Capital.ba

Kako je Svarovski postao milijarder

25.01.2013. / 20:44

svarovskiBEČ, Ranije, brend Svarovski je bio poznat po kolekcionarskim figurama i haljini sa 10.000 kristala u kojoj je Merlin Monro pjevala rođendansku pjesmu Džonu Kenediju.

Danas, Svarovski je vodeći svjetski proizvođač brušenih kristala i ima 2.200 prodavnica širom svijeta, a njihovi kristali krase i kreacije sa potpisom Armanija.
Zeleni brežuljak u obliku glave sa očima od kristala i vodopadom koji izlazi iz usta “čuvar” je kapije Svarovski muzeja u austrijskom alpskom gradiću Vatens.
Iza je smješteno 14 podzemnih komora za obradu kristala, među kojima je i najveći na svijetu. Muzej je, kako primjećuje agencija “Blumberg”, pravi izraz istorijske “borbe” te kompanije između želje da radi u tajnosti i potrebe za publicitetom.

Danijel Svarovski osnovao je firmu u alpskom gradiću od oko 8.000 stanovnika kako bi sakrio svoje tehnike brušenja od konkurencije.

Vijek kasnije, njegov unuk Gernot Svarovski postao je milijarder napravivši senzacionalan prodor na polju maloprodaje i ulaskom u svijet visoke mode.

“Uspjeli su da se probiju na tržište luksuznih proizvoda, ali i da istovremeno ostanu na tržištu stvari koje možete da priuštite sebi”, kaže za “Blumberg” Rajnhard Berger, predsjednik investicione kompanije iz Lihtenštajna “Valuga”, koja svake godine objavljuje izvještaj o bogatstvu u Austriji, Njemačkoj i Švajcarskoj.

On ističe da je baš taj “luksuz za mase” ključ uspjeha brenda Svarovski.
“Svarovski grupa” je u 2011. ostvarila profit od 2,87 milijardi evra, dok je 2009. profit bio 2,25 milijardi.

Skoro 80 odsto ostvareno je prodajom kristala, a polovina te prodaje dolazi od partnerstava sa modnim kreatorima. Drugu polovinu čini maloprodaja, posao koji se stalno širi otkad je 1998. otvoren prvi butik Svarovski.

Vlasništvo u kompaniji ima čak 100 članova porodice Svarovski, a najveći udio Gernot (69), koji drži 21 odsto i vrijedan je 1,3 milijardi dolara, po Blumbergovom indeksu milijardera.

Dnevno poslovanje danas vodi njegov sin, ali poznavaoci prilika se slažu da je upravo Gernot Svarovski strateški “vođa klana”. Osim porodičnog posla sa kristalima, on takođe posjeduje vinograde u Kini i Argentini, kao i hotel u Kanadi.

Prije dvije decenije, Svarovski je bio poznat po kolekcionarskim kristalnim figurama i haljini sa 10.000 kristala u kojoj je Merlin Monro 1962. pjevala rođendansku pjesmu predsjedniku SAD Džonu Kenediju.

Kompanija je naglo počela da se širi od 1999, otvarajući maloprodajne objekte i stvarajući partnerstva sa brendovima u modnoj industriji – kao što su čuveni kreatori Žan Pol Gotje i Aleksander Mekvin, kojima su obezbijedili besplatne kristale – za promociju.

Sponzorisanje dodjela nagrada i prijema, kao i ubacivanje proizvoda u filmove poput Džejmsa Bonda “katapultiralo” je Svarovski u najpoznatije luksuzne brendove.

Sedamdesetih godina, počela je i proizvodnja po narudžbi, pa je tako moguće naručiti toalet šolju koja košta 128.000 dolara ili figuricu Mikija Mausa od 9.000 dolara.

Prema podacima sa veb sajta kompanije, organizacija Svarovski kolekcionara je najveća takve vrste u svijetu i broji 325.000 članova u više od 125 zemalja. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!