Capital.ba

Japanci podstiču seoski turizam

04.06.2016. / 12:41

seoski turiyamSREBRENICA,  Japanska razvojna agencija /JICA/ u saradnji sa opštinom i Udruženjem mladih i žena “Sara” iz Srebrenice, pokrenula je aktivnost na evidentiranju i objedinjavanju podataka o određenim seoskim potencijalima koji se mogu koristiti za razvoj turizma na selu ili ruralnog turizma.
Slične aktivnosti i planove Japanci sprovode i u opštinama Bratunac i Rogatica gdje već nekoliko godina realizuju svoj projekat “Izgradnja mira kroz ruralni razvoj”.

Cilj je da se okupe sva seoska domaćinstva zainteresovana da učestvuju u stvaranju jedinstvene turističke ponude.

Oni će moći da plasiraju svoje proizvode i usluge turistima, kao što su smještajni kapaciteti, domaća organska tradicionalna jela, piće, napitke i druge sadržaje.

U ponudu može da bude uvršteno i učestvovanje turista u određenim aktivnostima i poslovima kao što su berba ljekovitih trava, gljiva, borovnica, šetnje u prirodi, kupanje i drugi sadržaji na Drini i jezeru Perućac, prisustvo ili učešće u nekim poljoprivrednim radovima, berbi voća, pečenju rakije ili spremanju zimnice i drugih proizvoda na tradicionalni način ovog kraja, učešće u nekim igrama, takmičenjima i slično.

Načelnik Odjeljenja za društvene djelatnosti ove opštine Bego Bektić kaže da su održani sastanci sa predstavnicima mjesnih zajednica i upućen je poziv građanima da učestvuju u realizaciji ovog projekta, a prvi korak je izrada kataloga njihovih turističkih potencijala.

Prema riječima direktora “Sare” Valentine Gagić, namjera je da se ovaj projekat realizuje po japanskom modelu, organizovanjem decentralizovanih turističkih izložbi na kojima će se predstaviti sve raspoložive mogućnosti koje se mogu koristiti za razvoj turizma, a što je privlačno za turiste i omogućava im da zadovalje neke svoje posebne potrebe što ne mogu priuštiti u drugim sredinama.

Svim zainteresovanim stanovnicima ove opštine omogućeno je da se uključe u ovaj projekat, da promovišu svoje turističke potencijale i ideje, stare zanate i usluge, domaće kulinarske specijalitete kao i proizvode kućne radinosti i što je posebno značajno – čisto organsko voće i povrće za spremanje jela, pića i napitaka kao i drugu zdravu hranu.

Japanski stručnjaci smatraju i pokušavaju da, u okviru ovog projekta, ovdašnje seoske porodice plasiraju svoje proizvode turistima, te da im daju na raspolaganje smještajne kapacitete i druge materijalne i nematerijalne sadržaje zanimljive interesima različitih turističkih grupa i pojedinaca i da na taj način seosko stanovništvo obezbijedi sigurniji i bolji plasman svojih proizvoda i usluga i ostvari dodatne prihode od turizma. Srna

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!