nastavku saradnje u oblasti infrastrukture.

`Šandong haj spid grup` je kompanija u državnom vlasništvu Kine koja ima međunarodni kreditni rejting “A”, a čija vrijednost se procjenjuje na 150 milijardi američkih dolara. Dodik je zahvalio predstavnicima ove kompanije i na donaciji medicinskih sredstava koju je ta kompanija uputila Republici Srpskoj neposredno po izbijanju epidemije virusa korona“, prenijela je agencija Srna.

​Iz Vlade RS su bili rječitiji i istakli su da je Višković sa delegacijom kineske kompanije razgovarao o mogućnostima saradnje u različitim projektima izgradnje i modernizacije putne infrastrukture, pri čemu je delegacija kompanije „Shandong Hi-Speed Group Co. Ltd.“ izrazila zainteresovanost za učešće u izgradnji dionioce autoputa od Vukosavlja do Rače.

„Premijer Višković istakao je da je izgradnja autoputa koji će povezati Banja Luku i Beograd strateški prioritet Vlade Republike Spske, te pozdravio zainteresovanost kineske kompanije da učestvuje u izgradnji dionice od Vukosavlja do Rače. Na sastanku je dogovoreno da će razgovori o ovom, kao i o drugim potencijalnim projektima, biti nastavljeni u narednom periodu“, navedeno je u saopštenju iz Vlade RS.

Osim Viškovića, sastanku su prisustvovali i ministar saobraćaja i veza Đorđe Popović, ministar za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju Srebrenka Golić, ministar finansija Zora Vidović i direktor „Autoputeva Republike Srpske” Dušan Topić.

Posjećamo, Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor potpisali su ministar saobraćaja i veza Neđo Trninić i Jang Sju, generalni direktor kompanije „SDHS-CSI BH“, koja je u Banjaluci registrovana kao predstavništvo kineske kompanije “China Shandong Inernational Economic & Technical Cooperation Group”. Ta kineska kompanija u sastavu je „Shandong Hi-Speed Group“.

Iako Kinezi nisu ispunili četiri uslova u dosadašnjem trajanju ugovora o koncesiji za autoput Banjaluka – Prijedor, Vlada Republike Srpske opet im je u julu progledala kroz prste i produžila rok za izradu neophodne dokumentacije za početak gradnje tog puta.

Naime, rok da Kinezi završe idejni projekat, da pribave lokacijske uslove, završe procjenu uticaja na životnu sredinu i izrade studiju izvodljivosti, kao i da definišu određene priloge Ugovora o koncesiji, istekao je 13. decembra prošle godine.

Pošto rok nije ispoštovan, Vlada im je, dan prije isteka roka, izašla u susret i dala novi rok. Ni taj rok, koji je bio do 13. juna ove godine, nije ispoštovan. U julu je Kinezima dat novi rok, do 30. septembra ove godine.

CAPITAL: Svjetlana Šurlan

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Kinezi hoće autoput Vukosavlje-Rača, a gradnju dobijene dionice Banjaluka-Prijedor više i ne spominju

    1. realno

      Hocete realno, oko Doboja petlja do 2023., Rudanka granica FBiH do 2027. Bijeljina granica Srbije do 2030. samo ako RS ne bankrotira do tada, znaci u idealnim uslovima..AP do Prijedora se vjerovatno nikad nece graditi, zato sad pred izbore hoce da pokrpaju magistralu i ovcama iz Prijedora bace malo vlazne trave samo da glasaju za njih..do 2035. Od Brckog do Vukosavlja, a do 2040. Vukosavlje Doboj..to ako cemo mastati…ovce se ne bune da im je nafta 20% skuplja a magistrale kao usred rata pa ce para za klan iz Laktasa biti i sljedecih godina..Inace provozajte se malo po Federaciji pa dalekim selima u unutrasnjosti oko Srebrenika, Kaknja ili tamo u Hercegovini..takve magistrale RS nema niti ce zahvaljujuci Nesicu ikada imati, al zato vazniji magistralni pravci u RS izgledaju kao da je SFOR sa tenkovima prosao a oni nedavno presvuceni uzrokuju nesnosne vibracije u autu, nemaju horizontalnu signalizaciju a odvodnja vode je misaona imenica..dovoljno je uvi u Banjaluku sa juzne strane ili se malo prpvozati Hercegovinom, u ratu je bilo bolje..toliko..ovcama zelim jos malo vlazne trave pred izbore i da daju glas Dodiku i Nesicu, oni su ove godine samo 85 miliona KM prebacili na svoje racune, Nesic samo 10ak miliona ali zato kad pobijedi na izborima smijesi mu se 25 miliona na Jahorini i 30ak na kvazi krpanju magistrala da ovce mogu reci vidi kako manje trese dok ce Federacija imati na svakom prevoju 3. traku za kamione, prosirene i obnobljene magistrale skoro kao u Austriji i Sloveniji…laka vam noc ovcice

    2. laki

      E zato će šipak dobiti glasove u Prijedoru! Prvo autoput i rudnik Ljubija, a onda glasovi.