Južna Koreja prva u svijetu po prodaji luksuznih stvari
01.02.2023. / 12:30
SEUL – U mnogim državama je porasla prodaja luksuznih stvari, ali jedna država značajno prednjači u tome – Južna Koreja.
Prema podacima finansijske kompanije Morgan Stanley, potrošnja na luksuz u ovoj državi je prošle godine porasla za 24 odsto, na 15,4 milijarde evra, što je 300 evra po stanovniku. To je dosta više nego u Kini i Sjedinjenim Američkim Državama. U Kini je to 46 evra po stanovniku, dok je u Americi to 234 evra po stanovniku. Razlozi za velikom potražnjom za luksuzom su brojni, među kojima su rast kupovne moći, ali i želja da se pokaže društveni status.
U Južnoj Koreji je društveno prihvatljivo pokazivati bogatstvo. Prema istraživanju konsultantske kuće McKinsey, samo 22 posto Korejaca smatra da je finansijsko razmetanje u luksuzu nešto loše, dok je takvog mišljenja 45 posto Japanaca i 38 posto Kineza.
Južnokorejsko tržište luksuza posljednjih godina stabilno raste, a tom rastu doprinijela je i pandemija koronavirusa. S obzirom na to da se mnogi odlučuju za kupovinu preko interneta, internetska kupovina luksuznih brendova je značajno porasla.
Italijanski modni brend Moncler je objavio da su se njegovi prihodi u Južnoj Koreji u drugom kvartalu prošle godine udvostručili u odnosu na 2020. Švicarska grupacija Richemont, u čijem vlasništvu su brendovi Cartier i Van Cleef & Arpels, također je značajno povećala prodaju u ovoj azijskoj zemlji.
Luksuzni brendovi koriste i veliku korejsku industriju zabave kako bi povećali prodaju. Primjer za to jeste odluka francuskog Diora da Jimin, zvijezda boy banda BTS, bude njihov ambasador, prenosi Euronews. Klix
Tagovi: juzna korejakupovinaluksuz
Povezane vijesti
Građani grcaju u dugovima, a funkcioneri RS i BiH spiskali 10 miliona KM na luksuz
Komentari
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]