Capital.ba

Jadranski domaćini postali sami sebi najveća konkurencija

16.07.2016. / 12:36

moreZAGREB,  Izvršni odbor Hrvatske turističke zajednice odlučilo je da će HTZ sa ukupno 13,1 miliona kuna pomoći turističke projekte, inicijative i programe u ovoj godini, među kojima su i top događanja, a zaključilo je i da turizam u vrhunac sezone ulazi sa pozitivnim rezultatom koji bi do kraja godine mogao biti rekordan, od tri do pet odsto više noćenja i dolazaka.

Međutim, jadranski domaćini postali su sami sebi najveća konkurencija.

Gostiju je nikad više, ali i – praznih kreveta.

“Tuže se iznajmljivači, ugostitelji da su prazni, da je sezona lošija od lanjske. Brojke, međutim, govore da imamo 10 odsto više i gostiju i noćenja”, rekao je na sjednici Izvršnog vijeća HTZ-a Tomislav Fain iz agencije Tera trevel.

Zadarska rivijera nije izuzetak. Cijelu obalu pogađa isti sindrom; iz sezone u sezonu na tržištu je sve više “zimmer frei” kreveta, a raste i broj restorana.

U Splitu je, recimo, zbog skore Ultre u samo deset dana registrovano novih 500 kreveta u privatnom smještaju.

“U Zadarskoj županiji je čak 6.500 ležajeva u privatnom smještaju više nego lani. Nikli su i mnogi restorani u manjim mjestima i, istina je, Zadar definitivno uveče više nije pun kao ranijih sezona”, kaže Fain.

Ministar turizma Hrvatske Anton Kliman priznaje da prijeti inflacija privatnog smještaja, koji ionako već prevladava u smještajnim kapacitetima hrvatskog turizma.

“Ne treba gušiti privatnu inicijativu. Privatan smještaj je, osim toga, i socijalna kategorija. Ali, s gradske i kantonalne nivoe ipak treba upravljati brojem privatnih iznajmljivača“, kaže Kliman.

Njihov se broj se s lanjskih 67.000 povećao na 74.000 u ovoj sezoni. U porodičnom se smještaju sada rentira oko 40.000 više kreveta nego lani.

“Ukupno porodični smještaj ima nešto više od pola miliona postelja i ne, to nije previše. Radi se samo o kvalitetu, niko ko ulaže u svoj proizvod ne treba da se plaši međusobne konkurencije. Sezona je za svakog dobra onoliko koliko je uložio u pripremu i gosta, ako je kod nekoga zadovoljan, neće otići drugom “, kaže Nedo Pinezić, predsjednik Zajednice porodičnog smještaja pri Hrvatskoj privrednoj komori. Poslovni dnevnik

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Jadranski domaćini postali sami sebi najveća konkurencija

    1. Aco

      Hrvatskoj je isil pogodovao ko nikom..